• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Jag ska vara hemma läääänge....Första månaderna var jag kompledig från jobbet, började ta FL först i januari-12. Är hemma till feb-13, sista månaden med sparad semester och komp och då går maken parallellt hemma med FL. Sen är han hemma i 7 månader ca. Nova hinner bli 20 månader innan dagisstart som det ser ut nu. Vi har haft råd att snåla väldigt på dagarna, tar nu bara 2,5 dagar i veckan. Första 2 månaderna tog vi ju inga alls. Så vi njuter så länge vi kan, hon kan ju bli vårt enda barn. Förstår att det känns svårt att lämna över, jag hoppas vara lagom uttråkad när det väl är dags!

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 års kamp och 6 IVF-försök
  • DreamBear

Jag skulle helst vilja att Elin får vara hemma sålänge som möjligt. Men tyvärr tillåter inte vår ekonomi detta. Jag är ju egentligen arbetslös, har himla låg fp och sambon tjänar också dåligt. Så vi hankar oss fram med nöd och näppe. Men nu ser det ut som jag har ett jobb till hösten, dubbla känslor.

• Toppenloppan

DreamBear; Jo jag vet, vi har tur! Dels har vi bra jobb med bra löner så vi har ju betalat för 2 FET och ett 3- pack privat efter att våra 3 Landstingsförsök var gjorda. Lyckades på första i 3-packet så resten "brann inne" men det var det såklart värt Tur i oturen att vi haft råd tycker vi. Sen tog vi oxå hänsyn till fortsatta IVF-försök eller föräldraledighet när vi köpte vårt hus. Huse t var därför "billigt" med tanke på vad vi fått lov att låna om vi velat...

• maria liam

Vet inte när jag ska börja jobba igen, bor vi kvar här så tror jag att jag kommer börja jobba 1 jan 2013 och sen är min man är hemma 2 månader. Men vi söker jobb på annan ort och får vi jobb båda så kommer vi båda tvingas jobba redan till hösten.

• majsanna
    maria liam skrev 2012-06-06 17:02:12 följande:
    Majsanna: Blev så otroligt glad när jag kikade in på din blogg, STORT GRATTIS till din spontan graviditet. Håller tummarna massa kramar {#emotions_dlg.flower}
    Tack kära du!! Tror att jag fortfarande är i chock. Jag vågar absolut inte ta ut något i förskott med tanke på det som jag varit med om...

Det magiska i allt det här är att ägglossning/befruktning borde varit runt Dutts ettårsdag...  
  • Toppenloppan

Håller med; sällan jag blivit så glad åt någons graviditet sim din MAJSANNA!!!

• majsanna
    Toppenloppan skrev 2012-06-06 20:48:57 följande:
    Håller med; sällan jag blivit så glad åt någons graviditet sim din MAJSANNA!!!
    Tack!!! Nu ska det "bara" gå hela vägen också... Känns som en lång väg att vandra.
  • DreamBear

Instämmer med övriga talare Att få läsa att du är gravid Majsanna var verkligen så himla underbart. Håller verkligen tummar och tår för er! Nu är det er tur att gå hela vägen utan några problem.

• DreamBear

Hej hopp!
    Hur har ni det alla? 

Här är det verkligen full fart. Lilla Elin har just lärt sig skrika, och herre jösses vilka ljud. Det gör ont i öronen.
    Hennes humör har inte varit på topp den sista tiden, misstänker att det är fler tänder på g. Dessutom är hon extremt mammig. Jag kan inte lämna rummet utan att hon börjar grina rejält. Vilket är jättejobbigt. Jag hoppas detta går över snart. Skönt att mannen har semester snart.   

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !