Häftig tråd. Jag trodde jag var ensam på jorden att vara knäpp. Just nu tror nog folk att jag är normal för nu äger jag bara en vagn och har lånat en. Ett tag hade jag 4 egna och en lånad.
Det började ju med den där liggvagnen och sittvagnen...Emmaljungan. Den röda...oj vad fin det är/var, jag lixom kände att den kan jag ALDRIG skiljas från. Till den fick jag en paraplysulky...mmm, jobbig att köra men åh så bra den varit. Sen var det det där med sulkys...jag (ja jag pratar i jag form men min man har faktiskt en del med i detta också,...han betalar iallafall) köpte en begagnad för att jag var TVUNGEN såklart...men det var det sämsta köp jag gjort, vilken dålig vagn, jag var för kär för att se det när jag var och kollade på den (brio sitty). Det resulterade i den där lånade vagnen som också är en sulky...Sen var det ju så att vi skulle på semester och då skulle ha en rejäl vagn med ståbräda för dom där sulkysarna blev för många, det var bättre med en vagn med bräda...hmm, ja då köpte vi en teutonia sitt vagn med mjuklift...som aldrig användes såklart, men sittvagnen användes flitigt...Shit, rörig historia det här... Anledningen till Teutonian var ju dessutom att jag inte ville förstöra den där underbara Emmaljungan på flyget...Sen var det så att jag verkligen ville ha den vagn som jag alltid önskad men aldrig köpt, den där Kronan sulkyn...om jag köpt den direkt när jag började sulkykarriären så hade jag aldrig behövt 3 vagnar där emellan som jag ibland var missnöjd med. Fast det förståss, den lånade sulkyn (brio sitty den med) och Teutonian älskade jag. Jag ville ha bra sufflett, fullt liggläge, justerbart handtag, liten och smidig, lätt, ja allt det där... OCH så kom dagen jag köpte den, helt sprillans ny i kartong. Jag gjorde nämligen det jag aldrig trodde jag skulle klara av. Jag sålde Emmaljungan, den röda. sen gick det av bara farten, jag sålde alla andra vagnar, alla utom den lånade förståss, och vet ni vad. Jag fick ihop pengarna till den där nya röda vackra Kronan vagnen som jag är sååååå lycklig för att jag har. Dock så får den lånade gamla Brion följa med till dagis, jag är för rädd om Kronan för att lämna den på dagis, den lixom glittrar "stöldbegärlig" tycker jag.
Jupp, jag är vagnsknäpp, men jag kan leva med det. Jag älskar vagnar. Kronan vagnen är inte den sista jag köper kan jag lova. Ock får vi ett till barn om några år så startar väl denna snurra en gång till :)