• bakeacake

Ber ni om lov för att klippa barnet?

Ni som har barn med nån ni inte lever tillsammans med och har delad vårdnad....

När det är dags för barnet att gå till frisören. Ringer ni till den andra vårdnadshavaren och ber om tillstånd då?

www.sofiabrandon.wordpress.com - Hertiginnan av Bålsta...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ber ni om lov för att klippa barnet?
  • Vanilj L

Nu är jag då mormor till pojken vars pappa rakat håret. Det handlar inte bara om en klippning, det är fa..n kränkande för ett två och ett halvt årigt  barn att raka dess hår. Och sedan att inte äns säga det innan lämningen.

Han vaknade imorse  och var ledsen för att hans hår var borta. Jag blir så jäkla arg.

• fostermamma

Misa08
    Jag tycker ändå det är mer "normalt" att en pappa skalar av sin sons huvud
    I vårat fall är det bio mamman
    Barnen ser ju sjuka ut !

• Vanilj L
    fostermamma skrev 2011-02-14 13:10:34 följande:
    Misa08
    Barnen ser ju sjuka ut !
    Som tur är så är han inte så blek och så har han ett väldigt fint huvudomfång. Och med sina söta skrattgropar så är han väldigt fin ändå.
    Det är ju den här första ovanan.
    Men min dotter har sagt till pappan att aldrig mer göra så.
    Så vi får väl se.
  • Vanilj L

Och förresten TS så kanske du skulle ha formulerat om frågan till.

Ber ni om lov för att raka av håret på barnen.

• MammaG

Nu skrev MiSa08 precis vad jag skulle skriva nu när jag väl hittat den tråd jag antar att du refererar till: det är en sabla skillnad på att "klippa håret" och helt sonika raka av det.
    Din rubrik är missvisande, du skulle ha skrivit vad det handlade om

Så: nu skulle jag aldrig raka av håret av min son, då jag anser att det är bland det fulaste som finns - men skulle jag(efter ett slag i huvudet eller så) komma på idén skulle jag rådgöra med hans pappa först, och han skulle säga nej. Om han gjorde det skulle jag bli vansinnig

Min nystartade blogg: namnetvarupptaget.wordpress.com
  • PCOskruttan

Min sambo ber inte om lov men meddelar i förväg att grabben vill/ska klippa sig.

• MammaG
    fostermamma skrev 2011-02-14 13:10:34 följande:
    Misa08
    Barnen ser ju sjuka ut !
    Varför är det normalt när en pappa gör det?
    Min nystartade blogg: namnetvarupptaget.wordpress.com
  • fostermamma

MammaG
    Pappor har själva kortklippt sommartid o många killar tycker det är häftigt med badboy/fotbollshuligan frisyr huh
    Jag tycker det är hemskt

• bakeacake
    Vanilj L skrev 2011-02-14 13:31:52 följande:
    Och förresten TS så kanske du skulle ha formulerat om frågan till.

Ber ni om lov för att raka av håret på barnen.
    Nej, för jag undrar hur folk gör över lag.. Din tråd väckte ett intresse hos mig att veta om man ber om tillstånd till allt som du verkar tycka att man ska göra som pappa.. Men om mamman skulle göra det är det ju mer ok....
  • Vanilj L
    bakeacake skrev 2011-02-14 18:10:55 följande:
    Nej, för jag undrar hur folk gör över lag.. Din tråd väckte ett intresse hos mig att veta om man ber om tillstånd till allt som du verkar tycka att man ska göra som pappa.. Men om mamman skulle göra det är det ju mer ok....
    Var någonstan har jag skrivit vad pappan mer ska be om tillåtelse för?
  • Majaajasvensson

Japp! Annars blir det en massa tjafs!

• WPmamman

Annat. Utgår från båda hållen. Jag meddelar alltid vad jag tänkt så han får en chans att tycka till. Tyvärr gör han inte detsamma tillbaka.

• Dr Mupp
    fostermamma skrev 2011-02-14 16:40:04 följande:
    MammaG
    Pappor har själva kortklippt sommartid o många killar tycker det är häftigt med badboy/fotbollshuligan frisyr huh
    Jag tycker det är hemskt
    Här är det jag som snaggar pojkarna. Att de snaggas beror på att de precis som pappan har tjockt hår, det blir som en mössa om det inte är kortklippt och håret växer som ogräs. snaggar det några gånegr om året till ca 1,5 cm längd och så får det växa ett par månader innan jag snaggar det igen. Pojkarna och pappa har samma frisyr. Ja grabbarna gillar sitt snaggade hår.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Ber ni om lov för att klippa barnet?