• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • malo1234

Har köpt en ny liggdel till min easywalker för ynka 120 kr. Fast sonen är 7 månader och bara åker sittvagn (Bugaboo Frog) numera... Kanske blir syskon så småningom, tänker jag. Eller jag kanske ska stoppa ner honom i den när han sover hemma på dagarna.

Nån användning ska jag väl ha för den i alla fall.

• malo1234

Alltså jag hade ju en liggdel till EW förut också. Solblekt grön (nya: svart, inte solblekt) som jag slaktat med avsikt att klä om själv. Nu kan jag chilla lite med det där omklädningsprojektet. Kanske bara klä om suffletten. 

För skojs skull dårå. Behöver den ju inte för tillfället, som sagt. Roooooligt!!  Skrattande

• Uliise
    malo1234 skrev 2011-08-20 21:15:52 följande:
    Alltså jag hade ju en liggdel till EW förut också. Solblekt grön (nya: svart, inte solblekt) som jag slaktat med avsikt att klä om själv. Nu kan jag chilla lite med det där omklädningsprojektet. Kanske bara klä om suffletten. 

För skojs skull dårå. Behöver den ju inte för tillfället, som sagt. Roooooligt!!  Skrattande
    Det är alltid kul att ha något på lut sådär, bara för att pyssla med eller titta på tycker jag
    Majken 100421
  • Uliise
    Jessika82 skrev 2011-08-20 08:12:55 följande:
    Funderar om jag ska sälja min brio race då jag har pot sport eller ska jag behålla den?
    Det beror på hur mycket du behöver 4 fasta hjul? jag tänker då inte genomleva vintern med bara min Nitro så jag ska köpa en ny Race är det tänkt
    Majken 100421
  • Madebyday
    Uliise skrev 2011-08-20 23:26:00 följande:
    Det beror på hur mycket du behöver 4 fasta hjul? jag tänker då inte genomleva vintern med bara min Nitro så jag ska köpa en ny Race är det tänkt

Här blir det kombo i vinter, lite beroende på hur mycket snö eller hur bra plogat det kommer vara.
    Kombon heter Ozone/CC, jag kan alltså få till en Nitro eller en OzoneCross. Men jag tippar på att det mest kommer bli CC/Nitro, eftersom jag under sommaren sett till att få tag på Fotsack och Allroundpåse till CC/Nitro sittdelen, i en utgående färg Samt att sonen bli 1 år under vintern och då är CC/Nitron smidigare att använda i utrymmes synpunkt  
    MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Angie75

Hello, ni verkar vara hejjare på vagnar Flört och vill då bara bolla med er.
    Till min snart 1-åriga tös har vi en Brio happy som vi är väldigt nöjda med även om den är tung och ibland lite klumpig, nu har jag börjat fundera lite på en framåtvänd vagn och då funderat på en UJ istället för sulky.
    Mina argument är att vi bor lantligt då vill gärna ha en vagn som tar sig fram över stock å sten å snö, gärna med snurrhjul fram så man slipper "lyfta" när man skall svänga, samt fullt liggläga då hon ofta sover ute i vagnen, samt att jag tycker den är snygg, hade valt den från början om den hade haft vändbar sittdel.
    Tror ni jag är på rätt bana med en UJ el finns det andra alt?

• stor grön drake
    Angie75 skrev 2011-08-22 17:24:27 följande:
    Tror ni jag är på rätt bana med en UJ el finns det andra alt?
    Har du tittar på Babyjogger? Jag är småkär i City Elite, mest för den fantastiska sufletten, plus att de jag mött på stan har alla storlekar på barn sett ut att sitta bra i
  • Angie75

Den hade jag inte sett innan, får åka å klämma på en, kan bli en kandidat Glad

• imsel

Tänkte också tipsa om City Elite Tungan ute
    Har ingen själv, men har flera vänner som är jättenöjda med den, verkar väldigt smidig och skön för barnet att sitta i, men UJ är ju klart snyggare Flört
    Vet inte riktigt vad som är skillnaderna direkt heller.. Mer än att det är bättre suflett på City eliten.  

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    jobbel skrev 2011-08-18 11:34:42 följande:
    visst var det nån här som köpt Coops cykelvagn? Vad kostade den? Går den att göra om till barnvagn?  Blir galen på butiker som inte visar sitt utbud sina priser på  hemsidor :)

Har varit lite mycket här hemma så jag har inte orkat skriva..
    Men vi har en cykelvagn från Coop. Den som är gul (gulgrön) och den går att göra om till vanlig vagn.
    När vi köpte den så var den ju på rea (vårat coop har inte kvar nån) så kostade den ca. 1500kr.  
    april 09 kom min bebbe
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare