Vi har börjat med en ny lek här hemma, ge och ta
Jättespännande, får ett STORT smile varje gång Thea ger mig nåt och jag tar emot och ger tillbaka. Jag sa inget till sambon att vi övat och rätt vad det var så gav hon honom en leksak en morgon när de gick upp. När jag gick upp så sa sambon:
Vet du vad mer hon har lärt sig? ...jo, vi har övat flitigt
Jag är sugen på en resesäng, men man kan tydligen bara ha dem upp till 14 kg..när väger de det ungefär tro?
Här bilar de, som vanligt vidare, jag är så TRÖTT på det - väntar på att Thea ska bli trött, så vi kan gå och sova en stund. Vi har vant oss vid oljudet och kan tom sova medan de håller på - dock inte prata, sjunga eller höra tv:n.
Jag har börjat med en ny vana, ofrivillig och otrevlig, går och lägger mig runt tolv och kan INTE somna före tre. Jättespännande! Grrr...
Igår åt Thea en stor burk med mat och nästan en hel stor burk med fruktpuré efteråt.. Hon gapade och gapade, så hon fick äta sig mätt. Äntligen är aptiten på plats efter magsjukan. Sen var hon dock bra mätt
Sen fick hon följa med och titta när mamma och pappa städade badrummet. Jag skurade kaklet och sambon tog resten. Det behövdes verkligen och sen somnade Thea som en stock! Så vill man trötta ut en bebis:
- mycket mat och följa med och kolla när man sliter med städning på kvällskvisten
Krya på dig Alison och hela familjen hos er first timer!!