• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • imsel
    Uliise skrev 2011-06-22 22:28:03 följande:
    Men!! Det som verkade vara en så bra och fin vagn, gud så snålt...

Ja, den är verkligen superbra. Bästa och lättaste duo/kombivagn jag provat iaf.
    Har inte köpt en själv, men lånade några månader av min kusin när sonen var kring 2-3 månader nånting.

april 09 kom min bebbe
  • Nika10

Tack uliise för ditt svar! Vi får dra iväg och provköra helt enkelt.

• Mamman02
    imsel skrev 2011-06-22 22:58:14 följande:

Ja, den är verkligen superbra. Bästa och lättaste duo/kombivagn jag provat iaf.
    Har inte köpt en själv, men lånade några månader av min kusin när sonen var kring 2-3 månader nånting.

Är fortfarande jättebesviken... För nu är den borta från listan...
  • Mamman02

F*n ... nu har jag hittat en jättefin Emmaljunga City Cross på blocket....
    Är ju bara i v 7... hur skulle ni gjort? Köpt vagnen? Eller försöka glömma den och leta senare i höst?

• t0va
    Mamman02 skrev 2011-06-23 09:36:33 följande:
    F*n ... nu har jag hittat en jättefin Emmaljunga City Cross på blocket....
    Är ju bara i v 7... hur skulle ni gjort? Köpt vagnen? Eller försöka glömma den och leta senare i höst?
    Är det för risken att det inte kommer gå bra med graviditeten du tänker på? I så fall kanske du kan sälja vidare den sen, eller be någon annan göra det för man orkar kanske inte själv. Vi valde vagn kring den veckan, och letade som tokar efter någon begagnad men hittade ingen så det blev affärsbeställning sen men vi resonerade så att ifall det itne går hela vägen så får vi ta den smällen med vagn och sälja. 
  • Mamman02
    t0va skrev 2011-06-23 09:39:29 följande:
    Är det för risken att det inte kommer gå bra med graviditeten du tänker på? I så fall kanske du kan sälja vidare den sen, eller be någon annan göra det för man orkar kanske inte själv. Vi valde vagn kring den veckan, och letade som tokar efter någon begagnad men hittade ingen så det blev affärsbeställning sen men vi resonerade så att ifall det itne går hela vägen så får vi ta den smällen med vagn och sälja. 
    Ja det är väl det jag är orolig för... Sen vet ju inte barnen nåt än!
  • t0va
    Mamman02 skrev 2011-06-23 09:41:41 följande:
    Ja det är väl det jag är orolig för... Sen vet ju inte barnen nåt än!
    aha... ja då får väl dra till med att det är till en vän då ;) 
    Det är svårt det där om man ska eller inte, jag hade chansat köpte säng och allt sånt väldigt tidigt, men så fick jag foglossning jättetidigt och ville vara med och köpa saker åt barnet.  
  • CeciliaMaria82

jag och min sambo bor på landet, vi kommer att få barn nu i september. Vi kan bara inte komma överrens om vilken vagn/märke vi ska köpa, han vill ha en emmaljunga eller Kronan medans jag vill ha en Bugaboo Cameleon, vad skulle ni ha sattsat på? Vi bor i hus utan trappor och med en saab 9-3. Ska köra den på grus, i skogen, assfalt, snö, is, tja allt som hör höst/vinterunderlag till!

• yodi
    CeciliaMaria82 skrev 2011-06-25 18:22:42 följande:
    jag och min sambo bor på landet, vi kommer att få barn nu i september. Vi kan bara inte komma överrens om vilken vagn/märke vi ska köpa, han vill ha en emmaljunga eller Kronan medans jag vill ha en Bugaboo Cameleon, vad skulle ni ha sattsat på? Vi bor i hus utan trappor och med en saab 9-3. Ska köra den på grus, i skogen, assfalt, snö, is, tja allt som hör höst/vinterunderlag till!
    då hade jag personligen inte valt en bugaboo.
  • yodi

suck vagnen kommer inte förren i v 34 och jag som hoppades på v 28 nåja.

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare