• MrsQuitaz

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vägde mig i morse, vågen visar -14 kg!! Är lyrisk

• MrsQuitaz

Levande charader: jag har tränat hårt sedan i november men började med lchf i kombination med träning för ca 6-7 veckor sedan. Viktmässigt är viktnedgången från det att jag började lchf. Innan gick jag inte ner på vågen men i omkrets.

• MrsQuitaz

Jag gick upp ca 5 kg på det året jag åt kolhydrater. Det är en rimlig summa då jag åt skräp lite då och då samt inte tränade alls mycket. Jag har insett att min kropp är mycket känsligare för kolhydrater än vad jag vill tro. Denna gången vill jag inte gå tillbaka till något, jag vill bara fortsätta såhär och vara medveten om att snedsteg kan förekomma.

• MrsQuitaz

Jag har 7 kg till mitt målet jag satt till sommaren och ytterligare 10 kg till efter det. Väger mycket :(

• MrsQuitaz

Jag åt stekt falukorv och rå blomkål med lite olja över. Restaurangen på jobbet är inte den bästa

• MrsQuitaz

Jag håller inte heller med om sockerberoendet och Lokas vatten. Det luktar gott och smakar också bra men det triggar inget sug hos mig. Bara för att man äter enl lchf betyder det inte att man kan tycka att glass exempelvis inte är gott. Det är gott men inget jag väljer att äta ofta eller mycket av.

• MrsQuitaz

Grattis till allas viktnedgång, härligt att går det stadigt neråt.

Jag kom igår hem efter 5 dagar i Italien. Har ätit allt, pizza, pasta, glass och ostar samt pålägg i massor. Trodde jag skulle gå upp i vikt men icke. Står på plus minus noll så det känns bra.

• MrsQuitaz

Jag står helt still! Inte ett enda gram ner i vikt på två veckor. Jag är glad att jag inte gick upp i vikt i Italien då jag åt pasta och bröd men nu måste jag gå ner de sista 7 innan juni. Tips på hur jag ska lyckas?

• MrsQuitaz

Rödnos: hahaha vad härligt!
    Äter knappt några mejerier, någon ost bit om dagen bara. Smör har jag svårt att få i mig, tips? Mindre protein? Äter ca 3 ägg om dagen eller 1 stor kyckling filé. Inget mer! Börjar fundera på om jag äter för lite, vad tror du?

Träna? Håller mig till gymmet 3 ggr i veckan men tack för tipset :)

• MrsQuitaz

En hel dags mat kan vara ungefär:

Frukost kaffe, svart
    Lunch, omelett på 3 ägg,broccoli och paprika samt en kopp kaffe med en tsk kokosfett.
    Middag, oftast ingenting då jag i många veckor kört pf 6/18 så jag inte hunnit. Ibland tar jag en ostskiva runt den tiden.

Jag känner ingen hunger även om jag önskar äta mer. Jag har tappat det helt nu, pepp? :)

• MrsQuitaz

Dotson: mitt problem är snarare att jag äter för lite. Jag vill äta mer men aptiten infinner sig inte. Ska försöka byta den mat jag väl äter mot något fetare iallafall.
    Vad bra med -1 kg på två dagar :)

• MrsQuitaz

Tjejan83: jag vet själv inte hut min kropp går runt på det lilla jag äter. Jag är 172cm lång och väger enl BMi övervikt. Jag har kämpat med vikten i många år och har alltid kunnat äta som en häst. Nu får jag i mig det jag skrev och sen är det stopp.

Jag ska försöka äta mer för jag vill gå ner 7 kg till juni och sen har jag ytterligare 10 kg att gå ner. Jag kommer då fortfarande vara stor men ändå fint kurvig.

Rödnos: grattis!! Du kommer klara de testerna galant!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**