Inlägg från: ThePointOfItAll |Visa alla inlägg
  • ThePointOfItAll

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-03-31 13:49:01 följande:
    Tack för tipset. Ja jag har varit i flera olika butiker och provat mängder av modeller, och massa olika storlekar, eftersom jag inte alls visste vilken storlek jag har. De jag har nu är 80B och de känns jättebra! Sitter inte åt nånstans, ger lyft och stöd, och visst, jag har lite tomma bröst så jag känner inte att det fyller upp så mycket som jag skulle vilja i toppen på kupan. Men eftersom jag absolut inte kan ha mindre under brösten (kupstorlek) så kvittar det mig. det glipar lite lite när jag typ drar framåt armarna lixom...
    Alla butiker kom fram till i princip samma storlek. det var 75C eller 80B, och i de jag valde till slut så var 80B absolut skönast så det fick bli det.
    Däremot så sitter ju tuttarna rätt långt ner på mig, så mina axelband blir ju så långa. Det har ju inte så mycket att göra med själva bh-storleken, och det är ju inte så mycket jag kan göra nåt åt. jag tänker att axelbanden är väl reglerbara av en anledning... Men det var det jag fick synpunkter på... Jag måste ju ha bhn där tuttarna är.... 

Tack för kommentarerna om bilderna! Det känns skönt att inte folk tycker man ser hemsk ut och borde klä på sig genast! Jag stör mig inte så värst på gamla ristningar och grejer. däremot så skulle jag önska att min kropp var mer jämntjock. nu har jag smala armar och ben och överkropp, och så magen, höfterna och baken är verkligen tjockis... som en orm som har svalt mat :-P jaja, det är ju sån man är skapt..
    Ja alla är vi skapta olika, jag har "välsignats" med stora bröst... De hänger och är breda och mjuka, alltså måste jag ha en bh som sitter ganska tight samt högt upp mellan brösten... Tyvärr får jag ju ett par extra bröst på ryggen, och de försvinner sist när jag går ner i vikt
  • ThePointOfItAll

Usch jag åt pizza igår, första riktiga "fusket" sen jag började och det var inte lyckat Smakade inget vidare och jag njöt inte alls, sen tog jag en bit mjölkchoklad och det var riktigt äckligt... Drack ett stort glas apelsinjuice och det var väldigt gott. Så nu blir det en vecka av extra vattenkilon för ingenting... FY så irriterande! Nu är jag igång igen...

• ThePointOfItAll
    jeng skrev 2011-04-04 10:43:29 följande:
    Vad duktiga ni är allihop som orkar ta nya tag efter en dålig helg!!!

Får man vara så fräck så att man frågar hur ni tycker att ni påverkas av fusket? Alltså inte viktmässigt eller så, utan kanske rent mentalt, och rent kroppsligt. Blir ni kolhydratbakis osv, och hur känns det i huvet? Känns det jäklaranammma, eller känns det lite hopplöst ibland när man ska ta nya tag?

Jag är så orolig över eventuell baksmälla eller liknande att jag kan känna mig nästan manisk i att inte fuska ibland. Önskar ibland att jag kände att jag hade lite mer svängrum... 
    Jag har tyvärr märkt att jag är känslig mot choklad Åt lite för mycket chokladmousse i fredags vilket gav mig rejäl huvudvärk på lördagen. På kvällen åt jag en pizza av någon konstig anledning, det var inte alls gott och jag ångrar det såklart. Men faktiskt så har jag inte märkt av det alls, inte sur och irriterad som jag brukar bli, och igår hade jag folk hemma på middag men skötte mig exemplariskt trots helgens fusk! Väntar med vågen ett par dagar dock, på mig tenderar vattenkilon komma ett par dagar efter fusk, lätt att man glömmer det och blir besviken.
    Det blir mindre och mindre intressant att fuska faktiskt, kanske börjar bli vuxen

Och jag har aldrig haft svårt att börja om igen efter fusk, men när man väl börjat fuska är det lättare att göra det igen tyvär.
  • ThePointOfItAll
    Ziggystardust skrev 2011-04-07 17:58:23 följande:
    Det borde gå jättebra! Det skulle jag absolut prova om det vankades kalas!
    Jag ska testa när sonen fyller 2 om några veckor, borde funka utmärkt!
  • ThePointOfItAll

Ang. Björn Ferry, jag såg också honom imorse. I trådar om LCHF tas han ju upp som typexempel om det positiva med lchf, och då kontrar anti-lchfare med att han sagt att han äter mängder med kh och inte alls i närheten av lchf.
    Visst att han inte kallade det lchf själv vad jag hörde men nog snackade han om fullfett och lågkolhydrat, även om han inte sa ngt om exakt hur många gram han åt. Och hon författaren som jag aldrig minns namnet på bekräftade ju att hon skrivit flera böcket på lchf-kost, så man blir nog varken dum eller lågpresterande på lchf

• ThePointOfItAll
    P28 skrev 2011-04-13 21:23:40 följande:
    Men menade hon inte att hon har skrivit flera böcker MEDAN hon åt LCHF? Inte kokböcker om LCHF, utan den där skräplitteraturen hon spottar ut sig Skrattande
    Exakt så menade jag(eller hon)
  • ThePointOfItAll
    Linda1976 skrev 2011-04-13 21:36:27 följande:
    Har inte sett inslaget, men nån i tråden sa att hon hade skrivit kokböcker, eller så är det jag som läser med röven Cool
    Du läser med rövenKyss Jag sa att hon skrivit flera böcker lchf, inte om lchf.
  • ThePointOfItAll

Kollar på Du är vad du äter nu på tv4play. Jag minns att hon gjorde hemlagad pizza till en pizza-älskande familj för ett par år sedan, gissa hur? Jo, pizzabotten på sötpotatis och sen tomatsås och fyllning. Ingen ost pga fettet. Hon har ju totalt slagit om, känns inte riktigt trovärdigt. Men visst är det bra att hon verkar ha bytt kostråd...

• ThePointOfItAll
    Madelen skrev 2011-04-15 08:40:30 följande:
    Hej, jag åt efter LCHF hela dagen igår. Det gick jättebra och för första (!!) gången på kanske ett halvår kände jag itne ens sug att småäta på kvällen, Brukar annars äta massa godis varje dag.
    Men sen vaknar jag vid 4 imorse och jag har nog aldrig mått så dåligt. Mår illa som om jag drack 5 flaskor Tequila igår och har ont i hela kroppen. Klarar knappt att lyfta huvudet. Så jag åt en Sandwich i panik men den hjälpte inte. Nu är det lite bättre men va fan? Vad hände? Nu vet jag itne om jag törs prova igen Rynkar på näsan
    Man kan kalla det kolhydratabstinens, övergångsbesvär. Det om något får en att tänka efter vad det egentligen är vi stoppat i oss hela livet, som vilket annat beroende som helst. Ge det några dagar och ät maten extrasaltad, mer fett och mycket vatten.
    Vi har alla varit där, det är bara att kämpa dig ut på andra sidan

Lycka till!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**