• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    JwJw skrev 2011-06-12 11:54:53 följande:
    Ja det är hyfsat bra pris här får sitt och ligg 09 på runt 2000kr så men priser varierar runt om i landet
    Är bara sittdel med regnskydd till. Tänkte isåfall kolla om jag får den för 900kr
  • neele

Nu har jag nog gjort mitt livs största impulsköp - jag klickade just hem en bugaboo på ebay! Vet inte rikgit vad sambon kommer tycka om detta... Men det var ju ett fynd!

• JwJw
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-06-12 14:22:09 följande:
    Är bara sittdel med regnskydd till. Tänkte isåfall kolla om jag får den för 900kr
    Ja skadar inte att pröva =)
  • Alexis mamma
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-06-11 21:24:13 följande:
    Ngn som hr brio sing? För/nackdelar?
    Jag har haft en abs design astro, vilken är precis samma vagn i princip. Jag hade den som sittvagn o gillade den inget vidare, tyckte den var bred o "plastig" Ena framhjulet ramlade av titt som tätt osv...men den funkade att köra både i snö o på grus.
  • stor grön drake
    neele skrev 2011-06-12 19:17:16 följande:

Nu har jag nog gjort mitt livs största impulsköp - jag klickade just hem en bugaboo på ebay! Vet inte rikgit vad sambon kommer tycka om detta... Men det var ju ett fynd!

• Alexis mamma
    imsel skrev 2011-06-04 23:37:20 följande:

Just det, så är det ju också..
    Men om man inte cyklar med vagnen så kan ju barnet på nåt sätt ligga där.
    Min kusin brukade sätta typ kuddar i fotändan så hennes minsta kunde ligga, sen kan man ju ha mjuklift i också.
    Fast det är väl bara om man vääldigt gärna vill ha en sån såklart :-P (och inte ha råd med en dyr)
    Annars känns det onödigt att hålla på å krångla.

Våran son är ju över 2 år och måste inte kunna sova länge i vagnen mer.
    Vi vill ju som sagt mest ha den till och från dagis, samt ta en tur med den ibland.
    Och att man ska kunna använda den som vanlig vagn är ett krav isf. Eftersom vi inte har bil och ibland kanske man inte har cykel när man ska hämta från dagis.

Vill ha en just för att cykla med så antingen får det vänta så får det bli cykelsits och korta turer där det räcker med bärsele...eller om man kan hitta nån liten paraplysulky som man typ kan fästa på cykeln eller nåt så man kan ha nånting att sova i på längre turer....funderat på att cykla en bit längs göta kanal i sommar nämligen

• stor grön drake
    Alexis mamma skrev 2011-06-12 20:00:12 följande:
    Vill ha en just för att cykla med så antingen får det vänta så får det bli cykelsits och korta turer där det räcker med bärsele...eller om man kan hitta nån liten paraplysulky som man typ kan fästa på cykeln eller nåt så man kan ha nånting att sova i på längre turer....funderat på att cykla en bit längs göta kanal i sommar nämligen
    hamax siesta funkar bra för en liten, vi cyklade med sonen 6 månader i den med största lutningen (han var sen på att sitta själv) och det gick hur bra som helst. Inga längre turer givetvis.
  • Alexis mamma
    stor grön drake skrev 2011-06-12 20:17:47 följande:
    hamax siesta funkar bra för en liten, vi cyklade med sonen 6 månader i den med största lutningen (han var sen på att sitta själv) och det gick hur bra som helst. Inga längre turer givetvis.
    hade en sån, tills den cykeln blev stulen :( Problemet är ju om man vill på rtyp cykelsemster, då måste man ju ha en vagn oxå. Så det får väl bli en chariot isf....man kanske kan hitta nån som vill hyra ut sin chariot med cykelset och hängmatta en vecka? :)

• imsel

Nu har vi vart å köpt en cykel/gåvagn från Coop!

Blir väl kanske inte att montera den förrän imorgon
    Men det fanns ingen barnhjälm på Coop som passade sonen (2 år 3 mån) fanns ju bara en sort (med grönt spänne) och bara en storlek på den, 48/50 eller 48/52.. Men han brukar ju ha 52/54 på mössor.

Ska å kolla på stan imorgon, måste ju finnas nånstans en som passar och som har grönt spänne, men det kan ju bli dyrt..

april 09 kom min bebbe
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare