Inlägg från: Nika och Noel |Visa alla inlägg
  • Nika och Noel

EnköpingsTråden Part3!!!!

Oj vad aktiva ni är här. Jag hinner aldig kika in men sen så ibalnd så gör man det. Jag jobbar ju 100% och sen renoverar vi på kvällar o helgen o det har varit ena kaoset. Nu har vi så gott som köket klart bara vatten o avlopp som ska in o sen luckor o lister upp. Men det blev fint o värt beväret. Ska bli skönt med jul! Puh slutar den 22 dec så längtar. Slippa betygssnack oc bara vara mamma på ehltid.

Ångest har nog de flesta haft. Känner så väl igen mig själv i detta. Värst var det när mina föräldrar skilde sig och jag bara ville dö och höll på att dränka mig själv. Men sånt pratar man aldrig om för skämmigt eller hur? Men sen när man väl gör det så har de felsta erfarenheter av det. Imitt jobb möter jag unga tjejer som skär sig och det tycker jag är så hemskt. Varför blir det så här? Vad skapar ångesten? Vi får hoppas vi ger våra barn en trygg uppväxt så de blir tabila.

• Nika och Noel

Hej igen!

Ser att jag blivit missuppfattat men det var inte meningen att trampa ngn på tårna. Skina jag håller med om att det blir lite tävlig det där med vem som är sjukast. Jag menar bara att när man väl öppnar sig så finns det många som kan dela med sig och i mitt fall var det skönt att få höra andras åsikter. Inte att jag är sjukast hahahaha Nä men skämt å sido panikångest är mkt värre men ångest som inte tas på allvar kan mkt väl leda till panikångest. Tror att man måste uppfylla en del kriterier innan man kan kalla det panikångest, men kommer inte ihåg för det var 10 år sen jag pluggade psykologi/pedagogik.

Nå väl trevlig andra advent på er!

• Nika och Noel

Nä men hej o hå vad har hänt Virren?
    Mjukt Lego hmmm?? Kanske kan vara nåt men vanligt Duplo är ju skitskojjigt. Sån där bil köpte vi till Noel förra julen o den är poppis än. Fingerfärg en annan hit. Bultbrädan en annan. Hylla för böcker kan en sån där tavellist på IKEA rekomenderas för då ser de fronten på boken och inte bara sidan.

• Nika och Noel

Åh vad bra tt det finns en thai butik vi lagar massor av sådan mat då vi har en kompis (lillthalers sida här på fl) som är Thai men hittils har vi köpt kryddorna i Uppsala. Måste tipsa dem om den och själv bege mig dit.

Tips på lättlagad thaimat kallad LAP: Stek köttfärs och ha i rödlök och lite riven ingefära. Smaksätt med salt o peppar samt lite fisksoja och citron - gansak mkt.

Sen finns ju Kyckling i currysås. Stek kyckling och ha i paprika, champinjoner mm och häll i en burk coccos samt en specielll pasta kallad för Red Curry Paste. Mumsigt värre.

Sen klassisk wook men grönsaker och böngroddar som du sa Virre och häll på fisksoja och salt o peppar. Kan ge fler tips om ni vill ha men just nu ska här nattas!

• Nika och Noel

Jo till LAP ska man även ha Corinader och limeblad. Samt chilli, bra att ha hemma i frysen.

• Nika och Noel

Green curry med biff ja supergott. Jag tycker själv frukterna på burk är väldigt söta o sliskiga, men Litchie frukter är ju ok men färsk som ananas samt lLtchi eller kallad Nåe på Thai är ju godast färsk. Även papaya. Mums!

• Nika och Noel

Det där babysimmet har jag gått på o det är kul, men samtidigt så händer det så lite. Andra jag pratat med har efter två terminer fått ut mer, d v s barnet kan simma osv. Men det är kul som sagt. Lite att du träfar andra. Men sen så blir de ju förkylda med av simningen så man går kasnke 5-6 ggr av 8 så inte värt det tycker jag så här i efterhand. Gå som Virren sa och simma själv ta med dig en som kan lite av grunderna (typ jag ) fast jag gillar inte simning så mkt haha. Men vi ska nog ner under jullovet. Ngn mer som vill hänga på?

• Nika och Noel

Oj bra tips på julklappar
    Kan vi inte ge mer tips?? Jag tipsar om uppladdningsbara batterier....och knivstället Vodoo.

• Nika och Noel

Så nu har jag inhaldlat mugga: en till farmor, en till morfar samt en döskallemugg till Noel. 25 kr/st så billigt. Endast en an varje kvar så först till kvar.....

• Nika och Noel

Ja du kläder elelr leksaker har han nog redan massor av din lille Thomas. Men varför inte ge en sagobok i hans namn då - garanterat ensam om.

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!