• stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

Här är en tråd för oss som fastnat rejält i träsket.
    Som söker blocket efter fynd fast föråden bågnar.
    Som får konstiga blickar från nära och kära
    Som bara måste studera andra på stans liiite nogrannare

Helt enkelt en tråd för oss vagnknarkare.
    Var och en väljer sin drog, må det så vara Bugaboo, Emmaljunga, Teutonia, Brio, Graco, Gesslein, Hartan, Britax, BabyJogger, OTH/UJ, ja, vilket märke som helst.
    Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 21:47
    på begäran, länken till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60361395.html
  • Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare
  • Madebyday

Behöver tips på 3-hjulingar som inte är några heavy-monster och inte för dyra.
    De ska ha stora hjul och låsbart framhjul.
    Vagnen skall användas vid skogspromenader men skall också fungera att springa med, därav inte för tunga och klumpiga.
    Så är det någon som har några bra tips?!

MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Lindadjo
    Madebyday skrev 2011-09-06 17:34:16 följande:
    Vagnen skall användas vid skogspromenader men skall också fungera att springa med, därav inte för tunga och klumpiga.
    Ska du springa med den så rekomenderar jag en riktig jogger-vagn. En vagn med typ cykel-däck på. Vanliga 3-hjulingar är inte att rekomendera *vet av erfarenhet*
    Typ en sån här, http://shop.alltforforaldrar.se/vagn-babyjogger-performance-singel.html

det finns säkert billigare varianter oxå. Har för mig att biltema har haft någon...
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Madebyday

Lindadjo: det är just en sån vagn jag INTE vill ha. Vill kunna använda den i vardagen också!

• malo1234
    Jag gillar min Easywalker Sky. Superlättrullad i skogen och går att fynda mkt billigt på Blocket.
  • MaammaL
    malo1234 skrev 2011-09-07 07:42:47 följande:
    Jag gillar min Easywalker Sky. Superlättrullad i skogen och går att fynda mkt billigt på Blocket.

men den där kan man ju inte springa med som madebyday vill kunna göra.
  • MaammaL

Ska du springa med den så ska du absolut ha en såndär fuling med cykel hjul, de är de ända vagnarna som är godkända för att springa med.

Jag har kollat runt mycket eftersom jag själv springer men springer nu själv eftersom att jag skulle skämmas och ha den vagnen haha.
  • Lindadjo
    Madebyday skrev 2011-09-06 22:23:32 följande:
    Lindadjo: det är just en sån vagn jag INTE vill ha. Vill kunna använda den i vardagen också!

Ja, jag hade inte sprungit med någon vanlig vagn iallafall. Eller snarare, jag har redan gjort det, en kort bit bara, ingen löparrunda, och det slutade INTE bra.

Köp en vanlig trehjuling du, men lämna barnet hemma när du är ute och springer då i såna fall.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Madebyday

mk7; jag och EW Sky gillar inte varann :/ Den känns inte som "jag" :/

MaammaL; jag förstår varför du springer själv ;)

Lindadjo; I get your point ;)
    Men jag är ute efter en lätt

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare