Inlägg från: myrtel87 |Visa alla inlägg
  • myrtel87

Gastric Bypass (GBP)

Samma här jag trodde faktiskt att jag skulle ha mer ont!

• myrtel87

De verkar vara lite olika va man får, men jag fick med mig en remiss från DS för att ta ut stygnen, vissa får ju såna här stämpel grejer va heter de agraffer eller nått sånt.

• myrtel87

Jag behöver lite råd, mina svärföräldrar ska bjuda på antingen tacos eller smörgåstårta. De är under min puré period, så jag undrar hur jag ska få de funka? Typ mixa grejerna till tacosen eller räcker de med om man tuggar noga? Samma med smörgåstårtan?

• myrtel87

Ja de är de jag funderar på, men de får nog bli att jag tar med mig nå eget o äter lättast så :)

• myrtel87

Missfandersson: du är som jag fast 1 cm längre men samma vikt, o jag op för 1,5 vecka sedan så de ska nog gå bra :)

• myrtel87

Missfandersson: du ska först träffa den husläckare på vårdcentralen som ska skicka en remiss till opererande sjukhus, sen är de o vänta på kallelse på kirurg som du ska prata med o göra en bedömning om du får göra en op, sen flyter de på med div möten med dietist etc. Men börja med att boka tid hos din läkare :)

• myrtel87

Blubb Danderyd är de bästa stället tycker jag, min tid där va sjukt bra :)

Lillibet: tror bi som ger oss in i de är har läst på om op o de står nästan överallt att definns risker för dep o att man kan få ett alcoholmissbruk de är långt i från alla som råkar ut för de. Så om du tror att vi inte är medvetna om varenda risk de finns med op så tror du fel. Och till dom som inte visste detta o ska göra op måste läsa mer om op!!

• myrtel87

Pruttpottan: när man medvetet har gjort ett val att göra en sån här op så tycker jag att du borde ha letat själv efter information oxå.
    Om du inte fick de här infon av sjukhuset är de deras fel, för där jag op var dom mkt tydlig med att dom här riskerna fanns plus flera andra komplikationer.
    Jag tycker delvis att de är ens eget ansvar att kolla upp va man ger sig in på o dels sjukhuset bör ta upp dom största riskerna. Sen är de långt ifrån alla som får de. Om man råkar ut för dep eller missbruk så finns de alltid hjälp att ta sig ur de.
    Mänskliga som vi är så mår vi alltid dåligt över nått är de inte övervikten så är de löshuden.

• myrtel87

Jag var förkyld o hade mens inga problem alls :)

• myrtel87

Tiden går fort, men att gå runt lite gå till dagrummet mm. För mig gick tiden ganska fort. Du blir lite trött efter narkosen mm så du sover ganska mkt oxå.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)