• So Cal

**Den stora feta LCHF-tråden**

PikkuMyy skrev 2012-05-31 18:58:26 följande:
    Hittade ett recept på lchf glass med cookie dough...Låter gudomligt gott! Fredagsmys säger jag bara!!! Flört

frokenfrau.blogspot.se/2011/09/en-ljuvligt-go...
    Det har jag också hittat. Väntar på rätt tillfälle att göra det bara Tungan ute
  • So Cal
    PikkuMyy skrev 2012-06-01 10:41:25 följande:
    Ja vilken annan "diet" tillåter sån lyx?! Flört
    Skål
  • So Cal
    zeppelinmamma skrev 2012-06-01 11:06:42 följande:
    Min pojkvän har just börjat med lchf, jag hakar på såklart. Han är som nyfrälst och mår jättebra. Men jag saknar att få ta en frukt, älskar frukt. Tycker dessutom att han fått ohygglig andedräkt : (
    Men som jag har förstått det så kan man få ta högst en frukt om dagen. Det blir inte jättestrikt lchf men ändå ganska ok.
  • So Cal
    banantelefon skrev 2012-06-01 11:14:28 följande:
    Hörrni tjejer, när ni gör köttbullar/färslimpa och liknande, vad använder ni för att "binda" ihop det hela istället för bröd/ströbröd?
    Nu har jag inte provat det, men det kanske funkar med pofiber?
  • So Cal
    flikkanemil skrev 2012-06-01 12:55:22 följande:
    Jag och min pojkvän har testat nu i en månad och det har funkat bra. Visst mår man bättre! =)
    Men tanken var från början att vi skulle testa en månad och sen börja äta mer som förut.
    Så nu funderar jag lite på hur vi ska göra. Att börja vräka i oss bröd och pasta och sådant ska vi inte göra. Men inte heller vara jättestrikta som den senaste månaden.

Finns det recept man kan hitta som har lite kolhydrater men som inte är så strikta som med det här 20g om dagen?

Jag vet inte riktigt hur jag ska googla fram det Tungan ute
    Kanske GI? Då får man ju äta mer saker än LCHF.
  • So Cal
    ollebulle86 skrev 2012-06-01 14:47:28 följande:
    Har ni några goda tips på vad man kan ha för grönsaker till dippa (egengjord såklart)?
    Man är ju van vid gurkstavar och morotsstavar, men morötter går ju bort.
    Hur är det med minimajs, för mycket kolhydrater? Vet att vanlig majs har för mycket i sej.
    Rå blomkål är jättegott! Är nog den godaste grönsak jag dippar.
  • So Cal
    ollebulle86 skrev 2012-06-01 15:06:10 följande:
    So Cal: blomkål? aldrig provat, men har ju det hemma så värt att testa.
    Yes. Gör det Glad
  • So Cal
    RebornEve skrev 2012-06-01 18:39:20 följande:
    Ikväll ska jag göra lchf- bountys
    Vi ska ha grillfest imorrn och jag vill ha något att tugga på när alla andra trycker chips och ostbågar :)
    Du kan ju göra ostchips också Glad Så får du samma sälta som de andra.
  • So Cal

Såååå.. dagens middag:
    Grillade halloumi, körsbärstomater, rödlök, paprika, lchf-bröd och marinerade champinjoner. Till det avokado, sallad och aioli. Efterrätt äpple-kanel-smör-knyten från grillen med lättvispad grädde. Lovely!

• So Cal
    banantelefon skrev 2012-06-02 18:29:29 följande:
    ÅÅhh... berätta mer om de där knytena :P

Här blev det svensk husmanskost när den är som bäst med inkokt makrill, gräddstuvad fänkål, skarpsås och äggsallad. 
    Skivade bara äpple, hade på kanel, stevia, vaniljpulver, mandelflarn och några rejäla klickar smör. Linda in i knyten av aluminiumfolie och lägg på grillen till äpplena blivit mjuka. Och så grädde på det då.. Skål
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**