Inlägg från: Michanna |Visa alla inlägg
  • Michanna

EnköpingsTråden Part3!!!!

Nika..
    släng hit ett bra recept på koksalt för näsor...
    mini skulle behöva det...

Dessie.
    Är du kanske allergisk mot vanligt penecillin ??
    Jag kan inte äta det vanliga utan får någon flytande äcklig sak.. Detta för att jag mår så illa av dom andra och kräks och har mig..
    Prata igenom det med läkaren..

• Michanna

Nika..
    Tack så mycket.. det behövs här... ( men inte väskeersättningen ännu peppar peppar.. Vill inte ha magsjuka här just nu.. )

• Michanna

Dessie..

Sträcker ut tungar och säger vad var det jag sa....
    Nåja.. Inte skoj alls att få utslag mm. ( min reaktion också på viss antibiotika.. )
    Hoppas att den nya hjälper till istället för att förvära situationen...

Själv sitter jag och tar det lungt efter två hektiska kvällar för att ladda på för morgondagen..
    Då är det barnkalas...
    Men det återstår och se hur många dom blir.. har bjudit in 7 tjejer.. 3 har tackat ja. och två nej.. ska man räkna med att dom andra två kommer ??
    nåja.. kul för michaela kan det bli ändå...
    Annars blir det nog tårta över iallfall.. Men hon ska ha två gäster på måndag också. Så här är det kalas i dagarna 4....

Godnatt på er alla. och ha en bra helg..

• Michanna

någon av er som går på viktväktarna här i byn ?? eller tänkt börja ??

Funderar på att börja gå här i januari.. ( har en massa kilo jag vill bli av med... )
    Och tycker det vore skoigt att kanske träffa någon man "känner" där...

Har bestämt mig att gå ner minst 10 kilo nästa år.. ( har väl en sådär 20-25 kilo som jag vill bli av med... ) och då genom att gå på viktväktarna samt röra på mig mer.. Simma mm. Så är det någon som vill hänga på så hojta till..

God jul på er alla iallfall..
    Själv ska jag ut och fixa sista julklappen .. Till peter.. Mn jag vet vad jag vill ha så det bör inte ta sådan tid..

Anna med sina tre vilddjur varav en sover...

• Michanna

och apropå ingenting...
    var på Överskottsbolaget idag..
    Dom har billiga pampers våtservetter. 2pack för 30 kr..

• Michanna

Hejsan på er..
    Själva har vi tagit paus...
    Maken är hemma och varit sjuk i 2 dagar.. så att sitta här har inte blivit av...
    Var i stockholm i onsdags och hämtade blöjprover.. Vad folk det är i storstan nu...
    Kom överanskande nog på tåget... ( MEd syskonvagnen allstå.. )
    Men det var inte det lättaste...
    väldigt trött av mig då thomas har bestämt sig för att vakna kl 3 och leka....
    för att sedan gå upp runt 7 då erik bestämmer sig för att gå upp...
    ERik ja.. min lille kille som blir 2 år här på måndag...
    Så vi firar födelsedagar mest just nu...
    Ska dock fira erik och peter nästa helg då peter även fyller år nästa vecka...

Sist men inte minst.. ARWEN... Grattis till lillkillen.. vad glad han ser ut...

Gott nytt år på er alla...

• Michanna

själva har jag varit enköping runt idag med alla tre barnen..
    Åkte bussen till ica kvantum och varit runt där , öb, kretsloppsverkstan, lidl, brödet och fiskarna, coop.

Så nu lags det mat.. Våfflor blir det idag till eriks ära...
    Han gillar det och vi är lite trötta på pannkaka..
    Så någon gång får man väl ofra sig... Det är ju inte varje dag ens lilla kille blir 2 år...

Sedan försöker jag ta foton på alla barnkläder jag ska sälja av.. det blir mycket då thomas växer som det knakar..
    har 3 kassar här som ska säljas.
    Men nu ska jag fortsätta med att slå in paket...
    HA det så bra

Anna m Michaela erik och thomas

• Michanna

tesslita..
    Har också en massa saker kvar.. men inte så jättemycket neutrala kläder dock. ( har sålt av det mesta. )
    men har saker såsom babysitter,babygym,skötväska. ( hård babyproffsens) mm

Anna

• Michanna

och så finns babyproffsen/babyplaneten i veddesta. ( andra sidan motorvägen från barkaby.. )

Hur är det med er andra då ??
    själv så blir jag galen på erik... Han har väldigt trots just nu.. Så allt är det bråk om.. vi försöker få honom torr.
    Först vill han inte sätta på sig kalsonerna.. utan ligger och skriker att han ska ha blöja... och drar och drar i kalsonerna ett bra tag...
    Sedan när man ska gå ut.. Då vägrar han sätta på sig en blöja för att ha kalsonerna....

Någon som vill ha en nyss fyllda 2åring ett tag. ?????
    Thomas har upptäckt att han har en röst vilket medför att hans höga toner driver mig till vansinne... Samt att man kan gå runt borden/stolarna. vilket medför att man får städa mycket numera..

Anna med kaoset..

• Michanna

Malwa..
    Japp hört det också.. Jättejobbigt tycker jag som bor som sagt var i bergvreten.. HAr inte körkort utan går eller tar bussen överallt..Fattar inte heller hur dom tänker..
    Varför inte behålla bvc på korsängen också ??
    nåja.. är rätt så ofta där ändå .. Har ju dottern i skolan på st.illian så då är man ju halvvägs...
    Hm undra om man kan byta tillbaka bvc sköterska då.. Gillar inte den jag har nu. Gick ju på verkmästargatan förrut.. och henne gillade jag mer.. Inga pekfingrar för att man inte ammar..

Anna

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!