• marla333

Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum

Ska flytta nu i veckan och bebisen som är 6månader ska få eget rum (lekrum, inte sova där på natten). Behöver lite tips på hur man kan göra rummet fint och mysigt? Det är på 9kvm. Hade tänkt nån väggtext, ja så långt har jag kommit...

Hur har ni inrett era bebisrum? Massor med idér skulle sitta fint!

• Svar på tråden Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum
  • mimsan01
    Insomnie skrev 2011-02-19 15:05:48 följande:
    Det där lekbordet ifrån Micki va ju kanonfint! Undrar var man kan få tag på det och vad det kostar..
    Ja visst är dom fina? Finns i rosa med en igelkott, grönt med en krokodil och turkost med en orm på. Och så finns det matchande pallar också om man vill ha det. Lekmer.se såg jag har borden för 799:- så de är ganska dyra. Har även sett borden på vårt lokala Babyland men jag vet inte vad de kostade.
  • Insomnie

Ja, 799:- va rätt dyrt faktiskt, fast dom är verkligen fina! Kanske går att hitta begagnat, det ska vara miljövänlig har jag hört..

• Therese25

För vår kommande bebis har jag inrett barnrummet i ett skogstema. Ugglor och röda flugsvampar dominerar i mönster på kuddar och hängare mm. Det är svårt när man inte vet vad det är för kön på det lilla pyret i magen!
    Jag har förberett en myshörna, som jag ser som ett hett tips och måste i alla barnrum. En rya-matta från IKEA på golvet. På mattan har jag lagt stora hemsydda runda kuddar. På väggen har jag gjort tavellister som passar in i temat och satt upp i barnhöjd. Riktigt mysigt!
    För övrigt tror jag att man kan tänka på hur man vill förvara leksaker och kläder. Det ska ju vara lättillgängligt.
    Väggtexter är ju superfina! Man kan dela upp rummet i olika "rum" genom dessa. Tex. en del av favoritboken i läshörnan, godnattvisa vid sängen osv.
    Ett lite rörigt inlägg, men möjligheterna för barnrum är så många att det är svårt att begränsa sig :) Se till vad ditt barn tycker mest om och leker mest med, och anpassa rummet efter det!
    Lycka till!

• Insomnie

Kul med tema! Du vill inte dela med dig av en bild eller två? Låter riktigt snyggt med en röd tråd genom hela rummet. Eftersom vår dotter bara är en månad gammal så är det svårt att veta vad hon gillar.. Känns inte helt rätt att göra gipsavgjutningar av mina bröst och hänga upp . Måste nog börja fundera på vilka färger man ska satsa på.. En tripp till tapetaffären kanske inte skulle vara så dumt..

• Therese25

Nej det är svårt när de inte hunnit få några egna intressen eller visar vad de tycker om. Eller som i vårt fall - inte ens har kommit ut än! Då tycker jag att man har rätt som mamma att bestämma tills vidare Glad 
    Njae, brösten kan du väl spara till pappan istället... Hihi! Om du istället oxå vill tänka tema kan du ju börja tänka om du vill ha djur, skog, prinsessa, hav osv. Jag rekommenderar wallies på en neutral tapet tills dottern kommer med egna önskemål. Finns på Tradera, nätet eller Panduro.
    Här är en bild på hörnan... Inga svampar med på just den här bilden tyvärr...

• Insomnie

Tack för bilden! Vilka söta kuddar och vilken bra idé att skriva något på tavellisterna.. ser väldigt mysigt ut! Wallies är också kanon som du säger! Finns så himla mycket man kan göra så det är svårt att få ihop alla idéer.. Kommer nog visa sig när vi väl sätter igång.. Men ja, brösten sparar jag till pappan om det nu är något kvar av dem efter all amning

• Therese25

Börjar man nånstans brukar det leda till att man fortsätter. Tror att man inte ska ha för bråttom utan väntan till "rätt saker" dyker upp. Det brukar magkänslan berätta.
    Lycka till!

• marla333
    Insomnie skrev 2011-02-18 07:26:58 följande:
    Mania: Vart ifrån beställde du väggtexten?
    beställde från unikdekor.se

beställde egentext med namn, sen den där giraffen som man kan mäta med. och så några rosa stjärnor...
    Therese25 skrev 2011-02-20 22:17:19 följande:

För vår kommande bebis har jag inrett barnrummet i ett skogstema. Ugglor och röda flugsvampar dominerar i mönster på kuddar och hängare mm. Det är svårt när man inte vet vad det är för kön på det lilla pyret i magen!
    Jag har förberett en myshörna, som jag ser som ett hett tips och måste i alla barnrum. En rya-matta från IKEA på golvet. På mattan har jag lagt stora hemsydda runda kuddar. På väggen har jag gjort tavellister som passar in i temat och satt upp i barnhöjd. Riktigt mysigt!
    För övrigt tror jag att man kan tänka på hur man vill förvara leksaker och kläder. Det ska ju vara lättillgängligt.
    Väggtexter är ju superfina! Man kan dela upp rummet i olika "rum" genom dessa. Tex. en del av favoritboken i läshörnan, godnattvisa vid sängen osv.
    Ett lite rörigt inlägg, men möjligheterna för barnrum är så många att det är svårt att begränsa sig :) Se till vad ditt barn tycker mest om och leker mest med, och anpassa rummet efter det!
    Lycka till!

är också inne på det temat!
    har grönt på golvet (bilbanematta från ikea) och en sollampa (ikea), gardiner med blommor och blad på (hemtex). tänkte det skulle vara som ute =P

annars har jag tänkt att det ska vara rosa och grönt i rummet. gillar själv de färgerna!
  • Therese25
    marla333 skrev 2011-02-26 11:15:51 följande:
    beställde från unikdekor.se

beställde egentext med namn, sen den där giraffen som man kan mäta med. och så några rosa stjärnor...
    Therese25 skrev 2011-02-20 22:17:19 följande:

Lycka till!

är också inne på det temat!
    har grönt på golvet (bilbanematta från ikea) och en sollampa (ikea), gardiner med blommor och blad på (hemtex). tänkte det skulle vara som ute =P

annars har jag tänkt att det ska vara rosa och grönt i rummet. gillar själv de färgerna!
    Vad roligt!
    Jag var på Calletex idag och hittade ett urgulligt tyg med svampar på i olika färger. Så nu ska jag sy en skötbädd att ha i skötväskan Glad Här matchas det även utanför rummet.... Hihi!
  • Insomnie

Therese25: Jag skulle också behöva sy en skötbädd, vad ska du använda och stoppa den med? Har du mönster att gå efter eller syr du på känsla? Borde inte vara så knepigt.. Jag funderar på om man ska sy i vaxat tyg så det är lätt att rengöra..

Svar på tråden Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum