Inlägg från: MiaIa 90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa 90
    Skit i det du skrev 2012-09-08 18:29:22 följande:
    Nej men mitt gick av bit för bit.
    Från midjelångt gick det av så jag klippte mig i en kort frisyr och också det gick av, det var ett par cm på sina ställen.

Fy vad jobbigt men de är ju skönt att veta att håret kommer tillbaka sen.
  • MiaIa 90
    Skit i det du skrev 2012-09-08 18:57:52 följande:
    Om man låter det växa ut ja ;)
    Trivs så jäkla bra i rakad skalle så jag har inte klarat att låta det växa ut *s*
    Tidsbesparande och man slipper tänka på schampo och inpackningar och skit *s*

Så jag lider inte alls, hår är äckligt, man fäller ju hår överallt *s*
    Jo precis jag har alltid haft långt hår men kan tänka mig att klippa de kort om jag börjar tappa hår efter min op när den nu blir av. 

• MiaIa 90
    SvartLucia skrev 2012-09-09 08:26:31 följande:
    Åså jag igen haha..
    Man har ju som 100 frågor man vill ha svar på, men känns ju så tjatigt Cool

Fick höra om att vissa personer får förtur för op, vilka är det?

Risk för diabetes? Väldig övervikt?

Tack på förhand att jag här får svar på sånt man undrar {#emotions_dlg.flower}
    Hej har precis lika många frågor som du och hoppas jag kan få svar på dom när jag väl kommer vidare med min remiss om den nu blir skickad men tror att de inte ska vara några problem med den men rädd är jag:/:

Hur ska man igentligen skicka en remiss? Vad måste stå med?

Hade du redan skickat in remiss?

Kram

• MiaIa 90
    minasöner skrev 2012-09-09 09:40:50 följande:
    Hej. På onsdag är det dags för min opertion i Hudiksvall. Nervositetn börjar infinna sig lite smått. Tänkte höra om vad ni åt första dygnen efter hemkomsten?
    Hej de kommer gå jätte bra:).
    Vad skönt att dagen snart kommer efter att ha väntat så länge.
    Hur länge fick du vänta från remiss till op tid?

Jag hoppas jag får i väg en remiss på fredag då jag ska till vårdcentralen.
    Är rädd att jag inte kommer få hjälp. 

Jag hoppas jag också år göra min i Hudiksvall,bor nämligen i Söderhamn.

Min mamma gjorde en op för två år sedan och när hon kom hem så var hon lite extra trött och sen tyckte hon de var lite svårt att få i sig den flytande maten i två dagar så hon blev ofta yr när hon ställde sig upp.
    Men annars mådde hon bra vad jag kommer ihåg.

Kram

• MiaIa 90
    SvartLucia skrev 2012-09-09 13:43:40 följande:
    Ja jag var till Husläkaren på vc, där tömde dom mig på en massa blod och mätte och vägde och grejja, efter någon dag fick jag komma tillbaka för att få svar på proverna och då skickade hon remissen.

hur man gör om man skickar remissen själv har jag inte en aning om, men läste att någon här inne skickat in själv, kanske nått dom kan tipsa om isf om du tänkte skicka in egen?
    Oki ska se vad läkaren vill göra om han kan skicka remiss och jag sedan får göra prover eller tvärt om,vill bara få bollen i rullning.
    Jag är ingen tålmodig människa vill att saker ska hända ganska fort. 
    Egen remiss vet jag inte om de blir men om läkaren nekar att skicka remiss så ska jag kolla upp egen mer eller gå till en annan läkare. 
    Kram 
  • MiaIa 90
    Perpen skrev 2012-09-09 14:49:39 följande:
    När jag kontaktade vårdcentralen gjorde de prover och undersökningar först för att se om det fanns någon medicinsk orsak till min övervikt. De letade bland annat efter pco, men eftersom du nyligen varit på utredning (om jag inte minns fel) så kanske det går lite snabbare för dig att få iväg remissen. Jag tog kontakt med vårdcentralen i början av februari i år om jag inte minns fel och var opad i slutet på april, men då hade jag tur att få en ganska snabb op-tid också, men det kan skilja sig en hel del beroende på vart du opereras. 

