• Lycka 1

**Den stora feta LCHF-tråden**

Här hoppar jag också in och hoppas att det är ok!

Har ätit enligt lchf i 1½ vecka nu och trivs superbra med det . Finns inte direkt något jag saknar utan jag är så glad för det jag får äta.
    Gick på pulver innan och mådde väldigt dåligt av det. Så nu njuter jag av varje måltid .

Tyvär gick jag upp 1,3kg första veckan men jag hoppas på att få se en förändring nästa vecka!

• Lycka 1

Jag har också köpt sojamjölk för att ha i kaffet men jag tyckte faktiskt att det var godare med grädde iaf.

Men sojamjölk i te smakar helt ok!

'Första gångerna jag hade grädde i kaffe tyckte jag inte om det alls. Men nu har jag kommit på att det är så mycket godare med vispad grädde .

Jag har en shaker står i kylskåpet med lättvispad grädde, den skavara krämig. Tar två skedar i kaffeglaset och fyller sen på med kaffet. Smakar som en god kaffedrink el en latte! Prova!

• Lycka 1

Jag känner faktiskt inte alls för att fuska. Jag är både förvånad och imponerad över mig själv!

I lördags gjorde jag mintchokladmousse som vi åt som lördagsgodis på kvällen. Jag åt i ett litet glas och njöt av varje tugga. Det var lchf-recept och jag känner inte att jag fuskade med det.
    Men jag ska inte börja göra godsaker var och varannan dag för att prova. Det klarar jag inte, vet att jag kommer överäta då.
    Men just lördagar kommer jag låta mig äta något gott.

• Lycka 1
    sheena82 skrev 2011-02-20 23:00:13 följande:
    3 dl pofiber
    2 tsk fiberhusk
    2 tsk bakpulver
    Lite salt
    250 g kesella
    1 ägg
    50 g smält smör
    En skvätt grädde (ca ½-1 dl)

Sätt ugnen på 200 grader.

Smält 50 gram smör. Blanda ihop torrvarorna.

Fördela i Kesella. Blanda i ett ägg. Blanda i det smälta smöret och en skvätt grädde!

Låt stå och fiberhusken svälla i 10-15 minuter (annars kan du få magknip).

Knåda ihop 6 bullar och lägg dem på en bakplåtspappersklädd plåt.

Grädda i ca 15-20 minuter i mitten/nedre delen av ugnen.

Låt svalna något, avnjut dem sedan med eget val av LCHF-anpassat pålägg!

Detta Receptet på Pones använde jag. Dom blev inte alls flottiga, snarare lite torra, men väldigt goda. Nästa gång tar jag nog i ett ägg till och har i mjukt smör istället för helt smält.
    Jag har dessa i ugen nu
    Vet du hur många kolydrater det är er bulle?
  • Lycka 1
    sheena82 skrev 2011-02-21 15:58:44 följande:
    Tyckte där stod att om man gjorde 6 st så var där ca 2,6g kolhydrater i varje. Har hittat receptet på matklubben.se

Tack! Det låter bra.

Jäste dina något i ugnen?

Mina blev inte något större alls än när jag satte in dom. Har inte smakat dom än så jag vet inte hur dom blev.

Kanske blir det en i kväll annars till frukost imorn.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**