Inlägg från: myrtel87 |Visa alla inlägg
  • myrtel87

Gastric Bypass (GBP)

Dumpningar får man då maten kommit ner för fort i tunntarmen, kanske har man ätit för fort eller så svalt för stora bitar, rent logiskt så tror jag man mår illa o blir yr för att tarmen inte hinner med o smälta maten att de blir för mkt o då kommer de upp igen. Sen är de olika va man reagerar på vissa en choklad bit eller andra som min mamma nudlar :) helt individuellt :) vanligast är att man reagerar på fet eller söt mat. Eller kanske den lilla "magsäcken" inte klarar speciellt mkt.

• myrtel87

Precis, som sagt min mamma kan äta allt förutom nudlar då dumpar hon :P Min syster klarar av att äta allt godis, läsk mm. Men med måtta självklart klarar man av o äta så lite är de dumt o stoppa i sig godis. Då går man ju upp igen! Jag hoppas på samma tur som mamma o syrran, på torsdag är de första mötet med kirurg hoppas på att få en fin julklapp :P

• myrtel87

Oj så fort de gått, är de egen betald operation?

• myrtel87

Yes! Jag blev gdk :D nu är de bara o vänta på att bli kallad till dietist mm. Är sjukt glad :D

• myrtel87

Ja de är skönt o veta, ovissheten kan ju göra en galen :P väntetiden är ca 2-3 mån men som sagt nu är de bara o vänta, ska njuta av den sista julen man kan äta normalt :P

• myrtel87

Hur funkar mötet med dietisten? om jag blivit gdk av kirurg kan ja väl inte bli nekad av dietisten?

• myrtel87

Va inte orolig mizzpiggy har läst att man ibland kan hamna på så kallade platåer så ibland att man står still en vecka eller två sen släpper de :) men de är va jag läst, har inte gjort op än själv :P

• myrtel87

Gud va tiden går sakta! Har blivit gdk för op på Danderyd sjukhus den 22/12 han sa att de va 2-3 mån väntetid på op. Så nu väntar man som på nålar på kallelse till dietist mm. Nån som gått via Danderyd o vet hur lång tid de kan ta? Hur många möten ska man ha innan op?

• myrtel87

Jösses ja de va snabbt så om de blir lika för mig bör jag snart få en kallelse till dietist då o förhoppningsvis op i slutet på feb :D

• myrtel87

Hoppas de, jag trodde de skulle va ganska lugnt när man väl fått svar o att väntan efter de inte skulle göra nått då man fått gdk men så fel jag hade :P nån som vet vart man kan köpa modifast eller nutrilett för ett bra pris?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)