Inlägg från: MiaIa 90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa 90

Gastric Bypass (GBP)

Dixabilly skrev 2012-09-10 21:51:43 följande:
    Jag går i kognitiv terapi och är medveten om konsekvenserna. Jag tror mer att operationen kan hjälpa mig att få bukt på själva ätandet, sen att min terapi hos kliniken hjälper mig med det inre.
    Låter jätte bra tycker jag att du vet om vad du behöver hjälp med och kör hårt och vet vad du vill:).
    Känner lika dant att jag måste ta i tur mad massa saker jag ska till dietist också kan vara bra.
    Jag har själv BMI 51 fy vad högt de är när jag skriver ut de:(.

• MiaIa 90
    Felidae skrev 2012-09-10 23:40:48 följande:

Se det positivt - högre än 51 kommer det aldrig att bli! Själv började jag på 53 och ligger på ca 30 idag.
    Jo jag får se de så i stället,men min positiva energi börjar ta slut:(.
    Jag är jätte orolig att jag inte kommer få en op beviljad.
    Och att jag kommer få väna evigheter på en op.
    Kram 
  • MiaIa 90
    lindaothomas skrev 2012-09-11 07:16:12 följande:
    Själv hade Ja hade BMI 55 i maj i år och
    Idag BMI 40 och har gått ner 35 kg ;)

Känns sjukt skönt snart 4 månader efter op ;)
    Gu vad härligt,grattis till viktnedgången:).
    Helt underbart:).
    Kram 
  • MiaIa 90
    Liiii skrev 2012-09-11 10:31:44 följande:
    Jag ringde och frågade om det här med vårdgarantin, och de sa att de har sammarbete med sthlm, st görans tror jag det var. Då får man en läkartid dit inom 3 månader och läkaren där kan tydligen neka till att operera och då blir man tillbaka flyttad från början i kön här igen där jag står.

Så jag bestämde mig för att avvakta och vänta ut kön här. Hoppas på lite tur att få op mig snart. Har vänner här som de oxå sagt de får vänta upp mot 12 månader men de fick sin operation redan innan 6 månader. Så jag håller tummarna :)
    Kram
    Men är du bilviljad att få göra en op?
    Tycker de låter konstigt att dom kan neka dig en op. 
    Nej tror inte de stämmer att amn får ställa sig i början i kön igen.
    Min mamma stod på fytta olika sjukhus för att sen vilken hon kunde få en snabbast tid på och där var de inga tal på att hon inte skulle få en op eller att hon skulle bli flyttad tillbaka i kön.
    Då strider dom ju mot vårdgarantin där du bor ju.
    Kolla upp de lite mer vännen.
    Kram 
  • MiaIa 90
    lindaothomas skrev 2012-09-11 14:19:45 följande:
    Tack alla känns toppen.
    Väger nu 100.0 istället för 135.5..
    As skönt. Vilken lättnad de är ;)
    Gud förstår de:).
    Jag ser de som en dröm att jag kommer väga under 100 sen har inte vägt de sedan ajg var 12 är nu 22år.
    Väger just nu 138kg:/.
    Kram 
  • MiaIa 90
    lindaothomas skrev 2012-09-11 20:54:31 följande:
    Miala 90..
    Håller med! Sjukt skönt!! ;)
    Är du Opad än?
    Är inte op en bestämde mig bara förra veckan för att jag vill göra en för att kunna få barn.
    Så på onsdag hoppas jag läkaren jag ska till kan skicka en remiss.
    Krama
  • MiaIa 90
    lindaothomas skrev 2012-09-11 21:24:51 följande:
    Okej! Håller tummarna.
    Ja gjorde Open med för att bli gravid! Och för att må bättre självklart :)
    Lääängtar så efter barn..
    Samma här har längtat i flera år och nu efter man var hos gyn för vi inte blivit gravida på mer en ett år fick jag reda på att jag har PCO också.
    Och att op är mitt enda sätt att få bli mamma.
    Jag hoppas de går fort tills jag får en tid bor i gävleborg. Har ingen koll på hur lång vänte tiden är här uppe.

• MiaIa 90
    Zizzieleenia skrev 2012-09-12 08:54:02 följande:
    Hej alla! Är det okej om jag hoppar in?

Här kommer en liten presentation av mig

Jessica heter jag, 23 år gammal, har 2 barn (2009, 2011) och bor tillsammans med maken i Finland.
    Har hela livet varit överviktig men 2002 for det riktigt åt pipsvängen.. Vägde som mest 122,5 kg (160 cm lång) och ligger nu på 118,5. Har blivit satt i operationskö nu och i Finland gäller vårdgaranti inom 6 månader.. Så inom 5 månader borde jag vara opad. Skall gå ner 10 kg innan operationen för att få göra den.. Så ni får gärna ge mig alla tips och ideer på hur ni själva lyckats. :) 
    Hej välkommen:).
    Då är vi nästan lika gamla jag är 22år men inga barn:/.
    Vad skönt att du vet när de kommer hända:).
    Jag tror du kommer får träffa en läkare igen innan op och prata med dom och antingen 2-3veckor innan op så ska man gå på pulver för att minska fettet på levern.
    Iallafall är de så här i sverige.
    Jag själv ska försöka få i väg en remiss på fredag då jag ska till en läkare.
    Kram

• MiaIa 90
    Sarilariz skrev 2012-09-12 09:54:00 följande:
    Hej! 

Jag har varit  inne här och tittat rätt många gånger. Jag var på vårdcentralen idag och frågade om remiss till en GBP, läkaren tyckte inte att "jag var tillrckligt fet, jag kunde ju fortfarande röra på mig". Jag har 36.5 i BMI. Har varit så överviktig i 11 år (är bara 24 år gammal).

Jag skulle vilja skriva en egenremiss men har ingen aning om hur man går tillväga. Jag bor i stockholm. Är det någon som skulle vilja berätta hur man gör? :) 
    Hej hade du bokat tid? 
    Annars tycket jag du ska boka tid till en läkare eller boka till en annan läkare. Annars finns de ju så man kan skicka egen remiss.
    För de behövs lite mer en att någon kollar på dig för att bestämma om du ska få göra en op ju.
    Men de vet jag inte riktigt hur man gör heller.
    Jag hoppas jag kan skicka i väg remiss på fredag så jag ska till läkaren själv. 
    Kram 
  • MiaIa 90
    Sarilariz skrev 2012-09-12 11:12:15 följande:
    Hej!

Jag har börjat skicka egenremisser nu. Hon vägde och mätte mig. Men hon tyckte inte att jag var tillräckligt fet, och att jag var för ung. Det var inte "akut" s hon.

Men jag har ju varit så här överviktig i 11år. Och jag vill ju ha hjälp innan mina knän går sönder, jag har nackproblem också som förvärras av vikten.

Jag håller tummarna för egenremisser nu. 
    Men om du har massa andra problem som är för att du väger för mycket så tycker jag du ska få hjälp för de skadar ju din kropp.
    Åhh blir lite små arg.
    försök skicka en egen remiss och få med dina problem med knäna och nacken sedan hur länge du har haft problem med vikten.
    Kram 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)