**Den stora feta LCHF-tråden**
skrev ner receptet på pones men det står inget om smör. Kan någon snälla skriva ner receptet igenom och en beskrivning på hur man gör. Ska åka och handla imorgon och göra bröd. Jag är väldigt sugen på bröd idag =)
skrev ner receptet på pones men det står inget om smör. Kan någon snälla skriva ner receptet igenom och en beskrivning på hur man gör. Ska åka och handla imorgon och göra bröd. Jag är väldigt sugen på bröd idag =)
Ingredienser 3 dl pofiber
2 tsk fiberhusk
2 tsk bakpulver
Lite salt
250 g kesella
1 ägg
50 g smält smör
En skvätt grädde (ca ½-1 dl)
2 tsk kardemumma och en skvätt sukrin för semlor
Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader.
Smält 50 gram smör. Blanda ihop torrvarorna.
Fördela i Kesella. Blanda i ett ägg. Blanda i det smälta smöret och en skvätt grädde!
Låt stå och fiberhusken svälla i 10-15 minuter (annars kan du få magknip).
Knåda ihop 6 bullar och lägg dem på en bakplåtspappersklädd plåt.
Grädda i ca 15-20 minuter i mitten/nedre delen av ugnen.
linda1976: Jag gjorde mina pannkakor som du dina, men använde 1 dl mjölk istället för 1/5 dl vatten. När dem blev för tjocka så hade jag i mer mjölk. Det jag verkligen ogillade var smaken. Jag tyckte att det smakade beskt och ja jag kan inte förklara det men jag var väldigt besviken. Jag har hört att man kan göra pannkakor på kokos, stämmer det?
Jag äter 3 ggr om dagen, max! Mellan det dricker jag svart kaffe. Jag har för det mesta svårt att känna hunger men äter för att det tex är frukosttid, lunch, middag. Emellan äter jag dock ingenting. Jag har ju gått ner en del sen jag började men jag är lite orolig att jag kanske borde äta annorlunda. Jag blir liksom inte proppmätt när jag väl äter heller. Min kropp har väl börjat balla ur eller något.
Sen har jag en fråga angående fakir. Är det att utesluta alla mjölkprodukter, förutom smör , och grönsaker helt?
släkten kommer på mat imorgon och jag har hjärnsläpp. Vad kan jag laga som även jag kan äta? Släkten är kolhydratomaner som gärna äter både ris och bröd på en gång. Jag har gärna emot tips på god mat. jag har kyckling i alla former, köttfärs och lax samt vitfisk hemma.