• MrsMurphy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag är ju en livsnjutare på höga kalibrar så här avnjuts vin, ofta! Men inte mycket. Jag tycker att ett halvt glas, hög musik i köket och lite matlagning, det är en av meningarna med livet. Att tanka batterierna, coola ner, snurra bort alla tankar ur huvudet. Men faktum är att detta halva glaset är fullt tillräckligt, just denna känsla av vardagslyx. 

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 16:21:11 följande:
    får man köra bil på ett halvt glas vin?
    Har inget körkort så den biten slipper jag tänka på. Bor i ett svensson-svensson område, bästa vännens hus sitter fast i vårat garage så vi har inte så långa sträckor att förflytta oss här. Dessutom LCHF:are, den ni. Skrattande

*häller upp vinet, drar igång musiken och börjar rota efter pannkaksreceptet*
  • MrsMurphy
    Lycka 1 skrev 2011-03-04 16:32:50 följande:
    Känns som att vi är rätt lika .

Finns det något bättre en att få sätta sig en fredagkväll med ett glas rött och någon god ost att njuta av.
    Det är meningen med livet!

Fetaost inlindad i lite serranoskinka, avokado med lite kräftstjärtar/cf, brie, jag kan fortsätta i en oändlighet! Finns många meningar med livet.
  • MrsMurphy
    Lycka 1 skrev 2011-03-04 16:42:29 följande:
    Åh, det bara vattnas i munnen

Efter en halvdag på jobbet och en halvdag på stan sitter jag nu här och njuter av ett halvt glas rött och två babybel ostar.
    Lite senare ska jag fixa en västerbottenpaj och heta jätteräkor med lime. Livet är härligt!
    Livet ÄR verkligen härligt! Jag har iofs drällt hemma med sjuka barn men vad sjutton!
  • MrsMurphy
    jeng skrev 2011-03-04 16:51:03 följande:
    Chill out i glaset, OLWs salta mandlar bredvid, och ungarna sitter vid bordet och moffar korv med bröd!  

Varför bråkar jag egentligen? Jag har ungar som behöver gå upp lite i vikt, och tar jag fram korv med bröd så äter som båda två i mängder. Ändå står jag där och envisas med annan mat, och så petar dom inte ens, utan lägger sig hungriga... Hmm... Mer korv med bröd åt folket! 
    Jag har också chill out! Om det är rödvinet som du syftar på. Mandlarna slut, måste nog ta och skära in på den biten. *snyft*

Men när det kommer till ungarna så får man helt enkelt gilla läget och ge ibland saker som de faktiskt uppskattar. Jag kan inte påstå att mina barn dansar av lycka när de ser en köttbit. Men vanligtvis så lagar jag inget special men ibland får man anpassa menyn, så i afton blir det pannkakor. Skrattande
    Lycka 1 skrev 2011-03-04 16:51:38 följande:
    Ja men då är du ju värd att belönas nu!
    Jo, iofs. Min 2-årings humör är inte av denna värld just nu, herrejisses. Frustrerad och galen är ett normaltillstånd. Lägg på lite sjuka på det. *suck* 

Jag visste att jag muckade med MrMurphy när jag skrev här att barnen varit friska väldigt länge efter att vi påbörjat lchf. Samma eftermiddag drog det igång. Tungan ute

• MrsMurphy
    Linda1976 skrev 2011-03-04 17:21:40 följande:
    haha, ja...tråden kanske ska heta "Stora feta lchf-tråden, aka ponesens hyllningstråd
  • MrsMurphy

Dagens lärdom:

Glöm bort tanken på en handjagare när fiberhusk är med i leken. 

• MrsMurphy
    Lycka 1 skrev 2011-03-04 17:30:30 följande:
    ????

För mycket vin nu eller??
    Håller på med pannkakor, blandade fiberhusken och grädden och det skulle svälla. Åter på plats så satt hela skiten fast i ballongvispen! (Ballongvisp=handjagare)
  • MrsMurphy
    Lycka 1 skrev 2011-03-04 17:36:32 följande:
    Precis!

Tyvär har det varit liiite fööör mycket guldkant för min del. Så nu har man 10kg guld att försöka få bort .
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**