• Joggi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vägning Måndag! Är det bara jag som längtar efter vägning??:)

• Joggi
    FasterK skrev 2011-10-21 22:55:44 följande:
    Näe, det gör jag också. ...efter att jag börjat gå ner nu är det svårt att låta bli att fuskväga sig flera gånger i veckan...
    Ja det är jättesvårt! Men den här veckan har jag klarat det:)
  • Joggi

Idag är det efterrätt! (Som alla Lördagar hittills med LCHF) :)

Provar att göra glass! Går i glassmaskinen nu. Hoppas den stelnar utan socker bara!! Vispade 2 äggulor, tillsatte 1½ dl röd mjölk och blandade det med 3 dl vispad grädde. När det är cirka 10 minuter kvar tänkte jag tillsätta mixade hallon. Hoppas den blir god utan socker! Och som jag sa, hoppas att den stelnar i maskinen eftersom sockret hjälper till med det annars......

• Joggi

Hela satsen (4 port) blir 19 kolhydrater.. Har bara ätit 8 idag så jag kan gott unna mig:) Mums!

• Joggi
    Marlean skrev 2011-10-22 23:25:31 följande:
    Utav nyfikenhet kommer här en fråga till er alla:

Hur länge har ni hållt på med LCHF och hur mycket har ni gått ner?  
    Jag har tappat 9 kilo på dom första 2 veckorna!! Helt otroligt, men sant:) Älskar lchf!!! Imorn är det vägning igen, då efter 3 veckor:) Spännande! Men skulle det bli en nolla så gör det inte så mkt med tanke på fina resultat:)

Åt lchf en gång för några år sen oxå och då tappade jag 5 kg på 2 veckor, och då hade jag bara 5 att gå ner så jag tror att jag kanske är extremt känslig mot kolhydrater! Om man nu kan vara det..... 
  • Joggi

Vägning idag! -0 kg. Suck:( Inte så roligt alls! Men jag får ta med mig mina resultat från vecka 1 och 2 och kämpa vidare!

Vecka 1, - 5 kg
    Vecka 2, -4 kg
    Vecka 3, -0 kg

Tänkte dra ner på mejeri den här vecka. Har ätit ganska mkt mejeri vecka 3 och jag tror det är boven faktiskt. Känns som jag slösat bort en hel vecka:( 

• Joggi

Jag är lugn!! Är jättenöjd med mina fina resultat... Men ingen vill väl se en nolla:)

Tänkte äta det här lääääänge oavsett om jag går ner eller står still... 

• Joggi
    Bordeaux skrev 2011-10-24 14:41:56 följande:
    Hellre en nolla än plus

Jag skulle ha väntat med att ändra mer på kosten och ge det mer tid. Skulle jag fortfarande stå still om ett par veckor då hade jag kollat på hur mejerierna och efter ytterligare veckor kollat på kalorierna. Men det är jag det
    Jo men jag kände i veckan att jag åt lite väl mkt mejeri, så därför går jag tillbaka som jag gjorde v1 och 2... Men inget jag kommer utesluta, men kanske inte blir nån lchf glass i veckan om man säger så då:)
  • Joggi
    Milleman skrev 2011-10-24 15:57:38 följande:
    jag hittar ingen lchf-glass. var köper ni den? har tittat både på coop forum och ica maxi...
    Jag gjorde hemgjord:) Men hade nog köpt en bytta och provat om den fanns här, men det gör den inte:(
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**