• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony

Pållan:

Ja, det är så trist att många läkare inte är uppdaterade om sambandet mellan sköldkörtelvärden och fertilitet.

Vi vill gärna ha det lagom tätt mellan syskonen. Och jag hade en problemfri graviditet. Så vi kan tänka oss att göra ett försök till hösten. Då kan sonen bli cirka 1,5 år när syskonet kommer. Och så har vi ju nu lite mindre än 4 år på oss att använda embryot i frysen. Men vi får se hur det blir. Ekonomin spelar också in. Jag har dock åldern på min sida, är bara 25.

• DreamBear

Det där med sköldkörtelvärdet känner jag igen. Jag har haft problem och fått kämpa för att få bra vård och rätt värden. Kring 1 på TSH var målet inför försöket vi plussa och det låg kring 1 under hela graviditeten. Har nu tur och fått en underbar läkare på värdcentralen som gör som jag säger

• Toppenloppan

Pållan: Hjärtligt välkommen hit! Vi försökte få barn i 2 år innan vi fick beviljat IVF, pga oförklarlig infektioner trodde de. Vid färska undersökningen på IVF-kliniken såg de på VUL att jag hade endometrios. Det förklarade ju även min extrema mensvärk Nåja, 3 full IVF först som gav massa fina embryon och läkarna på kliniken förstod inte varför inget ville fästa. Sen 1 FET, där jag dagen efter återföringen fick magont, hög feber och sen visade det sig att jag hade en grapefrukt stor böld i vänster äggstock och blodförgiftning. Efter en stor operation blev jag av med vänster äggstock och äggledare och den stora läskiga varbölden. Den var en ovanlig komplikation till sista ÄP. I efterhand var nog hela den pärsen värt det för eft det fick vi ett kortvarigt plus på FET nr 2 men sen MFF v 5 och vid full IVf nr 4 (ruvning nr 6) så blev lilla Nova till!!! Sannolikt har vänster äggledare varit svullen och irriterad en längre tid och läckt giftig vätska som gjort att embryona inte velat fästa!!!! Så.... har vi riktig tur kan vi få syskon den naturliga vägen men det vågar vi inte hoppas på. Dels har jag bara en äggstock och ledare kvar och sen har jag precis fyllt 35 år. Så, om 1-1,5 år kör vi nya IVF-försök och fram till dess skyddar vi oss inte!

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 års kamp och 6 IVF-försök
  • besony
    maria liam skrev 2012-03-01 15:35:11 följande:
    Varit på bvc idag Liam vägde 6640 g och var 63,8 cm lång och är 4 månader.

Vad väger era barn nu och hur långa har dom blivit ?

Var på BVC i måndags, den 27:e och han vägde 7470 gram och 65 cm lång! På bara tre veckor hade han ökat en kilo! =-O

Han känns stor nu när man tittar på bilder från när han var nyfödd. Hjälp liksom! Han har två tänder också! Känns som han är tidig... Fort går det verkligen.
  • Toppenloppan

Vägde Nova i måndags på 4 månaders dagen. 6340g och 63 cm, verkligen mitt på kurvan!

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 års kamp och 6 IVF-försök
  • Shibby 78

Vägde Alice den 19 feb sist, då var hon 4 månader och 1 dag. Då var hon 60,5 cm och vägde 5155 g.
    Ligger -2 på vikten men det gjorde hennes storebror med så jag antar att vi helt enkelt får små barn. Varken jag eller min man är speciellt långa heller, jag är 163 och min man är 174

Får hoppas hon lägger på sig lite när hon börjar äta. Har börjat med smakisar lite smått och hon älskart

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • DreamBear
    maria liam skrev 2012-03-01 15:35:11 följande:
    Varit på bvc idag Liam vägde 6640 g och var 63,8 cm lång och är 4 månader.

Vad väger era barn nu och hur långa har dom blivit ?
    Elin vägde 6850 g på sista kollen, och det var på hennes fyra månaders dag. Och hon är 63,5 cm lång. 

• DreamBear

Hur går det för er alla?

Här är det full fart. Dag som natt. Elin vänder sig nu både till rygg och mage, så det är ett evigt rullande här hemma. Hon har fått smaka lite potatis och banangröt. Och verka gilla det. Vi tar det extremt långsamt med smakisarna så magen får vänja sig försiktigt. Tyvärr sover hon urdålig både dag och natt. Tre pass under dagen på ca 45-60 minuter. Och på natten är hon jätteorolig. Gråter och vaken. Jobbigt! Men våren är på g och det gör allt lättare. 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !