• Zafir

**Den stora feta LCHF-tråden**

Dag 2 och vaknade flera ggr i natt och mår jättedåligt nu känns jag överhettad och igår frös jag. Känner mig otroligt matt.

Igår åt jag Max 25gram kh på hela dygnet.

Är detta vanligt i början?

Ont i mage på nåt märkligt hungrigt sätt.

• Zafir

Får hålla ut men attans va ja bara vill spy på all fet mat.

Snäll man har jag som kör samma det känns lättare då.

• Zafir

[quote=64579202][quote-nick]solrosen81 skrev 2012-04-22 11:44:03 följande:[/quote-nick]Vad äter du för mat om du blir så äcklad?[/

Jag har bara kört 2 dagar är inne på dag 3. Igår började jag med smoothie på bubbelvatten grädde grekisk yoghurt och bär.

Lunch 100 gram kallrökt lax och crème fraîche

Minimellis lite grekisk yoghurt och 1 tsk vispad grädde

Middag. Liten bit brieost och en liten bit ädelost och några tunna skivor salami.

Men idag blir det ingen ost alls

Körde samma smoothie frukost

Och lunch blir fläskfilé lite bacon och champinjoner och crème fraîche sås. Broccoli

Ikväll tänkte jag testa kokospannkakor.

Köpte må bra bilaga av Ulrika Davidsson som verkar bra.

Gäller att hålla ut så ger sig detta hemska omställningsläget hoppas jag!

• Zafir

Känns så ja... För mycket mejeri. Ska se hur ja kan förändra. Svårt som bara den. Har aldrig kört innan och har testat alla andra dieter som finns tror jag. :)

• Zafir
    Ninis skrev 2012-04-22 12:57:31 följande:
    Både din lunch och din middag saknar protein av t ex kyckling/kött/fisk. Och så lite kolisar i form av t ex blomkål, broccoli, vitkål i någon form.

Totalt 72g protein, 13g kolisar och 143g fett käkade jag igår.

Enligt det jag läst ska man äta 1g/kg kroppsvikt av protein. Vilket är 73kg jag väger. Alltså verkar det lagom?

Ska ändå minska ner mejeri och ost.

Hur länge har ni kört och hur mycke gått ner?
  • Zafir

Pannkaksreceptet med kokos har jag hittat. Är inte superglad i kokos. Har ni nåt annat?

• Zafir

HJÄLP!!! Vad kan jag äta för att förstöra så LITE som möjligt??? Är magsjuk. Haft diarré och känt mig matt och inatt när ja gjorde välling t tösen svartnade det och jag svimmade nästan samt kallsvettades mängder. Inget sug efter nån mat alls. Men måste äta så kroppen blir frisk. Bara kört lchf sen fredags em. Detta kom i lördags natt...så kan väl Inte va omställning så fort? Pga kost?

• Zafir

Tror ni det finns hopp för mig? Har testat det mesta i viktminsknings syfte det senaste 6 mån. Lyckats gå ner 5 kg med slit. 5 pass på gym i veckan plus vardagsmotion. Kostomläggning. Samt kört typ allevo diet oxå.

Seeegt är det! Och nu måste jag testa detta. Startar om idag. Började förra lör. Men blev magsjuk. :(

Har typ aldrig vägt under 67 kg men då va ja ändå lagom. Vill dock ner till 62 kg. Är 157cm

Nu 73,5 kg.

Fick barn för 1 år sen och hade räknat med att gå i mål nu i maj:/ kört dock!

Ger detta en chans. Annars gör ja en fettsugning mage. Allt sitter där:(

Nån mer som haft EXTREMT svårt att gå ner men lyckats m lchf?

Måste ha bevis;)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**