• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • t0va
    spratteldockan skrev 2011-07-17 23:25:20 följande:
    Önskar att man kunde porta sig själv på Blocket, typ "om denna ip-adress, ska det inte gå att välja Barnvagnar och tillbehör i vallistan".

Har just köpt ännu en vagn därifrån, är ju som ett smörgåsbord ju!
    du kan blocka vissa sidor, föräldrakontroll heter det rätt ofta. Min sambo brukar hota med att han ska göra det, han är nörd så han har stoppat mig från att gå in på vissa ipadresser för att jävlas. Nu var det ett tag sedan jag köpte en vagn, tar det lite lungt på den fronten nu för jag är rätt nöjd med våra 2 vagnar. Men det finns ju annat kul åt barnet :D
  • spratteldockan
    t0va skrev 2011-07-18 00:32:36 följande:
    du kan blocka vissa sidor, föräldrakontroll heter det rätt ofta. Min sambo brukar hota med att han ska göra det, han är nörd så han har stoppat mig från att gå in på vissa ipadresser för att jävlas. Nu var det ett tag sedan jag köpte en vagn, tar det lite lungt på den fronten nu för jag är rätt nöjd med våra 2 vagnar. Men det finns ju annat kul åt barnet :D
    Får be nån annan sätta den där spärren. Vet jag själv hur man gör det kommer den säkert att ryka inom ett dygn! Tungan ute
  • stor grön drake

Jag har sålt 2 vagnar (och köpt en halv...)
    Paraplysulkyn och ena edgen har åkt, så nu finns "bara"
    Emmaljunga Edge 2006
    Graco Trekko 2010
    Emmaljunga Softy 2004
    Emmaljunga NitroJet 2009/2007 (nitrochassi, jet sittdel)

och så då ägget från 1954, men det är ju hos mamma och kommer förbli där, urväxt numera

• spratteldockan
    stor grön drake skrev 2011-07-18 13:32:25 följande:
    Jag har sålt 2 vagnar (och köpt en halv...)
    Paraplysulkyn och ena edgen har åkt, så nu finns "bara"
    Emmaljunga Edge 2006
    Graco Trekko 2010
    Emmaljunga Softy 2004
    Emmaljunga NitroJet 2009/2007 (nitrochassi, jet sittdel)

och så då ägget från 1954, men det är ju hos mamma och kommer förbli där, urväxt numera
    Jessika82 skrev 2011-07-17 23:45:16 följande:
    Jag har fått sålt en av mina vagnar :)
    Grattis!
    Måste också börja sälja av lite. Men det känns svårt. De är ju ens bebisar de med. Flört
  • stor grön drake
    spratteldockan skrev 2011-07-18 14:26:23 följande:
    Jessika82 skrev 2011-07-17 23:45:16 följande:
    Jag har fått sålt en av mina vagnar :)
    Grattis!
    Måste också börja sälja av lite. Men det känns svårt. De är ju ens bebisar de med. Flört
    det gjorde nog lite ont med edgen
    men jag köpte ju ett nitro-chassi som jag suktat efter, så får trösta med det
  • neele

Lägger in länken här som ni säkert även sett i retrovagnstråden

http://www.blocket.se/lund/OrbitBaby_Stroller_G2_Bassinet_barnvagn_Black_33846199.htm?ca=19&w=3

Vad tycker ni om denna? Ska det föreställa någon framtidsvagn?

Jag gillar den inte, tycker den är lika hemsk som Stokke. Skulle aldrig i livet betala det priset. Däremot är den "eko-vänlig" och har en del bra fuktioner
    Något annat som är väldigt bra är att den har paparazziskydd

• Novelli

Hej!
    Jag undrar om någon här inne minns vad den här modellen hette? Det är en Emmaljunga dubbelvagn och jag hade en sån en gång i tiden fast en enkelvagn men minns inte vad modellen hette.
    Just den här bilden har jag hittat på blocket men min såg liknande ut fast med gula ankor på.Solig

• jobbel

köpte en ny vagn idag!! är så glad, men skäms lite eftersom det är 6 vagnen som köps till lillebror och han är ju bara 10 mån.... 

• Uliise

Lovelli: det där är en twin husky Jobbel: vad köpte du för någon vagn?

Majken 100421
  • neele

Fanns Twin Huskyn som singelvagn? Då måste den väl ha ett annat namn än Husky?

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare