• Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3
  • bebbe75

Anna: Jag har hållt mig borta från PO.P hela månaden då vi är lite panka efter jul. Men jag sa til Niklas att när jag får pengar ska jag dit och köpa vårjacka (och kankse råkar något mer slinka med)! Han ser sedlarna segla iväg bara jag nämner Po.P...

Jag köpte fleecejackan i strl 80. Hon har precis börjat med 74 (väldigt stort dock) men Polarns kläder har hon fortfarande 68. Jga tänkte ha fleecejackan under vårjackan när det är kallt och sen tänkte jag att hon kunde ha den på sommarkvällar.

Ni skriver om boken Växa och upptäcka världen, vart har ni köpt den? Är den bra?'

Jag har börjat med 8-månaders burkar till Thilde men det är en sån stor skillnad. Från pure till väldigt stora bitar... Thilde är mycket skeptiskt...
    Men igår så smaka hon falukorv (ugnstekt) med potatismos och det var mycket poppis!

Krodan: Har precis börjat med Yougurt, Arlas milda naturell som jag blandar lite fruktpure i. BM tipsade mig och det gillade Thilde.

Anna: Vi har inte heller köpt nu bilbarnstol....
    Jag kan tyvärr inte gå på ÖF idag då jag "glömt" att vi ska till fotografen kl 15.00. Men kanske nästa vecka?
    Vad duktig Emilia är!! Thilde står inte själv mot möbler ännu.

• bebbe75

Glömde skriva att igår så gick min bil j*vel sönder!!!!!

Var på väg till en kompis i Uppsala och var mellan Arlanda och Knivsta när oljlampan började lysa... Ringde sambon och han sa att det var bara att stanna... Så där stod vi i väggrenen medan bilarna susade förbi. det var riktigt läskigt och jag blev arg över att de inte saktade ner och körde försiktigt förbi!! Jag kollade oljan men det fanns, inte jättemycket men inte under strecket men jag hade ingen olja i bilen... Så sambon fick ta med sig olja och åka från jobbet. Men han jobbar i Akalla så när han kom hade vi suttit i bilen i en timme, det var väldigt kallt!! Thilde blev ledsen, frös säkert och jag var inte direkt på solskenhumör....

Vi fyllde på olja och då slutade lampan lysa. Bra tänkte vi och så åkte vi till Knivta och vände. Men sen på vägen hem så började den där jävla lampan lysa igen... Det var bara och stanna vid Eurostop och lämna bilen där. Som tur är så har min sambo jobbat som bilbärgare så hans gamla kollegor hämtade bilen och körde den till min sambos brors bilverkstad. Han ska kolla på den idag. Hoppas att det inte blir dyrt!!!

Först teven och nu bilen... Det sägs ju att onda ting kommer i tre så jag hoppas att det inte blir något mer som kostar massor av pengar

• Setta

Morron... *kikar in o läser*

Aannaa --> söt halkmatta i badkaret, vart köpte ni den ??

• Edwina

God morgon!

Kom hem sent igår från sambons föräldrar, så det blev ingen runda in hit då...
    Jag fick ett halsband och 1000:- att köpa något själv för av dom i födelsedagspressent

Elvin blir snitsigare och snitsigare på sitt sätt att ta sig fram... undra om han kommer att krypa alls på traditionellt vis!? Men han är så frustrerad över att det inte går snabbt.
    Vilken helomvändning! Förra veckan hade han inte "kommit på" än att han kunde ta sig fram mot en sak om han bara ville. Han hasade dock fram och tillbaka sedan länge men helt (tillsynes) planlöst... Nu ska han mot målet, och det ska gå fort

Idag blir det en innedag, jag har tvättstugan och har en del annat att fixa (csn, fk och sånt kul )
    Nu ska jag läsa ikapp!

• Aannaa

bebbe75 > hihi, jo Jonas är likadan... han bara suckar åt allt mitt shoppande Po.P kläder tycker han är ok dock, för dom gillar han mest själv oxå pga kvalitén o så!

Jag köpte min bok på Adlibris på nätet för 70:- ungefär. Den är bra, men jag tror bara den handlar om utvecklingssprången det första året (?) o det är ju snart slut nu...

Mild naturell yoggi, det ska jag testa till Emilia!

Jag kan inte heller gå till ÖF idag... eller kan o kan, men E är fortfarande en 'huligan-bebis' så jag stannar nog helst hemma

Näää stackars er o stå ute i kylan så länge DUMMA BIL!!! Hoppas det går bra o fixa den nu då! Jag kan ju bara drömma om hur mitt humör hade varit efter det

Alison > krya på dig, aj aj med mjölkstockning antar jag...

setta > den är köpt på Barnens Hus Ganska längesen dock, men jag tror den ska finnas kvar... det är Nemo på den!!! Hihi...

Idag är jag o E ensamma hela dagen/kvällen/natten Sambon är på jobbuppdrag i Sundsvall o kommer hem imorgon. Vi har bara varit själva 1 gång över natten innan, men det ska nog gå bra. Syrran ska komma o rasta vovven åt mig!!!

• Aannaa

Edwina > duktig Elvin Kul att dom hittar på sina egna sätt att ta sig fram med!

• Dragonia

Vi har börjat med en ny lek här hemma, ge och ta Jättespännande, får ett STORT smile varje gång Thea ger mig nåt och jag tar emot och ger tillbaka. Jag sa inget till sambon att vi övat och rätt vad det var så gav hon honom en leksak en morgon när de gick upp. När jag gick upp så sa sambon:

Vet du vad mer hon har lärt sig? ...jo, vi har övat flitigt

Jag är sugen på en resesäng, men man kan tydligen bara ha dem upp till 14 kg..när väger de det ungefär tro?

Här bilar de, som vanligt vidare, jag är så TRÖTT på det - väntar på att Thea ska bli trött, så vi kan gå och sova en stund. Vi har vant oss vid oljudet och kan tom sova medan de håller på - dock inte prata, sjunga eller höra tv:n.

Jag har börjat med en ny vana, ofrivillig och otrevlig, går och lägger mig runt tolv och kan INTE somna före tre. Jättespännande! Grrr...

Igår åt Thea en stor burk med mat och nästan en hel stor burk med fruktpuré efteråt.. Hon gapade och gapade, så hon fick äta sig mätt. Äntligen är aptiten på plats efter magsjukan. Sen var hon dock bra mätt Sen fick hon följa med och titta när mamma och pappa städade badrummet. Jag skurade kaklet och sambon tog resten. Det behövdes verkligen och sen somnade Thea som en stock! Så vill man trötta ut en bebis:

- mycket mat och följa med och kolla när man sliter med städning på kvällskvisten

Krya på dig Alison och hela familjen hos er first timer!!

• Miiia

Godmorgon idag var det gnäll i stora lass vid frukostgröten... Nu är han dock nöjd med att sitta och pilla på miniräknaren...

Läste ni min tragiska historia om mina nycklar??
    Jag är sååå smart igår kväll kom jag på att pappa har en metalldetektor hemma ståendes. Ska åka och hämta den idag... Så kanske kommer hitta dom ändå

• Edwina

Dragonia: Ja ibland kommer man till insikt om saker och ting när man minst anar det.
    Oftast när man gör någonting helt annat än det man brukar göra (läs: tänker & pratar om barnmat, blöjbyten senste kollektionen i barnbutiken och annat spännande. Sen kommer man på att, herregud när tänkte jag på mig själv och mitt senast ) Det är väl då tankarna kan få flöda fritt en liten stund

Aannaa: Vi lider av exakt samma problem här hemma ang barnvänlig mat.
    Förra veckan tänkte jag, nu kan ju Elvin äta samma mat som oss så slipper man konka och bli ruinerad av alla burkar. Men så kollade jag på vår meny, då var det 1 maträtt som han kunde vara med på Dags att ändra matvanor kanske!?
    Man kanske kan unna sig en halv semla och sen svälta resten av dagen??
    (Halvjobbigt då man vet att enl. vv är en semla = halva dagsbehovet av points
    Eller så är det bra att man vet det, då tänker man en xtra gång före man öppnar gapet))
    Fina bilder

Miiia: De dryga mammorna på öf = vuxna människor? =

Jenny28: Visst var det så att du också läser till lärare? Vilken inriktning har du?

Alison: Krya på dig!

Dalkulla: En kudde kanske eller behövs det mer tyg då?

Bebbe75: Surt med bilen!

Nej nu får jag inte sitta här ens 1 sekund till för en viss liten person...

• Miiia

edwina: ja precis. Fast tror det är bara för de är så jäkla avundsjuka på att jag har finaste bebisen (Eller hur Victor? "Nickar instämmande")

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3