• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • imsel
    Jessika82 skrev 2011-06-12 21:09:33 följande:
    Var det hjul fram på den cyckelvagnen?
    Ja, ett svängbart. Sån det var på bilden jag la ut för inte så längesen. Den gul/gröna.
    Fast det tar man ju bort när man cyklar med den.
    april 09 kom min bebbe
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    imsel skrev 2011-06-12 21:01:05 följande:

Nu har vi vart å köpt en cykel/gåvagn från Coop!

Blir väl kanske inte att montera den förrän imorgon
    Men det fanns ingen barnhjälm på Coop som passade sonen (2 år 3 mån) fanns ju bara en sort (med grönt spänne) och bara en storlek på den, 48/50 eller 48/52.. Men han brukar ju ha 52/54 på mössor.

Ska å kolla på stan imorgon, måste ju finnas nånstans en som passar och som har grönt spänne, men det kan ju bli dyrt..

barnenshus borde ha hjälm med grönt spänne. Där har vi till vår 2åring iaf
  • imsel
    Jessika82 skrev 2011-06-12 21:39:04 följande:
    oooooooooo en sådan vill jag ha. vad kostade den?
    1500 ca. Har kostat över 2000.
    april 09 kom min bebbe
  • imsel
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-06-12 23:09:40 följande:
    barnenshus borde ha hjälm med grönt spänne. Där har vi till vår 2åring iaf

Vi har inte såna exklusiva butiker här
    Får kolla på Intersport..kanske har dom på Buchts/Järna..men jag skulle inte tro det.
    Det är antingen dom som finns på stan, eller Team Sportia som ligger en bit utanför centrum.

Vagnar har vi ju tex bara på Buchts/Järnia (det är samma butik) och på team sportia (som nyligen har börjat med att ha vagnar).

april 09 kom min bebbe
  • imsel

img_4533 (MMS)

Här är den nya vagnen!
    Nu måste vi skaffa en till ju så man får användning för hela vagnen ju B-)

Men det verkar inte som att det går att sätta bara ett barn i mitten..
    Får ju lösa det med att antingen fixa enen sele eller trixa ihop dom som finns på nåt sätt (dom sitter fast i vagnen) annars får han helt enkelt sitta på ena sidan.

april 09 kom min bebbe
  • mimspims

en till vagnstokig anmäler sig ;)
    Sonen är 16 månader och hittills har vi haft:
    En emmaljunga city cross -09 + citykorg och diverse tillbehör som vi köpte innan sonen föddes, den har vi kvar. Vet inte om jag någonsin kommer att kunna sälja sonens första vagn...
    En Carena easy köpt 2010 som jag sålde nån månad senare
    En Emmaljunga okänd modell(classic kanske) och okänd årsmodell(tidigt 2000 skulle jag gissa, har svarta luftfyllda hjul) används som extravagn hos farmor/mormor
    Och mitt senaste kap, en Teutonia Mistral S från 2008 som jag köpt begagnad för någon månad sen.
    Alltså har vi för närvarande 3 vagnar och nu funderar jag på att sälja Teutonian och köpa en resevagn istället.

Alternativen är Gesslein Swift, Britax b-mobile eller en Quinny Zapp. Vilken skulle ni rekomendera?

• Uliise
    mimspims skrev 2011-06-14 12:44:27 följande:
    en till vagnstokig anmäler sig ;)
    Sonen är 16 månader och hittills har vi haft:
    En emmaljunga city cross -09 + citykorg och diverse tillbehör som vi köpte innan sonen föddes, den har vi kvar. Vet inte om jag någonsin kommer att kunna sälja sonens första vagn...
    En Carena easy köpt 2010 som jag sålde nån månad senare
    En Emmaljunga okänd modell(classic kanske) och okänd årsmodell(tidigt 2000 skulle jag gissa, har svarta luftfyllda hjul) används som extravagn hos farmor/mormor
    Och mitt senaste kap, en Teutonia Mistral S från 2008 som jag köpt begagnad för någon månad sen.
    Alltså har vi för närvarande 3 vagnar och nu funderar jag på att sälja Teutonian och köpa en resevagn istället.

Alternativen är Gesslein Swift, Britax b-mobile eller en Quinny Zapp. Vilken skulle ni rekomendera?
    Men varför sålde du Easyn? Tänkte om du ville ha en resevagn nu.

Skulle ta Quinny Zapp xtra eftersom den är vändbar, om du inte behöver det skulle jag ta vanliga Quinny Zapp
    Majken 100421
  • pluppfamiljen

hej jag heter Fru Plupp och jag är vagn missbrukare Emmaljunga... 

Blivande 6 barns mamma
  • Uliise
    pluppfamiljen skrev 2011-06-14 17:25:55 följande:
    hej jag heter Fru Plupp och jag är vagn missbrukare Emmaljunga... 
    Vilka har du/har du haft? ;)
    Majken 100421
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare