• Zafir

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vad menas med "fakir"???

Nån rivstart av nåt slag?

Vill naturligtvis veta hur detta går till:)

Dag 4 snart slut o jag mår toppen!!!

• Zafir
    mammelie1891 skrev 2012-05-03 18:07:32 följande:
    Enligt appen är det 17g kolisar/250 g broccoli... låter mycket tycker jag?

Välj annan broccoli i App då. Jag la till 100gram och det va 3g kolhydrater på det.

Aldrig att du fått i dig 46....
  • Zafir

Kollade på ett ungefär vad ja fått i mig idag i kolis mängd. Hamnade på 20gram totalt och 67 gram protein samt 135g fett.

Ca. 1500 kcal.

Ser detta godkänt ut på lchf vis. Min dag 7. Är mäkta känslig för kolisar antagligen, då jag seeegat mig ner i vikt. 6 månader tog bort 6 kg med slit!

Vill få fart nu. :)

• Zafir

Åh va fin du är nu. Ska du ner mer? Hur många kilo är det på dessa 8 veckor?

Duktigt kämpat!

mammelie1891 skrev 2012-05-08 09:14:11 följande:
    Nya kroppsbilder i bloggen (smög sig visst in lite ny vikt där oxå.. )

Kolla gärna!

• Zafir

Hur vet man att kroppen är i ketos? Är det bara då man bränner fett effektivast?

Kört 1v och 6dagar nu. Känner inget i kroppen. Mår prima och magen mår bäst:)

• Zafir

Har kört 2 veckor nu och Vägde mig igår och de va +0,6 tänker inte väga mig på en vecka.

Funderar,.. Är det när man ställt om sig ordentligt och äter mindre portioner man börjar gå ner? när kcal intaget minskar??

Tänker mig verkligen för och har inte gjort några avsteg. Möjligtvis för mycket grädde i kaffet men från fredags minskat till en kopp per dag.

Mår bra men vill som så många fler gå ner....

• Zafir
    Boost skrev 2012-05-13 20:18:27 följande:
    Det är vanligt att gå ner mycket den första veckan i och med att vattnet i kroppen försvinner då.

Vägde du dig efter den första veckan? 

Jag startade på 72,6 för 2 v sen och igår 72,7.... Efter en v stod vågen på 72,1...
  • Zafir
    Boost skrev 2012-05-13 20:43:55 följande:
    Har du kollat över matintaget rent kalorimässigt så att du inte får i dig för mycket?

Äter så jag blir mätt och håller mig 4-5 timmar. Blir 3-4 mål om dagen. Inga mellis eller små ätande.

Funderar på om ja får i mig för mkt fett. Ska köra likadant en vecka till. Läste att man måste få igång förbränningen genom att kunna äta rätt mycket utan att öka i vikt. Så kanske bra att stå still?

Räknat några dagar då och då och hamnar på runt 1700 kcal per dag... Tränar styrka 3ggr/vecka.

Får väl ha tålamod.... Gått ner 6kg senaste 6 mån med träning och kcal underskott som modell.

Kroppen måste säkert protestera lite:/
  • Zafir

Innebär fakir ett kcal underskott oxå? Eller kan man äta vanlig mängd men hålla borta mjölkprodukter och grönsaker. Hamna på Max 5 kh/dag.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**