Ber ni om lov för att klippa barnet?
Ni som har barn med nån ni inte lever tillsammans med och har delad vårdnad....
När det är dags för barnet att gå till frisören. Ringer ni till den andra vårdnadshavaren och ber om tillstånd då?
Ni som har barn med nån ni inte lever tillsammans med och har delad vårdnad....
När det är dags för barnet att gå till frisören. Ringer ni till den andra vårdnadshavaren och ber om tillstånd då?
Nej, vi frågar inte varandra. Å andra sidan trimmar vi alltid sonen och dotterns hår ger vi fanken i båda två!;)
Jag svarade annat.. I vanliga fall brukar vi inte "be om lov" men om frisyren ska förändras radikalt kollar vi al läget med den andra, som när sonen fick för sig att raka huvudet tex.
Ber inte om lov, klipper sonen själv när han är i behov av det.
Varför skulle jag?
Om dottern t.ex. skulle vilja raka av sig allt hår så gör jag det, utan problem, åt henne.
Det är hennes hår, och tycker hon att det är besvärligt; och vill klippa sig, så varför inte?
Vem är jag att bestämma att hon minsann ska ha långt, jobbigt hår som far i ögonen och munnen och tovar ihop var eviga dag?
Snart är nästa tös här, och hon ska minsann inte ha någon jobbig frisyr som varken jag eller hon orkar hålla efter, så hon kommer att hållas KORT tills hon själv kan säga (och fatta innebörden) att hon vill ha långt hår.
Samma sak hade gällt om det var en pojk.
Om man har ett litet barn som inte själv vill/ kan bestämma över sitt hår så tycker jag det är trevligt om man är överens när det gäller att ändra frisyr. När min dotter var två år, och hade jättefina lockar, och jag ville försöka spara ut luggen (för att det är praktiskt att slippa klippa luggen hela tiden, bara sätta en tofs, och fint), så hade hennes farmor i samförstånd med pappan plötsligt klippt luggen rakt av (nåja, rakt var det väl inte heller...), så det såg förjävligt ut, utan att informera mig innan. Det tyckte jag var lite taskigt, det var hennes första klippning, hade gärna diskuterat saken först... Ingen stor grej kanske, men jag blev lite besviken.
Svarade NEJ, men hade kunnat klicka på ANNAT.
Exets stuvmor e frisör så det brukar vara jag som säger till när jag tycker att dottern behöver klippas
Annars sker det automatiskt
Vi har börjat kräva det utav bio mamman eftersom hon rakar ungen så han ser sjuk ut
Vi vill att han ska ha frisyr o det vill han även själv
Nej det gör jag inte, klipper henne själv, hon är bara 1 o ett halvt så hon behöver ingen frisör för att göra det, e bara luggen som behöver klippas ibland och det gör jag själv, han märker inte ens när jag har gjort det. Haha. skulle aldrig be om lov därför det är ju mitt barn, han träffar henne mkt mer sällan än jag så varför skulle jag. Det borde väl isf Han som skulle be mig om lov om han skulle få för sig att han ville göra det isf, men det tror jag nog inte att han skulle komma på tanken.