Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

**Den stora feta LCHF-tråden**

Här sitter man med illamående, uppblåst mage och massa gaser. Har tröstätit ikv :( godis,chips, dipp..

• Carolinalovetobias

Ja de är sant.. Tyckte inte de va så gott som ja hade föreställt mig men smocka å åt ändå men har vart en skitdag psykiskt så.. Aja så blir de ibland!

• Carolinalovetobias
    Martina 76 skrev 2012-02-18 18:48:04 följande:
    Jag vet inte riktigt... Man ska väl köra ett par veckor för att krympa magsäcken och sen ska man äta mindre per automatik vad jag förstår... Fast jag har lite grejer inplanerade, tex tjejmiddag så jag får inte två superstrikta sammanhängande veckor, men det blir nog bra ändå.
    Ni får gärna meddela hur de går på vågen/måttbandet för er. Är också lite sugen att dra igång med att minska portionerna för att få igång viktnedgången.. Har tappat motivationen helt just nu å "fuskar" mer å mer. ja måste se resultat för att vilja forsätta...
  • Carolinalovetobias
    Envis skrev 2012-02-19 10:16:20 följande:
    Hej allihopa! Har det senaste året slarvat en hel del och har därför gått upp ca 8 kg...

Nu har jag börjat igen, men återföll i slarv pga en operation och sjukskrivning. Gick upp 2 kg (som jag hade gått ner precis) igen. Började återigen om, och har gått ner 0.4 kg på 2 dagar.

Nu vill jag ha resultat, fort! Tänkte försöka köra ganska strikt.. Hur mycket kcal får ni andra i er på en dag?      

Jag funderar nu på att hålla mig, en period, på 4 st stekta ägg och ett paket bacon/dag. Detta ska bli 913 kcal, 80,87% fett och 19,13% protein. Jag dricker några koppar kaffe per dag, med grädde i (vilket ger liteee kolhydrater ju). men i övrigt tänker jag inte äta några kolhydrater alls, under några dagar.

Tror ni att ovanstående räcker, eller kommer jag svälta ihjäl? Bör jag kanske utöka med ett ägg till, för mer protein? Fettmängden ovan blir ju något mer, med tanke på grädden i kaffet. 
    Funderar på att hänga på? :P Vill få fart på fettförbränningen!! Men ja kommer nog dricka 1 ägglatte till frukost och äta ägg/bacon som lunch/middag.. =)
  • Carolinalovetobias

Ägglatte
    1.5 dl kaffe
    1 äggula
    1.5 dl kokvatten
    Lite vaniljpulver (inte vaniljsocker)
    2 msk kokosfett/smör

Blanda allt och mixa i mixer eller med stavmixer.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**