• MejaKiZnic

Badkar eller dusch?

Vad hade ni valt att införskaffa om ni kunde välja mellan badkar och dusch?

Håller på att planera för renovering av mitt badrum och får tyvärr inte plats med både. Hade gärna hört hur ni resonerade över ert val. Är väldigt tacksam om ni röstade!{#emotions_dlg.flower}

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Badkar eller dusch?
  • Ramborg

Badkar med duschhållare på väggen! Det hade vi i vår lägenhet och det är ju mysigt att kunna bada ibland även om man inte gör det så ofta.

• pluvdo

Badkar, helt klart. Det är så skönt att ligga och slappa i badkaret. Skönt också när man är kall att lägga sig i ett varmt bad.

Dessutom så får man ju faktiskt dusch på köpet ifall man har badkar eftersom man skall stå och duscha där också. Man kan däremot inte sitta och bada i en dusch.

• Helle333
    MejaKiZnic skrev 2011-02-08 21:07:06 följande:
    Vad hade ni valt att införskaffa om ni kunde välja mellan badkar och dusch?

Håller på att planera för renovering av mitt badrum och får tyvärr inte plats med både. Hade gärna hört hur ni resonerade över ert val. Är väldigt tacksam om ni röstade!{#emotions_dlg.flower}

Helt klart badkar. Inte enbart för att det är så härligt att krypa ner i ett varmt bad när man är lite frusen men det ska tydligen hjälpa till att hålla fuktskador borta eftersom man inte står på golvet och duschar. Ska man bara ha dusch så är en duschkabin att rekommendera även om det är snyggare utan....
  • Runguska

Badkar! Har både och nu och avskyr karbinen - trångt och instängt och så känns den ofräsh vid listerna hur jag än tvättar och gnor. Nu i slutet av graviditeten och slemproppen ev. har släppt har jag dessvärre inget val annat än till att kliva in i karbinen - drar dock ut på det in i det längsta! (Svårt att ställa in värmen är det också, men det beror väl på blandaren så det ska inte karbinen få skit för )

Det är mysigare för sonen i badkaret också. Han kan leka med sina badleksaker och har mer plats.

• Runguska

Kom på att vi har ännu en dusch (har skötbord där nu så den används inte) och den är utan karbin. Föredrar den långt före karbinen. Men ändå, på första plats kommer badkaret, sedan dusch och sist duschkarbin.

• DenNamnbitne

Jag tycker du skaskaffa badkar. Ett badkar kan man ju faktiskt också duscha i om man vill. Men det beror ju främst på vad du föredrar, att duscha/bada, om du är badar eller ducshar-människan.

• Annsofie82
    Runguska skrev 2011-02-09 20:23:08 följande:
    Kom på att vi har ännu en dusch (har skötbord där nu så den används inte) och den är utan karbin. Föredrar den långt före karbinen. Men ändå, på första plats kommer badkaret, sedan dusch och sist duschkarbin.
    Förlåt men heter det in KABIN och inte kaRbin? Tänker på karbinhakar....

För övrigt röstar jag för dusch. Vi har badkar nu. Dåligt med varmvatten vilket gör att vi ändå inte kan uttnyttja det. Duscha i badkar är bökigt.
Svar på tråden Badkar eller dusch?