• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Uliise
    CeciliaMaria82 skrev 2011-06-25 18:22:42 följande:
    jag och min sambo bor på landet, vi kommer att få barn nu i september. Vi kan bara inte komma överrens om vilken vagn/märke vi ska köpa, han vill ha en emmaljunga eller Kronan medans jag vill ha en Bugaboo Cameleon, vad skulle ni ha sattsat på? Vi bor i hus utan trappor och med en saab 9-3. Ska köra den på grus, i skogen, assfalt, snö, is, tja allt som hör höst/vinterunderlag till!
    Nej jag hade inte valt en Bugaboo om jag bodde på landet.

Jag har själv två Emmaljungor, en med fyra fasta (City cross) och en med svängbara (Nitro) som är av samma typ som Cameleon. Och även om det går att köra med Nitron på grusiga vägar så är det drygt.
    Det går trögt och blir himla skumpigt för barnet. Om min dotter sover och vi går på en grusig väg får jag trycka ner handtaget så att jag bara kör med de stora bakre hjulen eftersom det blir så skumpigt med de småa framhjulen, vill inte riskera att väcka henne. Att köra över rötter osv på stigar är helt omöjligt!

Däremot går den helt ok att köra på fina skogstigar där underlaget består av sågspån, bark eller liknande. Gräs och annan plan mark eller tex grusvägar som är helt plana, alltså som består av mest sand och jord som har packats hårt hårt går också bra att köra på.

Med City crossen är det en helt annan sak, där kommer man fram på grusvägar utan att skumpa sönder barnet, och så blir det mycket skönare för en själv också att köra en vagn som inte fastnar på minsta rot eller sten!
    Majken 100421
  • Lenora

Jag har bytt vagn 5(!) gånger och min dotter är endast 2,5. Nu är jag hur nöjd som helst med vår jätteenkla vagn, en McLaren Volo som köpts begagnad men ser helt oanvänd ut. Jag tror att det här är vagnen för oss. 

Nästa barn blir det en sådan där bilkorgsak, en bärsele och sedan vid 6 mån vår kära McLaren Volo. 

• Alexis mamma
    Lenora skrev 2011-06-25 23:22:22 följande:
    Jag har bytt vagn 5(!) gånger och min dotter är endast 2,5. Nu är jag hur nöjd som helst med vår jätteenkla vagn, en McLaren Volo som köpts begagnad men ser helt oanvänd ut. Jag tror att det här är vagnen för oss. 

Nästa barn blir det en sådan där bilkorgsak, en bärsele och sedan vid 6 mån vår kära McLaren Volo. 
    vad är en bilkorgsak?? ;)

• spratteldockan
    Alexis mamma skrev 2011-06-14 20:00:37 följande:
    nån här som vet om babyjogger city mini o ch babyjogger city micro är två olika vagnar eller om det bara är olika namn på samma vagn i olika nordiska länder?

Det verkar vara olika vagnar:

http://www.pramworld.co.uk/category/473/Baby_Jogger_Three_Wheelers

Men jag har inte sett micron till salu nånstans. Den finns inte heller på babyjoggers hemsida. Kanske är den en utgående modell som inte finns i Sverige?

• spratteldockan
    Uliise skrev 2011-06-17 11:43:17 följande:
    Instämmer med t0va, kolla här Imsel:

Nya Emmaljunga Scooter S!
    Mäh! Precis så där skulle min scooter 2.0 se ut! Den är jättefin men jag önskar att den hade swivelhjul nu i sommartrafiken.

Då hade jag sluppit leta nitro-chassi nu.
  • Alexis mamma
    spratteldockan skrev 2011-06-26 18:30:37 följande:

Det verkar vara olika vagnar:

www.pramworld.co.uk/category/473/Baby_Jogger_...

Men jag har inte sett micron till salu nånstans. Den finns inte heller på babyjoggers hemsida. Kanske är den en utgående modell som inte finns i Sverige?

har bara sett den beg på blocket, var så billig så jag antog anästan att det inte var samma - verkar som skillnaden e viloläget för det är väl bättre i minin?

• Tifan

LenoraH: Jag har bytt vagn 4 ggr och min son är bara 8½ månad =D

Köpte en helt ny emmaljunga classic sport 2011, som jag desan tyckte var för stor så vi sålde den

då köpte vi en Baby travel Amsterdam men sonen fick panik i liggdelen så då sålde vi den.

Sen blev det en Emmaljunga cangoroo som var hur bra som helst tills det var det var dags att göra om det till sittvagn då den blev framåt vänd enbart...

Så nu har vi en Emmaljunga Ozone som jag är sjukt nöjd med. Ska vi ha ett syskon till honom så blir det en ny citykorg och en syskon vagn oxå =) Innanjag är klar så kommer jag att ha ägt säker 10 vagnar =D

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare