• marla333

Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum

Ska flytta nu i veckan och bebisen som är 6månader ska få eget rum (lekrum, inte sova där på natten). Behöver lite tips på hur man kan göra rummet fint och mysigt? Det är på 9kvm. Hade tänkt nån väggtext, ja så långt har jag kommit...

Hur har ni inrett era bebisrum? Massor med idér skulle sitta fint!

• Svar på tråden Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum
  • Insomnie

Mania: Tack för länken. Den där giraffen var ju toksöt! Riktigt bra val..!

• marla333
    Insomnie skrev 2011-02-26 21:49:44 följande:
    Mania: Tack för länken. Den där giraffen var ju toksöt! Riktigt bra val..!
    hehe, tyckte den var sådär fulsöt =P

hade väl velat ha ett träd, men de kanske inte är så kul för en liten =P

jag försöker vara praktisk och tänka på hur de kommer bli sen när de kan gå. och dra ner allt och ramla och slå sig.

de där med en kuddhög lät bra, men jag är sämst på att hitta snygga kuddar. tips? 
  • Insomnie

Mania: Du kan inte sy själv? Hitta fina tyger i rätt färger brukar vara både lättare och billigare..

• marla333
    Insomnie skrev 2011-02-27 08:19:05 följande:
    Mania: Du kan inte sy själv? Hitta fina tyger i rätt färger brukar vara både lättare och billigare..
    jag är sämst på att sy...
  • Insomnie

Mania: Haha, då är vi två..! Men raksöm som inte behöver bli så snygg klarar jag av och jag har sytt några kuddar som örngott, dvs med en flik som håller fast själva kudden.. Har du en symaskin tycker jag du ska ge det ett försök..

• marla333
    Insomnie skrev 2011-02-27 11:07:08 följande:
    Mania: Haha, då är vi två..! Men raksöm som inte behöver bli så snygg klarar jag av och jag har sytt några kuddar som örngott, dvs med en flik som håller fast själva kudden.. Har du en symaskin tycker jag du ska ge det ett försök..
    har ingen hemma, men kan ju låna. men inte använt en symaskin sen i skolan. då jag sydde fast mig i fingret. så är lite traumatiskt för mig med symaskiner =P

kan försöka leja bort att sy på nån som är bättre.

• Insomnie

Haha, ja det är kanske värt att försöka hitta någon annan som kan sy

• marla333

Så här ser det ut nu, ganska tomt. Men är lite grönt och rosa. Väntar påväggdekorationerna. De kunde ta upp till 3 veckor...
  • Insomnie

Ja, lite tomt är det allt, men många bäckar små . Giraffen kommer bli kanon! Vad ska det möbleras med i övrigt, har du någon plan? Jag satt och tittade lite på IKEAs barnrumsinredning och de har ju rätt mycke sött (och prisvärt). Såg i en inredningdbutik nere på stan att de hade den där supersöta rislampan med moln på från "Färg och form". Den ska nog hamna på "vill ha" listan. Matchande gardiner vore också riktigt härligt.. www.barnklassiker.se/index.php&path=79

Svar på tråden Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum