• marla333

Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum

Ska flytta nu i veckan och bebisen som är 6månader ska få eget rum (lekrum, inte sova där på natten). Behöver lite tips på hur man kan göra rummet fint och mysigt? Det är på 9kvm. Hade tänkt nån väggtext, ja så långt har jag kommit...

Hur har ni inrett era bebisrum? Massor med idér skulle sitta fint!

• Svar på tråden Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum
  • marla333
    Insomnie skrev 2011-02-28 23:06:15 följande:
    Ja, lite tomt är det allt, men många bäckar små . Giraffen kommer bli kanon! Vad ska det möbleras med i övrigt, har du någon plan? Jag satt och tittade lite på IKEAs barnrumsinredning och de har ju rätt mycke sött (och prisvärt). Såg i en inredningdbutik nere på stan att de hade den där supersöta rislampan med moln på från "Färg och form". Den ska nog hamna på "vill ha" listan. Matchande gardiner vore också riktigt härligt.. www.barnklassiker.se/index.php?route=product/...
    hehe, de där molngrejerna finns oxå på ikea =P där finns allt!

ja, är ganska tomt än så länge. men bara bott här en vecka. har bara en liten bokhylla med backar i på andra sidan väggen. tänkte ta hem mitt gamla briobord+ stolar och ett litet skrivbord som jag hittade på familjens vind. ingen aniing att de sparats! men de får vänta tills min tjej kan gå... tyckte de skulle bli för jobbigt med mer saker i rummet som itne används som måste städas under ;) 
  • Insomnie

Ja, jag har sett att de har en lampa med moln på.. Har de fler saker? Smart tänkt med städningen

• marla333
    Therese25 skrev 2011-02-20 23:10:37 följande:

Nej det är svårt när de inte hunnit få några egna intressen eller visar vad de tycker om. Eller som i vårt fall - inte ens har kommit ut än! Då tycker jag att man har rätt som mamma att bestämma tills vidare Glad 
    Njae, brösten kan du väl spara till pappan istället... Hihi! Om du istället oxå vill tänka tema kan du ju börja tänka om du vill ha djur, skog, prinsessa, hav osv. Jag rekommenderar wallies på en neutral tapet tills dottern kommer med egna önskemål. Finns på Tradera, nätet eller Panduro.
    Här är en bild på hörnan... Inga svampar med på just den här bilden tyvärr...

nån somkollar den här tråden fortfarande? i alla fall kollade jag runt lite och hittade på happystore flugsvampsgrejer. tänkte på den här tråden då-...
  • marla333
    Insomnie skrev 2011-03-14 06:04:09 följande:
    Jag läser
    va bra!
    hur går de för ni andra att inreda?
    har precis fått hem  väggdekorationerna.de är så fina!!! ligger under en matta för att räta ut sig. tänkte att de är bäst att de inte är så vikta när de ska sättas upp. kanske krullar ihop sig då.

• Lia och bäbisen

Vet inte om det funkar att länka såhär, men provar:

www.facebook.com/album.php&aid=566317#!/photo.php?fbid=10150457208030008&set=a.10150335393090008.566317.772855007&theater

Här är bilden på Millies rum som precis är klart. Vad man inte ser är en gul vägg till höger där spjälsängen står, och en sån ikea sol-lampa på andra sidan av de röda hyllorna, samt en jättefin röd/gul/träspis!

• Lia och bäbisen

Oj, såg nu att man kom till hela albumet, Millies rum är bilderna längst ner. Min andra dotters rum är också med, och har en väggtext av klädda träbokstäver.

• marla333
    Lia och bäbisen skrev 2011-03-14 09:48:38 följande:
    Oj, såg nu att man kom till hela albumet, Millies rum är bilderna längst ner. Min andra dotters rum är också med, och har en väggtext av klädda träbokstäver.
    gillar att det är randigt! älskar ränder, men så avancerat blir det inte för min tjej =P
  • Insomnie

Mania: Vår tjej ska ju inte få sitt rum förrän i sommar så vi har inte kommit så långt med det men jag suger i mig all inspiration som finns . Kul att få hem väggdekorationen! Smart att platta ut den tror jag. Är den lika fin som på bilderna?

• Insomnie

Lia och bäbisen: Vad kul att du bjuder på lite bilder. Håller med om ränderna, superfint! Gillar också (bland annat) den röda mattan ni har i hörnet, ser riktigt mysiga ut!

• marla333

nu sitter väggdekoren! liteblandade stilar...
    ska försöka hitta fina kuddar att ha i ena hörnan. var kan man hittalite större, inte allt för dyraoch som är lätta att tvätta? eller blir det ikea kanske...? kan inte sy, så måste köpa =P
  • Insomnie

Hallonfika: Ser jätte fint ut!

• Insomnie

Här skulle vi fixat dotterns rum i somras men fick prioritera om lite så nu ska det bli höstens och vinterns projekt istället. Vi bestämde oss mitt i det där dessutom att dottern ska få ett nytt rum så nu ska vi bygga upp en ny vägg och jag måste tänka om helt när det gäller tapeter och inredning...

Svar på tråden Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum