• kokos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag är också ny på detta och undrar därför hur det ses på keso? Är det helt fel?

• kokos

Är det någon som först ätit pulver-diet och sedan gått över direkt till LCHF?? Gick ni upp igen då?

• kokos
    rednose skrev 2012-01-05 11:01:53 följande:
    Men den kan oxå komma igång på en gång som den gjorde för mig efter 4 veckors kur på vlcd. :)

Åh en som gått från vlcd till lchf Gjorde du något särsklit vid övergången? Alltså t ex ökade på med ett mål mat sista veckan med vlcd?

Jag äter vlcd nu och tänkte börja med lchf direkt så tips är mer än välkommet  
  • kokos

Man ska ju undvika socker. Kan man ha något annat i kaffet så det blir lite sött iallafall? Annars får jag nog lägga kaffet på hyllan Skäms

• kokos
    Tiger Af Lilja skrev 2012-01-05 15:36:58 följande:
    Grädde? Det brukar smaka sötare ju längre man ätit lchf..
    Okej jag får prova mig fram när jag börjar med lchf. Blir nog nästa vecka...
  • kokos
    Hoppet 3 skrev 2012-01-05 15:54:02 följande:
    Jag har i grädde och de funkar bra då jag hade en halv sockerbit i kaffet då jag inte körde LCHF.
    Laktosfri grädde dessutom som redan innan är lite sötare i smaken. 
    Jag har 3 sockerbitar i nu Skäms Men om jag börjar minska redan nu kanske jag kan bli av med sockret innan jag börjar
  • kokos
    Postis skrev 2012-01-05 17:18:51 följande:
    Nu dricker jag inte kaffe, men kan berätta att jag gått från att dricka te med 6-7 sockerbitar (Skäms), till en stor tsk honung, till en stor skvätt grädde, till en liten skvätt grädde, till att ni dricka teet utan något alls i -och älskar det! Så nog tror jag du kan lära dig att dricka kaffe utan sötning.

Oj! Ja då borde jag klara det!
  • kokos
    astro skrev 2012-01-05 21:51:41 följande:
    Det är förstås bra att vänja sig av med socker, men annars kan du alltid testa stevia. Naturligt sötningsmedel som man dessutom inte behöver (eller kan) ta mycket av eftersom det är ohyggligt sött.

Jag tycker att det fungerar prima i kaffe - har testat när jag kände för sötsaker riktigt mycket. 

Ska testa minska först, men tack för tipset. Kanske blir aktuellt ändå
  • kokos

Nu har jag köpt en sak inför LCHF-kost-KOKOSFETT Stod och kollade på LCHF bröd, men det kanske är bättre att baka själv?? Hur gör ni som äter bröd??

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**