• Joggi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej! 

Får man hoppa med här? Har kört GI rivstart i 6 dgr men har kommit på att det är samma sak som LCHF..... Iaf äter jag som LCHF så jag får väl döpa om det då! Vad är egentligen skillnaden på dessa två?

Har innan provat nutrilett och diverse pulverdieter.. Och det fungerar inte för mig, som för många andra. Visst jag går ner i vikt, men jag är inte människa av det!! Även provat GI förr! Tappade då 5 kg på 2 veckor.. Sen satt jag i soffan och åt potatis som godis en dag. Hoppas att jag klarar mig bättre den här gången:D Jag kan säga att det känns bättre och jag har tänkt att köra till jul först och mitt första mål är att då har tappat minst 10 kg!

Jag har iaf ätit LCHF i 6 dgr nu. Vägde mig efter 3 dgr och hade då tappat 2 kilo!! Taggad man blev av det! Nu är det bara att fortsätta med det här:) Jag vet att jag kommer att fixa det här! Vill ha tillbaka min gamla kropp så gott som det går:) Ska på bröllop i Feb och det triggar mig enormt! Vill kunna köpa en klänning i ett par storlekar mindre då:)

Skulle vilja fråga hur okej det är att äta bär? Och hur mkt? Åt hallon med vispad grädde igår och det va såå gott! Äter oxå 2 rutor 70% choklad till mellis varje dag.. Har svårt att äta regelbundet, hur viktigt är det? 

• Joggi

Ja just det. Jag är oxå skitseg och trött, yr i huvet och undrar vad man kan göra åt detta eller om det går över när kroppen har vant sig?

• Joggi

Tack för svaren!! 

Känner mig redan lite piggare iaf! Skönt!

Är alla olika känsliga för kolhydrater? Jag har nämligen tappat 5 kilo den här veckan! Trodde inte ens att det va möjligt!! Drack nutrilett förr, och jag tappar mer med LCHF ju! Känns riktigt roligt och sporrande iaf. Kommer att fortsätta med detta tills jag vägen som jag ska och vill:) 

• Joggi

Idag stannade vi på Max och jag käkade en låg carb burgare! Va hungrig och åt utan tillbehör. Blev väldigt mätt och det smakade bra tycker jag! Kommer ätas fler ggr:)

• Joggi
    linelullan skrev 2011-10-15 19:42:31 följande:
    Jag älskar den burgaren!! Det är kul att de gjort en burgare som passar oss LCHF:are.

Ja kanonbra! Var borta hela dagen så det var en räddare att vi (laget) åkte till max och inte mcdonalds...
  • Joggi
    Maruid skrev 2011-10-17 15:05:03 följande:
    Grattis! Det låter ju som du smälter ; )

Grattis också till alla andra, både till nedgång och till bebisar på gång!
    Haha, tack!! Det känns så oxå:) 2 fina resultat nu på 2 veckor och maten passar perfekt! Kan inte bli bättre:)
  • Joggi
    Beccih skrev 2011-10-18 12:25:32 följande:
    Hej alla.
    Är det någon som vet ungefär hur många g avokado man äter om man äter båda halvorna?
    Har ingen våg hemma och funderar på om det är ca 100g?

Eller hur många kolhydrater räknar ni ungefär per halva?
    Stämmer bra! En avokado (bara köttet) av den mindre sorten väger 100 gram! 
  • Joggi
    Sigrid skrev 2011-10-20 09:48:27 följande:
    Jag tror jag blir tokig på dessa vadkramper. Trodde jag blivit av med dem efter att ha börjat äta magnesiumtabletter (hade två nätter där jag inte kände något alls). Någon annan som har problem med detta? Det stör min sömn!
    Jag! Nu har jag en helt annan orsak men har ätit magnesium över 1 år.. Är det Emgesan du äter? Hur många hur ofta? Jag tar magnesium när jag känner av det, men nu med lchf har jag läst så mkt om det så nu äter jag en varje dag...
  • Joggi
    Sigrid skrev 2011-10-21 09:15:25 följande:
    Nej, jag äter inte Emgesan... det är den här jag äter:
    www.bodystore.com/3/sv/artiklar/magnesium-250...

Jag tar två varje kväll. Har ätit LCHF sedan efters ommaren (mitten av augusti). Vadkramperna kommer bara på natten och de kom ganska så snart efter att jag ändrat kost. Sen tog det ett tag innan jag beställde hem magnesium. Har ätit tabletterna i två veckor kanske. Blir galen av att vakna på nätterna.
    Okej! Vore jag som du skulle jag först gå till läkaren för ett blodprov så dom ser exakt att det är magnesiumvärdet som spökar. Är det så (vilket det ju antaglgen är) så skriver dom ut magnesium åt dig. (förhoppningsvis) Som kanske innehåller mer magnesium än dom där pillren? Receptfritt fungerar oftast bra, men ibland kan man behöva recept för alla är ju olika...

Du kan ju ha varit till läkaren redan iofs....

Emgesan hjälper jättebra för mig. Så fort jag känner av kramper så tar jag ett piller på morgonen i några dagar så är det borta:) Har jag riktigt kraftiga kramper tar jag 2... Men det försvinner snabbt! Vadkramper är hopplöst obehagligt:S

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**