• Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3
  • SPaaso

Hej, hej, idag är Didrik 6 månader!! Ska bjussa honom på lite tårta.
    Nu ska vi klä på oss och gå ut i kylan.
    Gjorde ett jätteklipp igår. Skulle köpa pampersblöjor för jag hade en rabatt kupong på 50kr. I affären hade de även rabatt på blöjorna om man använde icakortet vilket jag gjorde, vips hade jag fått 84kr rabatt på 2 ekonomipack blöjor. Helt ok!!

• Salsan

Då fortsätter jag i den nya tråden istället, bra att du håller koll Aannaa.

Miiia: Taskigt av din sambo, hoppas ni har kunnat prata om det i alla fall.

Jenny28: Fyyy vad otäckt. Det är sånt som händer andra men som man inte tror att mans ka råka ut för själv. Hoppas att du mår bättre nu och har kunnat smälta det lite. Bra att du ska göra en anmälan.

Vi hade bestämt att vår dotter skulle heta Isabelle långt innan jag var gravid. Pojknamn däremot disskuterade vi längre och enades till slut om Samuel men hade även Elias, Antonio och Danilo på förslag.

José har också varit lite slapp med att hjälpa till hemma och med Isabelle men efter att jag surat och varit på dåligt humör länge har han verkligen ryckt upp sig. Den här helgen har han varit kanon. Fixat och plockat undan en hel del och varit jättemycket med Isabelle och både busat, matat och nattat. Känns jätteskönt. Nu är jag inte alls orolig över hur det ska gå när han är pappaledig. Han kan ta bra hand om Isabelle om han bara vill.

Igår fick Isabelle smaka välling för första gången. Jag gjorde 100 ml och tänkte att hon får ta så mycket hon vill bara hon smakar lite. Vällingen försvann i ett nafs och sedan ammade hon bra efteråt också. Skönt att hon tyckte om det.

• Heather KL

Nån annan som bytt helt ut till välling/gröt/vanligt mat i puréform som jag? Bara nyfiken. BVC säger att inte alla barn behöver mjölkersättning hela första året... o tydligen är Alexander en av dom.

• SysterYsster

vi kommer att introducera välling så fort hon är mindre hård i magen... vaddå ska de annars amma/ersättning tills de är 1 år??? Nä emma blir inte mätt på bröstmjölk längre, men hon får snutta om hon vill för att det är mysigt!!

• SysterYsster

ska förresten till pop idag och kolla på 3i1 jacka. tycker det verkar himla bra när man ska iväg och mest vara inne, typ ÖF, stan och så. bli så bylsigt med overall och varmt! hoppas de har!

• Zindie

Hej alla, har inte varit inne sen igår morse så det var en del att läsa igen.

Var med Liam precis på bvc, 7870g och 71,5cm lång. Han hade inte gått upp så mycket (tyckte jag) men han hade ju växt och så utvecklas han ju hela tiden så jag vet ju att allt är i sin ordning. Tycker ändå att han ska väga lite mer så jag ska ge lite mer puré och gröt tänkte jag. Ammar gör jag ju fortfarande var 3:e timmem han vill ju ha så ofta.

SysterYsster---Vi köpte en videokamera på expert i lördags! Vi är supernöjda med den. Tog den oxå på avbetalning, på 1år för då är det inga räntor eller andra avgifter, ja, 25kr i avi-avgift då men inget mer sen. Vi köpte till ett bords-stativ, väska och 5-pack band så kalaset slutade på 4600 nått, sen hade vi rabattcheck så 4000:- fick vi lägga.
    En Sony var det, minns inte mer vad den hette. Vilken ska ni ha?!

Jenny28---*Styrkekram till dig från oss*

Jag mår förresten bättre nu efter att ätit pencillin i 2dgr men jag har börjat få ont i en tand, det gör ruskigt ont och jag kan inte äta på den sidan, men det kan bero på bihålorna sa tandläkaren så jag ska avvakta någon dag, har verkligen ingen lust att lägga ut massor av pengar på tandläkaren så här i juletider...har jag inte pengar till ens!

• salta katten

Hur länge höll ni på med smakisar innan ni kunde ersätta ett mål?
    Har nu hållt på sen 31/10 med det & 'rekordet' är väl tre tsk gröt
    Ska prova med 'rikitig' mat idag d v s kött & hoppas han gillar det lite mer. Jag känner ingen stress över att byta ut, men Isak kanske inte är ngn grönsakspuré kille bara utan vill ha lite mer tuggmotstånd helt enkelt

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3