• Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3
  • Miiia

dalkulla: uppdatera mig senare då. Hittar nämligen inte boken. känns rätt kört utan den

anna: kul att hon gillade det iaf. Victor gillar med pytten. Smarrigt

• Salsan

Isabelle har fått 8-månaders burkar i två veckor och nu äter hon med god aptit men i början var hon mycket skeptisk till bitarna.

Jag sitter på jobbet och fick ett mail hemifrån. Mina föräldrar hade varit och hälsat på hos José och Isabelle. Isabelle har alltid varit väldigt avvaktande med andra än mig och José. Hon har helst inte velat bli hållen av andra och när det väl har gått så är det efter flera timmar. Idag i alla fall så hade hon varit jätteglad med min mamma och till och med blivit lite ledsen när min mamma gick iväg. Och hon hade fått byta blöja och allt. Kul att hon blivit lite mera öppen nu. Hoppas det håller i sig.

• vist

Okej, jag klarade mig utan FL i 2,5 timme

Nu sover skruttan eftermiddagslur och jag har t.o.m hunnit att öhhhh!! ja just det, ätit, tvättat (skall hängas nu) & rensat lite i papperhögar (hm! vad duktig jag har varit )

Blev i alla fall lite glad, provade en vinteroverall på Felicia som jag fått av en kompis som jag faktiskt trodde var för liten. Men den passade, den var t.o.m för stor i armarna, så den får duga, så slipper jag strutta runt och leta.

• Zindie

Skönt att höra att det är fler som ger burk-mat till sina små och alla inte lagar eget.
    Man känner sig så lat då... Liam och jag åt samma mat idag, kokt potatis och fiskbullar. Det tycker både Liam och jag är Mums!

Ooops! Jag var ett litet samtal från att inte få några pengar denna månad.
    FK påstår nämligen att jag inte skickat in någon begäran om fp denna månad och det vet jag att jag har gjort! Gjorde det nämligen på papper för våran dator krånglade. Så de sa att de inte hade fått in det, GRRRR !!
    I alla fall så fick jag till slut prata med en handläggare i min ort som fixar så jag får pengar denna månad ändå, tur att det finns snälla människor.
    Hon ska dock skicka ett papper som jag måste fylla i ändå, som en formalitet.
    Där kunde vi fått leva snålt...

Tack för tipsen om semlor, blir nog dock "vanliga" med mandelmassa-fyllning.
    Ska bjuda hit familjen så de får äta lite gott.

Ska till frissan på onsdag kväll och klippa mig, hade bokat tid för färg oxå men det avbokade jag för jag kan lika gärna färga håret hemma på mig själv. Det ska ju bara vara enfärgat ändå.
    Klippning vet jag inte vad jag ska göra med än...vilken frisyr alltså. Vill iaf tunna ut en del för annars ser det ut som jag har en stor tjock potta på huvudet, inte kul.

pusssssssssssss på er

• fiefje

jenny:jobigt dilemma!! fast du får säkert jättebra kondis när du cycklar så mycket

min kondis har blivit så dåligt!! i mina unga dager brukade jag cykla 3 (!) mil innan skola, bara eftrsom jag tyckte det var kul..nu blir jag andfat när jag går på en trappa

jag tycker inte heller att det är så kul att se/ höra sig själv på film, fast jag har vant mig lite med det. vi gjorde mycket övningar i skolan att man skulle vara med på bild själv. men jag kommer säkert skämma ihjäl mig när mitt intervjuv vissas på tv. jag vill absolut inte höra mig själv prata svenska på tv. dessutom säger jag ingenting vettig.

förlått för alla stavfel i det här inlägget. det känns som om jag inte kan skriva på svenska längre

• fiefje

oj, jag missade en hel sida

zindie: kul att gå till frisören. vissa oss en bild sen

är det fler som har barn som inte äter bra??? moamajken, hade ni inte också problem med det ? iaf, saga äter fortfarande bara lite riktig mat

• Krodan

Jag har en liten fråga: Angående Yogurt. Finns det nån som de små liven får äta?

Jag hiner inte skriva/läsa så mycket idag.

Dalkulla: Jättefint tyg! Jag är själv jättedålig på att sy, jag föddes nog utan tålaod

• MumMum

Tjenis!
    Har försökt läsa ikapp men orkade bara 3 sidor bakåt.... hehe

Dalkulla, håller med de övriga, fint tyg! Blev riktigt inspirerad till att fixa lite nya gardiner härhemma oxå! kanske är vårkänslorna som är på G? Skulle behöva nåt nytt till köket/matrummet, men vi ska renovera de rummen så småningom (kanske om ett år eller så) så jag är lite kluven till att fixa nåt nytt dit innan dess... Vi får väl se om jag orkar!

Appropå vinterkläder, köpte ju Isaks vinter overall i stl 74, mitt nöt!! Den är ju hyfsat trång nu och även jag tyckte det kändes dumt att köpa en ny för några månader. Var då in på www.babykungen.se. Där säljer de både nytt och begagnat, jag hittade en fin overall i stl 80 för 120 kr. Fick den levererad i dag, hur fin som helst och supersnabb leverans! Rekommenderas!

Har en förbaskad huvudvärk idag som inte vill ge m,ed dig....Jobbigt! Måste nog ta mig en Ipren och vila lite nu när Isak sover. Tjing!

• MoaMajken

fiefje : Joel är inte intresserad av MATEN alls...... Han började äta gröt bara för EN månad sen... och nu äter han det 2 ggr per dag. Och fruktpuré efter.
    Varje lunch (varje dag alltså) provar jag med en matpuré.
    I förrgår åt han några "halva" teskedar med Sempers pasta/kyckling (jag blev chockad)... fick samtidig spela olika melodier på min mobil
    igår knep han ihop munnen och BLUNDADE när sambon försökte med samma mat.
    Idag gjorde han grimaser åt potatis/fisk.... och sen spottade han ut det.
    Hmmmm.
    Men han kan ju inte vara den enda i världshistorien som inte är så intresserad av mat vid 8 månader. En del ammar ju i ett helt år. Ska på 8-mån kontroll på onsdag. BVC lär ju fråga vad han äter.... jag får väl "försvara" honom.......

Edwina : jag har ingen filmkamera... har lånat av min lillasyster bara Men hur kul som helst. Dock ser Joel helt allvarlig ut ibland.... och blir tyst.....

vist : näe... nu kom jag inte ihåg vad jag skulle skriva....

• MoaMajken

JO !! Jag vill inte ta åt mej uttrycket "mohahahha"..... Det är Miiia som brukar säga/skriva så. Jag tycker bara det är så kuligt.....

NÅGON som vet när sportlovet i Sthlm är ?? Min sambo undrar.... för den släkting han tänkte umgås med vid träffen kanske inte är hemma då ??? Träffen är ju lördagen V8.

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3