• So Cal

**Den stora feta LCHF-tråden**

På tal om chokladkakor så är nog chokladkakan på den här sidan den godaste jag någonsin ätit. mammasdeli.blogspot.se/ 

• So Cal
    enlitenbitkaka skrev 2012-05-26 17:43:00 följande:
    Vart köper man mandelmjöl? Hittade inget på ICA...
    Var faktiskt på citygross för att kolla om de hade bättre lchf-utbud än ICA maxi, och på citygross fanns både kokosmjöl och mandelmjöl. Så kolla där om du har citygross i närheten Glad
  • So Cal
    Boost skrev 2012-05-26 18:52:40 följande:
    Vad ligger priset på där?
    Hittade på Willys men kändes väldigt dyrt, 125 g för 30.-.
    Oj, det kollade jag inte. Jag mal själv så jag tror inte jag kommer köpa det ändå, MEN det finns ;)
  • So Cal
    Jesse skrev 2012-05-28 10:32:44 följande:
    Kan ni snälla hjälpa mig med en sak :P jag vill veta vad ni har för bmi nu och vart vill ni ligga sen ..
    ni som säger att vikten står still helt o hållet vad har ni för bmi ? lite nyfiken bara...
    Har BMI 26.6 nu men om jag kommer ner till min målvikt kommer BMI ligga på 21.3.
  • So Cal

Angående Fun Light med Stevia. Tycker de är helt ok, de smakar som alla Fun Light-produkter, men det är ju ingen "riktig" saft-smak. Men som sagt, ingen av de produkterna smakar ju sockersaft.

• So Cal
    sininen skrev 2012-05-29 10:33:51 följande:
    Idag är det knytkalas på dagis och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska ha med mig. Jag är i desperaaat behov av lite hjälp. Har ni några bra tips?
    lchf-mat?
    Isf är det väldigt smidigt med västerbottenpaj. Har ett recept utan pajskal som faktiskt är godare än med pajskal. Och man behöver inte ha västerbottenost heller. Vi brukar göra med vanlig riven ost.. och perfekt till knytalas då den inte serveras varm. 
  • So Cal
    spökplumpen skrev 2012-05-29 10:48:37 följande:
    Den vill iaf jag ha recept på! Låter som perfekt mat att ta med sig om man vet att det ska serveras massa kolhydratsrik mat. Och till sommarens/höstens kräftskivor.
    vardagfest.blogspot.se/2011/12/vasterbottenpaj-lchf.html
    Och pajskal är heeeelt överflödigt till västerbottenpaj när man ätit den utan haha. Jättegod, och jättenkel Glad
  • So Cal
    stjierna skrev 2012-05-29 11:20:13 följande:
    Ollebulle: det är för att vi är så itutade att fett är farligt för oss, och att enda sättet att tappa kilo är genom lightprodukter ;)
    Min bror har diabetes och hela vår uppväxt har vi ätit lightprodukter eftersom läkaren tyckte att det var bäst, men min bror har varit överviktig hela tiden trots det. Nu i efterhand kan man ju lista ut varför...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**