• Katjaaa

    Västerås mammor!!

    Hej.

    Jag är ganska nyinflyttad i Västerås, och när man går hemma och är mammaledig så
    känns de ibland lite ensamt eftersom att jag knappt känner någon i Västerås.

    Därför skulle de vara roligt att träffa och umgås med andra mammor som har barn i ungefär samma ålder som min son som är född jan-10, och kanske gå till busborgen tillsammans, ta en fika på stan eller liknande?

    Någon/några intresserade? Glad

  • Svar på tråden Västerås mammor!!
  • Kanejl

    Som sagt så har vi landat i Västerås/Skultuna nu. Det är/har varit kaos. Vi har redan hunnit besöka Barnakuten. Möblerna har inte kommit ännu. Ídag har vi fått tvätta i tvättstugan i alla fall. Magsjuka, säger jag bara...

  • Molly Monster

    Oj, varenda tråd man kommer in i idag verkar ha magsjuka och annan snuva. Jag längtar tills man vågar sig ut "bland folk" med lillbebisen så vi kan fika eller nåt. Alla som bor i Skultuna, hur har ni det med bil? Kan ni ta er till Västerås en dag så kan man ju gå till Vallby friluftsmuseeum tillsammans eller nåt..

    FasterLaleh,
    Magsjuka, usch fy, stackars er det som är så jobbigt. Att bara ha sett tvättstugan och barnakuten låter inte så skoj, vi får försöka samla ihop tråden till en fika eller aktivitet när alla sjukdomar har gått över. Själv är jag orolig för RS eftersom jag har en 5v bebis, men snart så.... fika, fika, fika!!

  • marmelad
    Molly Monster skrev 2011-04-06 13:11:38 följande:
    Oj, varenda tråd man kommer in i idag verkar ha magsjuka och annan snuva. Jag längtar tills man vågar sig ut "bland folk" med lillbebisen så vi kan fika eller nåt. Alla som bor i Skultuna, hur har ni det med bil? Kan ni ta er till Västerås en dag så kan man ju gå till Vallby friluftsmuseeum tillsammans eller nåt..

    FasterLaleh,
    Magsjuka, usch fy, stackars er det som är så jobbigt. Att bara ha sett tvättstugan och barnakuten låter inte så skoj, vi får försöka samla ihop tråden till en fika eller aktivitet när alla sjukdomar har gått över. Själv är jag orolig för RS eftersom jag har en 5v bebis, men snart så.... fika, fika, fika!!
    Ja magsjukan verkar vara extrem i år, eller är det bara som det verkar? Tycker den är överallt, hela tiden?! Jag som är livrädd för den!
    Jag har bil iaf, så jag kan ta mig till Västerås. 
  • Kanejl

    Jag har varken bil eller körkort, men bussarna går la rätt bra från Skultuna till stan vad jag fattat det som. Vi hann bo här i 5 dagar och sambon fick sin moped stulen. Dock tror jag att tjuvarna blev besvikna eftersom den saknar både luft i däcken och bromsar! haha Så vi hittade den i källaren en bit bort! Haha Rätt åt dem!

    Lina, min yngsta, är nu fullt frisk! Hon ska gödas som en liten gris nu!!! För armarna är tunna som trådar! Meja, min äldsta, är fortfarande helt slut. Men hon har orkat äta och skratta idag i alla fall.

    Tack Underbaraungar för hjälpen vi fick av dig! Inget roligt första möte, men vi får väl en chans till!

    Gabriel: Jag förstår din rädsla för RS-viruset, min brorsdotter fick det när hon var 2 månader och det var inte alls roligt för föräldrarna! Hoppas ni klarar er utan det!!

  • marmelad
    Kanejl skrev 2011-04-06 16:27:17 följande:
    Jag har varken bil eller körkort, men bussarna går la rätt bra från Skultuna till stan vad jag fattat det som. Vi hann bo här i 5 dagar och sambon fick sin moped stulen. Dock tror jag att tjuvarna blev besvikna eftersom den saknar både luft i däcken och bromsar! haha Så vi hittade den i källaren en bit bort! Haha Rätt åt dem!

    Lina, min yngsta, är nu fullt frisk! Hon ska gödas som en liten gris nu!!! För armarna är tunna som trådar! Meja, min äldsta, är fortfarande helt slut. Men hon har orkat äta och skratta idag i alla fall.

    Tack Underbaraungar för hjälpen vi fick av dig! Inget roligt första möte, men vi får väl en chans till!

    Gabriel: Jag förstår din rädsla för RS-viruset, min brorsdotter fick det när hon var 2 månader och det var inte alls roligt för föräldrarna! Hoppas ni klarar er utan det!!
    Det var så lite så Men vad skönt att den ena är frisk nu iaf. Hoppas Meja kryar på sig fort nu med. Jobbigt att det är så ihållande.. jag vet hur lättad man blir när de äntligen äter lite igen. 
    Men fasiken att de inte kan låta bli andras saker Kräks  Vilken hemsk start ni har fått här! Men nu kan det ju bara bli bättre iaf
  • Molly Monster

    Mohaha... Rätt åt tjuvarna. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Skulle stoppa sitsen på mopeden med spanska ryttare också.

  • LokesMammi
    Kanejl skrev 2011-04-06 16:27:17 följande:
    Jag har varken bil eller körkort, men bussarna går la rätt bra från Skultuna till stan vad jag fattat det som. Vi hann bo här i 5 dagar och sambon fick sin moped stulen. Dock tror jag att tjuvarna blev besvikna eftersom den saknar både luft i däcken och bromsar! haha Så vi hittade den i källaren en bit bort! Haha Rätt åt dem!

    Lina, min yngsta, är nu fullt frisk! Hon ska gödas som en liten gris nu!!! För armarna är tunna som trådar! Meja, min äldsta, är fortfarande helt slut. Men hon har orkat äta och skratta idag i alla fall.

    Tack Underbaraungar för hjälpen vi fick av dig! Inget roligt första möte, men vi får väl en chans till!

    Gabriel: Jag förstår din rädsla för RS-viruset, min brorsdotter fick det när hon var 2 månader och det var inte alls roligt för föräldrarna! Hoppas ni klarar er utan det!!
    Jag hann ha min cykel i CYKELKÄLLAREN i 6mån sen blev den stulen! Tack för det grannar :/
    Hoppas Meja kryar på sig snart, så får ni hålla i fikat sen när ni kommit iordning! =)
    Loke 11/1-2011
  • Kanejl

    ÅH nästa bakslag! Vi som skulle packa upp och möblera idag... Så kommer sambon hem, är yr och mår inte alls bra. Han brukar ha en kroppstemperatur på 35,7 och nu låg den på 38, så han var helt slut. Stackarn. Nu sover alla mina älsklingar och jag har lyckats montera ihop mysfåtöljen!

  • Jloow

    Hej tjejer!
    Jag har glädjen att meddela att den 1:a juni får vi tillgång till vår lägenhet i gideonsberg. Vi har fått en trea i samma trappuppgång som min bästa vän. Vad är dom oddsen liksom. Dock är det på andra våningen men det kan jag leva med. Jag längtar tok mycket o vill bara börja packa o rensa och sälja av sånt vi inte vill ha kvar men det känns lite tidigt för det ännu.. :)

Svar på tråden Västerås mammor!!