De flesta läkare tror jag skickar remissen, men att få den skickad betyder ju inte att man är lovad en operation utan då fortsätter utredningen och man får träffa dietist mm. De vill ju försäkra sig om att man inte har någon ätstörning typ bulimi eller lider av alkoholism eller nåt sånt. Jag vet flera som blivit nekade op just på grund av ätstörning eller alkoholism mm..

Dessutom kan det vara bra att det tar lite tid också, det är inte bara kroppen som ställs om utan psyket måste också hänga med. Går det för fort eller om man ångrar sig så finns det ju inget man kan göra åt det i efterhand och då kan man börja må ganska dåligt psykiskt. 
    Då kan de gå ganska fort då skönt att de gjorde de för dig.
    Jag har ju bokat läkare tiden igentligen för att få remiss till dietist.
    Men jag hoppas jag kan skicka en remiss för op också eller att jag får göra prover direkt vecka efter och sedan skicka remiss vill få bollen i rullning.
    Har funderat på detta redan i 2år.
    Har haft hjälp med dietist förut men inte hjälpt och alla möjliga sorters bantnings försök men inte fungerat:(.
    Att göra en op är min enda räddning och gå ner i vikt och att kunna bli mamma på grund av min PCO.
    Har ingen äl alls och får ingen hjälp för att jag väger för mycket.
    Är man med läkaren och skickar remiss?
    Fy för att ta massa prover hatar nålar och kan få panik attack av de:/.
    Kram

• MiaIa 90
    minasöner skrev 2012-09-10 10:04:12 följande:
    Hej. Jag har väntat sedan i februari i år. Fast egentligen från sept förra året, pga att min läkare på vc glömde skicka remissen till kirurgen. Jag kontaktade kiriurgen i Januari eftersom det då hade gått över 4 månader, och då hade de ej fått någon remiss. Så det var ju bara att börja om från ruta 1, så remissen skickades i feb.
    Men vad dumt att dom inte skickade remissen. 
    Då måste jag allså vara tjatig och ringa och se till att den kommer fram för en remiss ska ju inte ta mer en några dagar och komma fram.
    Men yrka på vårdgarantin att dom ska snabba på alllt. 
    Man ska inte behöva vänta mer en 6månader på att få en op tid. 

• MiaIa 90
    Liiii skrev 2012-09-10 13:57:16 följande:
    Jag gick till läkaren på vc som skickade en remiss. Sen fick jag en tid till ett gruppmöte där de pratar lite om operationen var på det mötet i januari, efter mötet så skulle man bli kallad till kirurgen och det är på det mötet som de beslutar om man blir uppsatt på väntelistan. Jag var på mitt möte med kirurgen i slutet på maj och pga min allergi så fick jag gå hos en dietsist i 3 månader (för att lösa matfrågan pga min svåra matallergi) och i slutet av augusti hade jag en telefontid med läkaren så då satte upp mig på op listan. Det är 9-12 månaders väntan på op här :( Så nu går jag bara och väntar på och få en operations tid......
    Oj vad jobbigt att de skulle vara så lång vänte tid ju. 
    Har du bara kontakt med ett sjukhus?
    Min mamma som gjorde sin op för två år sedan stod på 3sjukhus tror jag men fick sen sofia hemmet i stockhom och från hennes remiss till op fick hon vänta -9månader.
    Här uppe vet jag inte hur länge man behöver vänta men jag hoppas på att behöva vänta ca 6-9månader.
    Men skönt sen att du kommer få op:).
    Jag tror inte de är några problem att jag inte kommer få en jag har så pass övervikt och bmi på 51.
    Kram

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)