• Frajda 80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Wihooo. Här hoppar jag in tror jag.

Historia:
    När jag träffade min man vägde jag 61 kg på (161 sm) och hade storlek 36. Jag slutade röka och gick upp 10 kg sen skaffade jag P-stav och lyckades gå upp 15 kg till. Jag åt mer än vanligt förstås då man inte går upp av själva händelsen.

Hur som haver så fick jag nog en gång och gick ned från 85 till 74 med VV men sen separerade vi ochj ag gick upp igen... vi blev tillsammans igen och min vikt var uppe på hela 91 kg... HELT ofattbart.

Så den 1 augusti 2011 började jag med LCHF och gick ned 10-11 kg men i oktober så gjorde vi en IVF och allt stannade upp. Det tog sig inte men jag fortsatte att leva mitt liv med onyttigt osv. Sen i december gjorde vi ett återinförande av ett fryst ägg och vi blev gravida så då slutade jag med allt... ingen träning, ingen LCHF alls på grund av flera tidigare missfall. Tyvärr blev det missfall igen och vågen sa 85,5 kg Demon.

Så den 16 januari satte jag igång igen med LCHF och har nu kommit ned till 83,3 kg.

Jag har delat upp det i lite mål:
    80 kg Privat ridlektion
    75 kg Testa på klättervägg
    70 kg Köpa massa nya kläder

Och där tror jag att jag vill stanna faktiskt.

Jag hänger här om det är ok Cool 

• Frajda 80
    linelullan skrev 2012-01-24 20:47:19 följande:
    Någon som har tips på ett gott lchf bröd man kan göra (alternativt köpa). Har testat att göra egna men jag gillar inte bröden som smakar som ägg.. Tar tacksamt emot tips! :)
    COOP forum har ett bröd de säljer som heter Low Carb: http://www.carbzone.se/low_carb_brod.html
    Det är faktiskt ganska gott. 
  • Frajda 80
    Maruid skrev 2012-01-25 09:41:40 följande:
    Ja, brödet är säkert gott (har inte testat) men det är inte det bästa valet då det både innehåller gluten och mängder med tillsatsämnen. Att äta det någon gång ibland är väl inte hela världen men att käka två mackor om dagen är nog inte en bra idé.
    Jag brukar baka ett bröd som liknar detta: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=194 fast jag brukar ha i lite Goya eller blåbär i.

Det är jättegott. 
  • Frajda 80
    Kasihi skrev 2012-01-26 16:16:19 följande:
    Im inlove in microbrödet så gott och så enkelt! Bjöd min LCHF:ande mamma på det idag. Hon älskade det!!!
    Åhh finns det ett microbröd Skrattande Har du receptet?
  • Frajda 80
    Faile skrev 2012-01-27 09:14:32 följande:
    www.carcol.se/mat/?p=96

Tycker det är gott och tar bara nån minut att slänga ihop. Kom bara ihåg att rosta brödet efter.   
    Åhh det lät enkelt. Ska prova det imorgon så får vi se vad jag tycker.
    Jag har alla ingredienser hemma.

Skrattande 
  • Frajda 80

Grattis alla som är duktiga och jag kan inget annat än att hålla med.

Jag gick ned -2,2 kg första veckan och så får vi se om jag lyckas gå ned mer på måndag (tyvärr mådde jag sjukt dåligt igår av olika saker och tröck i mig en påse ostbågar...).

Jag gör det ganska enkelt för mig när jag lagar min mat och har tyvärr inte gett mig på några mer avancerade rätter än.

Äter vi köttfärssås och spagetti hemma tar jag helt enkelt bort spagettin bara. Basen i såsen är grädde. 

• Frajda 80

Ja jag fuskade med denna vecka... ganska mycket. En påse ostbågar, lite snacks, en macka och rotfrukter i ugn.
    Men vågen sa -0,2 kg så jag får vara nöjd ändå, trodde jag skulle gått upp faktiskt.
    Det är bara på't igen. 

• Frajda 80
    Maruid skrev 2012-02-07 10:49:16 följande:
    Ja, även den artikeln är ju sannolikt inte riktigt sann.

"På grund av sin fibromyalgi kan hon inte riktigt bestämma sig för om hon är sjuk eller inte och har därför valt att sitta still i soffan hemma i lägenheten."

Källkritik och textanalys kan ju vara bra att ta till då och då.
    Näe någon driver med alla som har fibromyalgi och som får den sjukdomen när man inte riktigt vet bakgrunden även om det faktiskt finns många som lider av den som grundsjukdom.
  • Frajda 80
    Teskedsmamman skrev 2012-02-08 12:49:48 följande:
    Vi har mandelmjöl på Citygross...
    Jo det har vi med men det var dyrt ca 50-60 kr.
  • Frajda 80

Annars är själkcelleri gott :) Lite lakrits smak.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**