• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Lindadjo

Ventilen sitter väl fast i slangen? och så tittar den ut genom ett hål, så det ska ju gå att dra den lite åt sidan om den inte gör det? Det är väl väldigt sällan den sitter fast i själva fälgen, eller vad jag ska kalla den?

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lana

Har en lite fråga, ni som har haft en Britax B mobile,hur tycker/tyckte ni den var? jag har en britax b agile och den är så stor.vill ha nått smidigare är b mobile det? är det inte väldigt "lång"?

hade innan en babywelt moon fit,sjukt smidig vagn.ångrar SÅ jag sålde den.funderar på att köpa en till,men den finns som clap med,lite mer upgraderad.kan INTE bestämma mig.

jag har haft många vagnar,tror inte ens jag minns.

Emmaljunga city cross -07

Esprit combi vagn

Mutsy 4 rider

bolder 3

UJ swift (har den nu)

babywelt moon fit

britax b agile    

bugaboo bee +

en gammal vagn hos min mamma,mobi något tror jag

bolder 4

det är de jag kommer ihåg nu på rak arm                  

• Lana

måste tillägga att dottern är 3 år nu och liten är 1år.

• Paddil

Hej missbrukare! Är det någon som vet vilka åkpåsar som passar bra i Kronan Sulky? Och vilka sittdynor? Hur är det med footsack? Jag vet att Kronan inte har såna, men kanske någon har bra idé om någon annan lösning? Köpte min sulky begagnad i våras och är sjukt nöjd. 12" däck följde med så de sitter på för jämnan, bor lite på landet. Jag bara älskar denna vagn! Sonen, 3 år, åker fortfarande en del och sover gärna i den

• Uliise
    Paddil skrev 2012-01-18 16:57:22 följande:
    Hej missbrukare! Är det någon som vet vilka åkpåsar som passar bra i Kronan Sulky? Och vilka sittdynor? Hur är det med footsack? Jag vet att Kronan inte har såna, men kanske någon har bra idé om någon annan lösning? Köpte min sulky begagnad i våras och är sjukt nöjd. 12" däck följde med så de sitter på för jämnan, bor lite på landet. Jag bara älskar denna vagn! Sonen, 3 år, åker fortfarande en del och sover gärna i den
    De flesta åkpåsar passar nog, jag har en vinterpåse från Babytravel som passar fint
    Majken 100421
  • Paddil

Uliise -tack för svar Har tänkt använda åkpåse till nästa säsong, väntar barn nr två till sommaren.

• t0va
    Paddil skrev 2012-01-18 16:57:22 följande:
    Jag kör med en egensydd som har ficka att hänga över ryggstödet, tror de som har en sån passar bäst i den vagnen. Sen har jag tagit bort axelremmarna så jag kan inte sätta fast påsen med dem. Kanske blir det bättre om man använder selen.
  • Swinghunny

Jag känner mig manad att ansluta till er anonyma lilla skara av vagnsmissbrukare.

*reser mig upp*
    Hej jag kallas Swinghunny...och jag är vagnmissbrukare!

Jag har för tillfället strax över 180st barnvagnar sammanlagt. Nej, jag har inte skrivit fel, det är mer än 180 vagnar!
    De flesta är från 50-talet och 60-talet då jag älskar deras form, design, färger och deras till synes outslitliga kvalitet! Var och en av vagnarna har en egen historia att berätta om var de kommer ifrån, vem/vilka som åkt i dem osv.

Jag är missbrukare eftersom jag vid blotta åsynen av en äldre såkallad retrovagn får lätta svettningar, yrsel, känner upprymdhet, viss muntorrhet, och får svårt att tala....hela kroppen börjar att skaka!
    När jag köper en sådan vagn så känns det helt underbart! Man skulle kunna jämföra det med känslan av en riktigt ordentlig adrenalinkick! Helt underbart! Detta gör det såklart helt omöjligt för mig att sluta med mitt missbruk. Men jag inser att det är det jag är, en missbrukare. Jag inser det men vill inte göra något åt det även om jag kunde!

Jag har många i min närhet som stöder mig i mitt missbruk. De hjälper mig att hitta fler och fler vagnar! Varje dag undrar jag när nästa vagn ska korsa min väg, när nästa kick ska komma! Ibland får jag nöja mig med att putsa och rulla lite på de jag har, i värsta fall får en film med vagnar eller gamla bilder duga!

Någon där ute med samma "problem"?

Life is like a rollercoaster!
  • simba77

Hej , bestämde mig idag för att räkna på hur många vagnar jag ägt en kort eller längre tid , det slutade på 18 st på 2 år o ca 10 mån . Min vännina som hjälpte mig komma ihåg alla vagnar som kommit o gått kallade mig onormal , jag håller nog med . Det är främst det sista året som vagnarna har rullat in o ut här , eftersom jag fick börja gå igenom syskonvagns träsket o aldrig blivit nöjd med vare sig ståbräda o valfri enkelvagn eller syskonvagn.  Sedan lillasyster föddes (hon är ett nu ) har jag haft 15 st olika vagnar , jag e nog vagns missbrukare nu för jag kan inte sluta planera för nästa vagn. Får man va med här o prata av sig kanske .

• stor grön drake

Välkomna ni nya

Kände mig lite skamsen idag när vagnar kom på tag. det pratades om nej men, varför har man så många vagnar, varför nöjer man sig inte osv innan jag var halvvägs till mina 13 (det är ju otursnummer, borde jag köpa en vagn till bara för att komma ifrån det?) samtidigt som en erkände att hon borde kanske byta för hon gillar ingen av deras vagnar (en kronan duo, och en okänd sulky)

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare