Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats
    ThePointOfItAll skrev 2011-03-17 20:46:43 följande:
    La precis in dagens matintag på minmat.net och märkte att jag bara fått i mig 965 kcal idag Med tanke på att jag ammar bör jag äta mer än så tycker jag, ska försöka få i mig lite mer, ett par ostskivor och en skål yoghurt med grädde och musli som kvällsfika...

Lite stört att man oroar sig för att äta för lite
    Oj, vad har du ätit då? Bara nyfiken, för det låter ju rätt lite som du säger....

Själv har jag den här veckan kört UFO, för att se hur min kropp reagerar och gärna få fart på viktminskningen. Jag väger mig varje dag för tillfället, och mäter mig 1 gång per vecka.
    Det går ju att köra UFO, men det är rätt trist. Känns som att det snarare resulterar i att jag tänker på allt jag inte kan äta, eftersom jag känner mig rätt så begränsad i maten nu. Så nu har jag blivit sugen på sura gröna äpplen och färsk ananas.... Gissar på att det kan hänga ihop med att jag saknar grönsaker.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-17 21:58:43 följande:
    Jag tror att de pratar om sin längd. Själv är jag bara 167 i strumplästen, så jag känner mig lite utanför här.
    Jag är ju bara 160....
    Den som ändå vore 167 Drömmer
    Målvikt 60 kg,  nytt delmål: 6:a som förstasiffra på vågen. (har precis nått mitt delmål att "ta min vikt" jag hade när jag blev gravid - väger nu 70,8 kg)
    Drööööööömvikt: 56 kg
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Har ni sett nya artikelserien hos Expressens söndagsbilaga?
    " Nu är det bevisat. Fet mat gör dig frisk och smal!"

Har bara skummat igenom artikeln, ska lägga dottern nu. Men den verkar bra mycket bättre än den om fett som var i Buffé....

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Aj aj aj vad jag har ont i halsen! Rynkar på näsan Och jag som egentligen skulle börja packa inför vår resa till Sälen, men jag orkar bara inte.... Hela kroppen värker, buhu. Och eftersom sambon jobbar kväll så blir det inget packande alls.
    Nu har det blivit glass till onda halsen, känner inte att jag orkar bry mig.... Mitt nuvararande delmål var ju att jag skulle kunna ha mina skidbyxor, och inte behöva använda mina tjockis-skidbyxor som jag hade förra vintern när jag var gravid. Men spelar roll nu liksom...
    Och inte har vi kunnat bestämma maten med mina föräldrar, vi föreslog en meny som även jag skulle kunna äta med lite andra tillbehör. Men tydligen är det svårt att bestämma sig, så inget är handlat fortf. Suck!
    Och inte har jag orkat baka de pones jag skulle ha med mig *gnäll gnäll*....... Flört

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    helene306 skrev 2011-03-22 20:34:22 följande:
    Men det var väl inte så smart att boka in sjukdom mitt i allt? Skämt åsido, det kommer när man minst anar det! Spela roll med skidbyxorna, du är inte där för att vara vacker. Du är där för att ha det kul i backen. Packningen hinns, man hinner mer än vad man tror under press. Och maten .... ja den är det ju sämre med. Fixa till dig eftersom det verkar vara så svårt att bestämma för de övriga. Jag förstår inte vart problemt ligger egentligen, hur svårt kan det vara att bestämma mat som även passar dig? Och halsen: gurgla saltvatten, ofta! Det är äckligt men baskeluskerna dör rätt fort. Krya på dig!
    Näää, vet inte vad jag tänkte med
    Vad menar du, ska jag inte vara vacker i backen...?!!! Drömmer Nej jag vet, men saken är den att mina tjockis-skidbyxor är så stora att de ser "baggy" ut, lagom snyggt ha ha. Men mina vanliga var så tajta sist jag provade, att jag inte skulle kunna ramla i dem utan spräcka en söm (som det kändes). Bara så irriterande när man är lite mittemellan.

Min familj är anti-planerare och tidsoptimister som verkar vara allergiska mot att bestämma sig för någonting Och trots att jag vet detta och försöker överplanera för att kompensera, så gör de mig nästan alltid stressad mot slutet vad det än gäller. Hoppas nu bara att de tar på sig att handla imorgon, för det hinner jag inte.

Tack för pepp iaf Förhoppningsvis löser det sig. Men jag är ju ett sådant kontrollfreak, och nu när min tidsplan för packning och bakning har spruckit så blir jag rätt stressad.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Kaya skrev 2011-03-22 21:10:22 följande:
    kittycat, trist med halsen!!! Du får försöka ta det så lugnt det går så du får bli frisk medan ni är borta.

När det gäller maten får du trösta dig med att minsta lilla närbutik i Sälen - och definitivt de enorma ICA och Coop som finns numera - har allt du behöver för ett härligt LCHF-liv! Ägg, bacon, grädde, smör, ost, kött, lite grönsaker och kanske lite nötter och hallon att lyxa med. Sånt behöver du ju inte ha med dig dit, utan kan skaffa där! Du kan göra en underbar LCHF-middag åt dig själv, så får de andra sitta där med sin beslutsångest!!!

Krya på dig!

K
    Tack
    Trist bara eftersom jag älskar att åka skidor och har sett fram emot detta jättemycket. Förra året fick vi ju avboka p.g.a. min foglossning, suck.
    Nu kör jag en dunderkur med enchinagard enligt min svärmors rekommendation. Om inte annat så kanske jag känner mig friskare.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-03-22 21:32:40 följande:
    kittycat,
    åhh så tråkigt med sjukdomar! hoppas det försvinner illa kvickt!
    vart ska ni? vi var i hundfjället för ett par månader sen. alla var ute i backarna och lekte utom jag som njöt i en superskön fåtölj med bra böcker. (förutom att vi var däckade i influensan haha, men det gjorde bara mitt slappande mer motiverat!
    Vi ska till Lindvallen. Vi har alltid åkt till Hundfjället, men tänkte att vi skulle variera oss i år.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Hej alla i tråden

Nu är jag hemma igen efter en vända i Sälen, och känner inte att det finns en chans att jag kan läsa ikapp...
    Maten gick rätt bra, fram tills hemresan igår. Det bara var McDonalds som hade öppet sent på kvällen och vrålhungrig som jag var blev det en hel meny + en glass. Det konstiga är att jag inte har känt av något i magen idag, vilket jag brukar "dagen efter"....

Någon som har ett bra recept på våfflor som inte smakar för mycket kokos? (men det gör inget om det är kokos i om ni förstår)

♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**