Inlägg från: Nika och Noel |Visa alla inlägg
  • Nika och Noel

EnköpingsTråden Part3!!!!

Vi har en baybjörn bärsel active. Nypris 900 kr! Vill ngn ha den för 600 kr? Den är aldrig använd.......

• Nika och Noel

Ang listan:

snorsug anv varje månad minst, helt oumbärlig
    Baby Björn babysitter - helt oumbärlig
    Hoppgunga -anv 3 ggr. Han var för stark och slog i dörrkarmen. Köps vid 3 mån i så fall.
    Babygym köp beg anv så lite. Gäller många av de första leksakerna, loppis fynd gör du för nån tia.
    Filtar om ditt barn kräks mkt. Bra att ha till hands över axeln och som snuttis.
    Enda salvan: Bephanten mot röda rumpr
    Amninginlägg samt amningskopp för uppsamlig på andra bröstet som läcker.
    Rumptermomenter i gummi - finns på Clas Ohlsson. Ska kunna böjas då barn rör sig så de inte går av.

hmmm det var lite från mig. Har mer hemma i ngn pärm. Skrev också en lista. Ngt jag ska fixa till denna gång är en amningkudde, eller sy själv då de är så dyra. Men vi borde få låna en då jag lånat ut alla babysaker till en kompis och hon köpte en sån. Men man vet aldrig hur folk är.....

• Nika och Noel

Man kan hyra maxi cosi billigt gm vissa babyaffärer och sen köpa den andra stolen eftersom de växer ur den på ca 8-10 månader. Vet inte hur ni gjorde men vi hade ingen utan hade Volvos originalstol med babyinsats och med facit i hand så hade maxin varit bättre då, som Malva skriver, man kan vagga barnet i den, ha barnet i affären i den osv. utan att behöva koppla loss.

• Nika och Noel

Malwa? gör de alltid Ul i stan? kan du inte berätta proceduren. I gbg gjode de VUl i v12 och sen i v 18 UL.

• Nika och Noel

Hej o Välommen till oss!

Virre: Vad kuuuuuuuuuuuuuuuul!

Michanna: Betalar man inte samma för alla dagis i stan? Det är väl maxtaxa som gäller i Enköping och den ligger på 1260 kr. Det tror jag vi betalar. Vet inte hur det blir om man är arbetslös.

• Nika och Noel

Micahnnna? vad menar du för allmänn förskola. Menar du inte den som man sätter 6-åringar i? Dvs förskoleklass? Att de börjar skolan ett år tidigare? Jag hänger inte med!

• Nika och Noel

Hinden är privat men jag tror ändå kommuen har maxtaxa. Ni har så billigt för ni får ju städa och laga maten också.

• Nika och Noel

Maras: Ja jag har hört hur bra ni har det men Noels farmor vill inte ha sitt barnbarn där Men jag hade gärna haft där. Nära och bra.

• Nika och Noel

Jag kommer ant också på träffen, men ska bara kolla med mannen.

• Nika och Noel

maras: Vi har inte berättat för så många, mest mamma o pappa på var sida sen inte syskon. Men de vänner jag har som vistas här vet och det kan kännas lite konstigt när resten av släkten inte vet men vänner. Så ska ta och berätta om nån vecka.

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!