**Den stora feta LCHF-tråden**
2 dl grädde
2 msk fiberhusk
2 dl mjölk
2 ägg
Bklpulver
Bounty är farliga. Idag har jag varit och handlat med trotsig unge, lagat mat med trotsig unge och sen hjälpt en bekant med en massa formulär samtidigt som trotsig unge gjort allt för att få min uppmärksamhet... Bounty har varit min räddning och jag vet inte riktigt hur många jag stoppat i mig i farten, goda och mättande är dom.
Men men, jag hamnade nog strax över 30 kh så det får vara idag. I morgon är det vardag igen och då brukar det gå bättre. Jag har i alla fall inte brutit med otillåtna saker på länge nu, bara lite för mycket lchf-gott...
Nu torkar knäcket i ugnen. Ägg, mandelmjöl(ca 10 kh, osäker), kokos(ICAs 1,5 kh) och linfrön, ungefär 0,5 kh per skiva... Gott!
Hej tråden!
Jucea: Jag beklagar verkligen
Fråga till Jucea bl.a(uträkningar så hoppa över ni som inte vill se):
Jag tycker inte att jag överdriver med fettet i matlagningen, steker i en klick smör och/eller raps/olivolja samt har lite grädde/cf i såserna, ändå har jag ett lite väl högt fettintag. Inte fel enligt lchf men jag tror att det är onödigt mycket och ffa oekonomiskt.
Enligt uträkning har jag idag fått i mig ca: kcal 2000, protein 100, kh 17 och fett 220(ungefärliga siffror), ratiot blir 1,8. procent 3/17/81.
Frukost: liten ägglatte och ett knäcke med ost
Lunch: kyckling-fetaost sallad med majjodressing
Middag: köttfärssås med vitkål
Två kaffe med äggmjölk och en lchf-bounty(1,6kh)
Fikar nu på kvällen med några knäckebröd med ost och the. Kolhydratintaget är perfekt, men jag är ju typ aldrig hungrig så jag äter mest av vana och för att jag tycker att det är gott, ganska regelbundet.
Vet inte vad jag vill ha sagt egentligen, tycker bara det blir för mycket och vet inte vad jag ska dra ner på utan att bli hungrig,
Jucea, såg du mitt inlägg tidigare?