Inlägg från: Michanna |Visa alla inlägg
  • Michanna

EnköpingsTråden Part3!!!!

Jag kan ju säga att jag börjar sälja av alla mina saker.
    men har mest kläder ute bla på tradera..
    större saker har jag inte tagit tag i ännu så det är bara hojta till om det är något som ni är ute efter.

Thomas lyckades sätta sig upp i babysittern här igår och trillade runt med hela över sig..
    Han börjar bli stor.. på lördag är han ju 5 månader..
    och om 3 veckor blir michaela 6 år och 1½ vecka efter det blir erik 2.. Fy vad tiden går fort...

Föräldrargruppen är toppet. har varit med både när michaela föddes. ( hade mest nytta av den då. ) och med erik eftersom vi var rätt så nyinflyttade när han kom Mest för att lära känna folk då..

• Michanna

Tja det är mest tjej kläder.. uppt ill storlek 116 me även killkläder upp till 62
    Men säljer även av bärsele,babysitter, lekfilt, blöjhink.massa barnfilmer på vhs.. sedan finns det lite möbler såsom en liten byrå, stor tvskåp...
    Så vi har lite av varje.. Måste rensa ut lite nu efter flytten har vi märkt..
    Har ju äntligen fått i ordning vårat hem... så nu håller vi på att sätta upp lampor, gardiner mm.

• Michanna

inga direkta julmarknader tror jag..
    Men på lördag firar dom lucia i simhallen.. 1500-1730
    kostar 20 för vuxen och 10 för barn..

Själv trotsade jag vädret idag och åkte till biskop-arnö på julmarknad.. Till och med peter tyckte det var skoj....

Men ni som bor på lillsidan..
    Har ni varit inne i den nya butiken ?? med thai varor ??
    ska tydligen ligga på västerleds torg

• Michanna

Med andra ord.. Man ska ta sig omaket att gå tid någon dag...
    Det kan man ju göra när man hämtat michaela på skolan..
    Kan man hitta på lite annat på vägen också...
    Verkar som torget blommar där numera... ( allstå kommer mer och mer butiker.. )

• Michanna

skulle vilja hänga med men men..
    Med 2 vilddjur som älskar vatten och ett liten som inte gör det så skippar jag nog...
    ( jag är ingen bläckfisk... )
    Ska därimot åka ner till badet här någondag med maken så han får hjälpa till..

Skulle också skippa babysim. ( har dock inte gjort det här i enköping. ) michaela som vi gick med slutade det hela med att hon vart vattenrädd...

ett annat tips är babyrytmik.. Kyrkan håller i sådant..
    ( för barn under 8 månader bara..)

• Michanna

Kan ni inte hjälpa till och komma på vad man ska ge till mini då ??
    Thomas är ju 5 månader och har det mesta tycker jag. ( vilket kanske är lätt hänt med 2 storasyskon. )
    Detta med att fler fyller år i dec/jan känner jag igen.
    Michaela fyller 6år den 19 dec,
    julafton
    Nyårsafton/ min brors födelsedag
    2 januari fyller erik 2år
    5 januari fyller Peter ( maken ) år
    20 januari fyller svärmor år
    1 feb fyller hans bror år
    och jag kommer sist den 19 feb.

Gissa om vi vart glada över ett sommarbarn ???

• Michanna

Snyft... tycker så synd om mig själv idag..
    Erik och thomas har åkt på förkylning. ERik är värst därav med 39 graders feber.. Thomas har bara lite snuva änn så länge..
    Men hur ska man göra i morgon då ??
    Med luciafirande på skolan kl halv åtta påmorgonen ?
    Blir väl att stanna hemma med småkillarna...
    Och helgen är det fara och färde med också..
    Ska ju ha stor kalashelg då michaela fyller år nästa måndag.. Med mina föräldrar här på fredag, svärfar med sambo på lördag och barnkalas på söndag...

Men mest.. jag kommer troligtviss inte få se min dotter vara tärna imorgon bitti..
    Kan peter så vill han gå. HAn har aldrig kunnat komma ifrån tidigare år. så det blir första gången så det får man väl ta från mig att se michaela då båda av oss inte kan gå...

• Michanna

Dessie..
    Vad jobbigt..
    men var inte nervös.. det är väl bra att hon är uppmärksam på att att inte är 100% bra..
    Men ser det bätte ut nu än det gjorde från början då ??

Är du nöjd med operationen ?

Ha det så bra

Anna

• Michanna

Vad avis jag blir..
    Tänk om man hade råd att åka utomlands..
    Har inte varit längre än norge på 6 år....
    och knappt innan dess heller.. kan lätt räkna på fingrarna hu mycket man har flugit..
    varit 1 gång på cypern. en i grekland, en i österike och 2 gånger i england..
    och då var en av gångerna en språkresa..

Nåja.. man får väl ta det när man har råd.. dvs när barnen har flyttat hemmifrån...

• Michanna

grattis alex på din första födelsedag..
    ( fick han någon tårta då ??)

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!