• So Cal

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hittade lchf-pasta på ICA Maxi, men fy vad dyrt det var. Då gör jag hellre egen.

• So Cal
    Boost skrev 2012-06-03 13:24:56 följande:
    Har du testat LCHF tagliatellen? Supergott med nån sås till.
    Menar du den på ägg, fiberhusk och philadelphia, så ja. Det är den vi kör på här hemma. Börjar bara bli väldigt trött på att tryyyyyycka uuuuuut och skääääära och allt det där, men jag är nog för snål för den riktiga lchf-pastan haha.
  • So Cal
    Carrossk skrev 2012-06-03 21:39:33 följande:
    Är nybörjare när det gäller Lchf.. Undrar lite hur ni gör för att få i er c-vitaminer?? Funderar på om man ska ta och köpa till vitamtillskott nämligen..
    Och är det någon annan som känner typ "växt värk" i benen?? Har haft det till och från i någon dag.. Lite skum känsla..
    Det finns c-vitamin i många lchf-vänliga livsmedel Glad
  • So Cal

Åååh måste verkligen ta tag i det här nu. Har en tendens att småäta (fortfarande) och det gör att jag står väldigt still på vågen. MEN sen ett tag tillbaka har jag iaf kommit i storlek 40 på jeans och då sitter vissa av dem lite stort, trots att det är drygt 4,5 kg kvar till jag är normalviktig. Nu är jag på't igen!

• So Cal

banantelefon:

Jag har också 70 som delmål och hamnar då som sagt på.bmi normalviktig. Alltid nåt.

• So Cal

Den där lchf-glassen är absolut inte värd så mycket som den kostar. Vaniljglassen smakar ingenting. Kommer aldrig köpa den igen, inte ens för att jag är lat. Haha, SÅ oimponerad är jag av den.

• So Cal
    leehlo skrev 2012-06-19 14:45:08 följande:
    Tre frågor!

1. Jag har köpt stevia för första gången. Om det står att det ska vara 2 msk sukrin i ett recept, kan jag lägga lika mycket stevia eller vet någon ifall och hur man ovandlar det? (Aldrig använt varken sukrin eller stevia tidigare).

2. Vad är pofiber? Går det att ersätta med t.ex fiberhusk?

3. Någon som har recept på en smarrig lchf-tårta som inte är för avancerad?       

OERHÖRT tacksam för svar!    
    Och hej i den här tråden också...

Jag har tänkt göra den här tårtan iaf:  www.tasteline.com/Recept/Frusen_vaniljdrom
    Men jag gör egen marängbotten och byter ut vaniljvispen mot vispgrädde med vaniljpulver i. 
  • So Cal
    Kattdamen skrev 2012-06-19 15:11:34 följande:
    Nej, gör inte det. Du kommer få en väldigt illasmakande kaka. Ett halvt kryddmått, kanske mindre?
    Men ska inte Stevia strö doseras som vanligt socker?
  • So Cal
    Kattdamen skrev 2012-06-19 15:18:52 följande:
    Jag är inte insatt i stevia strö, jag har stevia bara. Det är sött, väldigt sött.
    Är det den flytande varianten? För den har jag fått för mig är typ hundra gånger sötare än socker (eller nåt åt det hållet).
  • So Cal
    Kattdamen skrev 2012-06-19 15:30:14 följande:
    Nej, den ser ut som strösocker, men är mycket sötare. Man behöver bara öppna förpackningen så får man smaken i munnen.
    Ah ok. Antar att de spädit ut Stevia strö så att det ska bli lättare att dosera då.
  • So Cal
    Chicky01 skrev 2012-06-19 15:30:09 följande:
    Hur gör du när du gör egen maräng? Kan man byta ut sockret mot stevia strö/ sukrin istället? Blir det samma krisp och sega konstistens? Mumsigt med maräng!
    Har för mig att jag läste här eller på någon lchf-blogg om någon som gjort maräng av äggvita och stevia strö och att det till och med blev bättre än vanlig maräng. Inte brunt och bränt. Men jag har inte provat än Skrattande
  • So Cal
    Tessa606 skrev 2012-06-21 10:07:21 följande:

Idag slog äntligen vågen om!!! Har nu en 6:a som startsiffra ) Har gått ner 19 kg och det känns jättebra, fortfarande en bit kvar, men det kunde inte ha kommit lägligare, nu vill jag verkligen inte "fuska" under helgen.

Önskar er alla en trevlig Midsommarhelg!

Grattis! Jag vill också börja med en 6:a!
  • So Cal

Men neeeeeej. Försökte gå in på hemsidan LCHF-mat som jag hade sparat som bokmärke på datorn, men det står att den ligger nere. Är det någon av er som har koll på receptet till "Frukost för en vinnare" eller något i den stilen. Det var en smoothie med grädde, yoghurt, bär och nåt mer.

• So Cal
    Glass skrev 2012-06-29 00:39:44 följande:
    Håller på att läsa igenom Anna hallens blogg och här är ett inlägg som jag verkligen håller med om. 
    www.annahallen.se/fick-en-fraga

Jag tror att vissa av oss behöver påminnas om detta, så läs om ni har tid och lust. 
    "Vad underbart att faktiskt ha stoppat viktökningen. Jag kommer aldrig att bli ett endaste kilo fetare."

Det där har jag faktiskt tänkt på. Att trots att jag står oerhört stilla nu (började röra mig pytelite neråt för någon dag sedan igen) så går jag fanimej inte upp i vikt trots att jag äter massa gott. Så himla skönt att ha hittat den balansen som jag aldrig haft. Vad jag än har ätit har jag gått upp i vikt, känns det som. Och att ha insett att jag inte gör det är ju underbart.
  • So Cal

Har en fråga till er som är överviktiga (enligt bmi för att göra det lätt). Vad har ni för klädstorlekar? Jag är 168 cm och har 5 kilo kvar för att kunna räkas som normalviktig. Har köpt 3 par byxor i storlek 38 och jag fick på mig 2 av dem, blev helt paff, för i mina ögon är det ju en "normal" storlek haha. Minns inte när jag hade 38 sist, i högstadiet kanske.. Men 38 kanske har gått och blivit en "stor" storlek?

• So Cal
    Boost skrev 2012-06-29 11:23:25 följande:
    Klädstorlekarna gjordes om förut.
    De som är 38 nu, var 40 förut. De som är 36, är egentligen 38. Osv.
    Aaah. Varför då? Obestämd
  • So Cal

Hallå! Har haft tråden som favorit ett bra tag nu men det var ett tag sen jag var inne och kollade. Har varit extremt liberal och har därför gått upp 2 kilo som jag tidigare gått ner så nu kör jag igång på riktigt igen!

Har en fråga angående LCHF-klubben om nån är med där. Går det att skriva in sin vikt och målvikt och sen fylla i när man går ner undan för undan så att man har koll på hur mycket man gått ner?
    Hittar ingen sån funktion, bara "Mål" men där går det ju inte att fylla i när man går ner 1 kilo eller 2. 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**