Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-03-22 05:48:49 följande:
    Och det finns ingen barnpassning på gymmet?
    Tror verkligen inte de men ska kolla upp det.. Men de värsta är att jag är ingen gymtjej utan gillar att gå på pass men de har typ inga pass här :(
  • Carolinalovetobias
    Mandel skrev 2012-03-22 07:10:31 följande:
    Och jag som är inne i en hungerperiod skulle svälla upp och bli tjock om jag åt när jag är hungrig. Skulle få äta nästan hela tiden...
    Har oxå vart inne i såna perioder men nu e ja inne i en tvärtemot period :)
  • Carolinalovetobias

Lite sjukt jag har gått ner 2-3 hekto varje morgon nu i några dagar =)
    And I LIKE IT! ;D;D

Hur gör jag? Tror det drog igång efter 36h fastan. Äter när jag är hungrig, äter med måtta när ja äter = dvs lagom mätt..

NÖJD TJEJ!

• Carolinalovetobias
    Ninis skrev 2012-03-22 09:27:23 följande:
    Härligt att det går neråt hela tiden! Blir så mycket lättare med motivationen då
    Ja verkligen.. Motivationen har legat på latsidan ett tag men nu känner ja verkligen inte för att "synda" / Bryta detta mönster =D

Nu ska ja gå ut i det härliga vädret å tvätta bilen VÄLBEHÖVT vill ja lova =)

Ha en bra dag mer er! =)
  • Carolinalovetobias
    Ninis skrev 2012-03-22 12:08:33 följande:
    Dagens lunch: köttfärssås och blomål

Hade förresten bara gått ner 200 g i morse.   
    Hur ofta väger du dig? :) Eller varför blev du besviken med "bara" 2 hekto? =)
  • Carolinalovetobias
    Skruttefia skrev 2012-03-22 15:02:28 följande:
    Såå glad idag - har köpt nya byxor idag på Filippa K och äntligen passade stl M bäst. Liiite tajta, men L var för stort Solig

Stod still förra  veckan då jag var i fjällen och har inte vägt mig sen helgen, men det går definitivt åt rätt håll
    Vad härligt. Här går också vågen neråt för tillfället! Sååå skönt =D
  • Carolinalovetobias
    Ninis skrev 2012-03-22 18:45:00 följande:
    Väger mig nästan varje dag.

Anledningen till besvikelsen är att jag gått ner 1 kg de andra två veckorna jag fastat. Får se vad vågen står på i morgon. 
    Ok. Fasta du igår eller brukar du gå ner ett par dagar efter? =)
  • Carolinalovetobias
    Meränmamma skrev 2012-03-22 20:58:00 följande:
    Hej! Ny här!
    Idag har jag skaffat mig en glassmaskin! Tänkte prova att göra naturlig och LCHF-vänlig glass till mig och mina barn Är det någon som har bra tips på recept som funkar bra i glassmaskin?   
    www.alltforforaldrar.se/56kilo

Hon brukar lägga ut mkt recept har även sett en del glass recept om ja inte minns fel =)
  • Carolinalovetobias
    Ninis skrev 2012-03-23 06:09:37 följande:

Ytterligare 300 gram ner, så totalt 0,5 kilo på denna fasta. Är rätt nöjd. 2 kilo kvar till mål. Inge mer vin innan målet är nått

Härligt. Själv hade jag gått ner 500 gram sen igår. Jag är helt förundrad.. Började förra Torsdagen med att fasta 36 h efter LCHF uppeåll och har gått ner från 64.5 till 60.9. Helt sjukt ju =) Snart är jag under 60 sträcket =)
  • Carolinalovetobias
    Ninis skrev 2012-03-23 10:06:52 följande:
    Vaddå, har du gått ner 3,5 kilo på en vecka??? I så fall är det sjukt mycket!!!
    Ja jag har ju de.. 1-1.5 kg e ju vatten får man räkna med. Men eftersom ja har hållt på med lchf från och till sedan september så kände ja typ för ngn vecka sen att ja e så förbannat trött på att banta!! Då va ja nere på 62.8 som minst tror ja? Så ja börja typ kolhydratsfrossa så ja gick upp till 64.5 som mest sen läste ja här inne om periodisk fasta å fan om man skulle ge det ett sista försök ändå? :)

Så ja gjorde de å efter de så har ja tappat 3.5kg, helt sjukt! På 8 dagar :D! undrar om de kolhydratschoken+fastan som satte igång min viktnedgång ordentligt =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**