Inlägg från: myrtel87 |Visa alla inlägg
  • myrtel87

Gastric Bypass (GBP)

Hej, jag undrar om nån har erfarenhet av att bli nekad op? De är så att de tog 3 dagar efter skickad remiss till jag blev kallad till första mötet med kirurg, kallar dom mig så fort för att jag ska bli nekad? Eller har jag fått nån Annas olats som hoppat av? Jag har ett BMI på 45 är 24 år frisk i övrigt förutom muskel o ledvärkarna. Mina mamma i syster har gjort gbp pga att dom haft/har problem med hjärtat. Min mormor dig vid 47 av hjärtinfarkt o hon var oxå en stor dam. Jag har inga problem *knack knack* Tror ni de finns nån möjlighet att jag blir gdk för en op? 22/12 hoppas jag på att få en livsviktig julklapp av Danderyd sjukhus kirurger :)

• myrtel87

Stavningen är god då man skriver från iphonen :P hoppas ni fattar endå :)

• myrtel87

Tack för dom svaren :) jag blir bara lite nojig för att jag fick tid så fort. Men jag kanske ska vara glad att jag får svar efter 3 v istället för 3 mån utfall man skulle få ett nej :) för får man ett svar känns endå väntan på op ok för då vet man en dag får jag :D

• myrtel87

De tycker jag oxå, de ger ju en förhoppningar :/ får man ett premliminärt svar direkt på ds ? Typ att man kan va en kandidat? Men att de svaret inte garanterar en op? En sak till :p vid uppvaket, har dom tagit bort alla slangar ur halsen då? Är nervös att vakna yr o groggy o ha massa saker i halsen o få för mig att slita ut de? :S typ de enda ja är rädd för uppvaket :P

• myrtel87

Gud va skönt kan jag känna mig lugn över upvaket då :D känner mig tryggare nu inför mötet, känner mig kanske lite lätt säker på en op, men bara lite ;)

• myrtel87

Oj de va snabbt de :D Jag hoppas på samma tur :D

• myrtel87

En sak som jag undrar, är huden. Finns de nått man kan göra för att "hjälpa" huden göra så de blir så lite överskott som möjligt? Nån speciell träning, vitaminer, salvor?

• myrtel87

Grattis binniboo! Min syster vart oxå gravid snabbt efter op o för henne gick de jätte bra lite tröttare o så men annars jätte bra :D hoppas på att du har samma tur :)

• myrtel87

Nu är det 1vecka kvar till första mötet med kirurgen, är tok nervös!! Nån som varit till Danderyd? Va händer första gången?

• myrtel87

De klart kroppen blir lite f*cked up när dom rotat runt efter en op. Jag märker att dom flesta här vill göra en op för att kunna skaffa barn. Jag har mina 2 troll redan o vill göra den för att orka o klara av att vara den bästa mamman jag kan vara. Ni som är op o inte ska skaffa barn, vad är det bästa preventivmedlet? Har läst att de inte funkar så bra med p-piller pga nånting med att magen inte tar upp de på samma sätt som innan. Så va rekommenderar dom? Spiral, spruta, stavar?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)