Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-04-05 11:27:42 följande:
    Haha, Anna Skipper...henne kommer man ihåg. Följde hennes diet med alger och skit nångång. Inte bara slösade jag alla mina pengar på podukter jag blev otroligt dålig i magen av det (kolhydrater) haha.
    Jag tyckte Anna Skipper var jättebra för någa år sedan. Men nu funderar jag på hur klokt det är att ta kostråd från någon som ser ut att vara 10 år äldre än vad hon är...? Flört
    Säg att det är kosten gjort att hon ser äldre ut än vad hon är, ur ser det då ut inuti hennes kropp...???
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Denebola skrev 2011-04-05 12:51:27 följande:
    Ja, både hon och Anna Anka ser "sunda" ut, dvs smala och tränade men ändå inte sunda någonstans. Framförallt Annas hud ser helt stram ut, inte snyggt. Typ seg och tanig, inte smal och fit.
    Vilken Anna...?
     Fast jag antar att du menar Anka, Skipper ser ju inte så stram ut ändå i ansiktet.
    Kommer ihåg vilken smärre chock jag fick när Skippers program gick och jag trodde att hon var en fräsch -50...Googlade och fick svaret att hon var 39.... Förvånad
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    bubblan79 skrev 2011-04-05 13:12:16 följande:
    I helgen misslyckades ännu ett försök i vår IVF historia, nu är vi så mentalt slut båda två så vi har bestämt att vänta tills hösten med nästa försök för vi orkar inte mer nu.. i min förtvivlan så slank ju en jävla massa mat ner från makens 40 års fest i lördags, hela kylskåpet blev ju fullt med mat och de har jag mumsat på och tröstat mig med i två dagar nu, mår änna illa!
    ja så där rök ju den veckan men nu känns det bättre och vi ska inte göra fler försök nu på ett tag så dags att ta nya tag, nya tag med lchf, nya tag med vardagslivet, nya tag med att försöka hitta tillbaka till varandra och göra roliga saker ihop och försöka få lite sommar ihop.. vi har inte haft semester på 3 år och varenda ledig dag vi haft ihop har vi tagit ut för att åka till sjukhus eller nåt i samband med IVf man kan ju bli trött för mindre!

nej nu är det dags att bli frisk, ha roligt och njuta av livet.... känner mig otroligt peppad nu när vi tagit detta stora beslut.. perfekt oxå nu när grillsäsongen startar.
    Vad ledsamt för er Rynkar på näsan
    Låter som en klok idé att ladda batterierna och ägna tid åt varandra och erat mående.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    missypissy skrev 2011-04-05 13:35:09 följande:
    Ungefär så här har jag tänkt matsedeln för nästa vecka (grönsakstillbehör och andra tillbehör har jag inte bestämt riktigt än):

Måndag: Fisksoppa med aioli
    Tisdag: Helstekt vitlöksspäckad kyckling med vitvins- och vitlökssky
    Onsdag: Getost- och basilikafyllda pannbiffar med basilikakräm
    Torsdag: Grillspett med marinerad entrecote (eller annat bra nötkött, det beror lite på vad jag hittar till bra pris), kall örtsås
    Fredag: Wraps med kryddig räkröra
    Lördag: Ostgratinerad fläskfilé med timjansås
    Söndag: Ej bestämt, vi brukar vara iväg söndagar och äta borta

Kanske inte ser så annorlunda ut mot denna veckas matsedel, men det är mer tid vid spisen och mer kärlek och omsorg vid tillagning!
    Mmm, basilikakräm låter gott Tungan ute Hur gör du den?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-04-05 14:18:21 följande:
    Jamen hon är ju verkligen tant! Om hon hade klätt sig annorlunda och haft ett program som inte handlade om alger, tror ni inte att hon hade känts ganska annorlunda i ålder då? 

men jag håller lite med. Ska man lyda hennes råd och bli som henne?  
    Kanske annorlunda kläder hade gjort liten skillnad. Men hela hon ser så sliten ut, hennes hud, hennes hår.... Obestämd
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-04-05 14:24:06 följande:
    Som alger ungefär gröna och skrynkliga!?

usch nu är vi elaka.
    Ha ha

Ja nu är vi elaka, ska sluta.... Var bara tvungen att svara på ditt förra inlägg först Oskyldig Skäms
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Asereht skrev 2011-04-05 14:27:19 följande:
    Allvarligt!? Är hon lika gammal som jag??? Jag som trodde hon var ty jämnårig med min mamma! *ha ha*
    Hon var 39 då när programmen gick, nu är hon väl några år äldre. Kommer inte ihåg när programmen gick senast.
    Men då är inte bara jag som reagerar iaf..... Cool
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    missypissy skrev 2011-04-05 14:37:21 följande:
    Jag gör på lite olika sätt, om jag gör den kall så använder jag ofta creme fraiche, philadelfia, lite vitlök och massa basilika (typ en hel kruka), salt och peppar och kanske lite olivolja.

Nu i veckan tänkte jag gör den varm och då använder jag nog lite vitt vin, grädde, vitlök, och basilika (hel kruka här också), låter detta koka ner, och mixar sedan ihop (älskar den gröna färgen). Sen blandar jag ner creme fraiche/philadelfia/mascarpone för att krämen ska bli tjockare, och salt och peppar förstås.
    Tack för tipsen
    Båda varianterna låter goda. Basilika är ju så gott!! Tungan ute Och mascarpone...*slurp*
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Denebola skrev 2011-04-05 15:23:31 följande:
    Jag skrev ju Anna Anka Tungan ute
    Jo iof

Ja, både hon och Anna Anka ser "sunda" ut, dvs smala och tränade men ändå inte sunda någonstans. Framförallt Annas hud ser helt stram ut, inte snyggt. Typ seg och tanig, inte smal och fit.

Men när du först skrev "hon och Anna Anka", och sedan skrev Annas blev jag lite förvirrad.... För jag antar att du menar Skipper när du skriver hon? Så långt är jag väl med iaf...... Obestämd Byter man ut hon mot Skipper så tänkte jag att Annas kunde syfta på på båda.

Men jag tycker iaf inte att någon av dem ser sund ut, så  det är nog inte sååååå viktigt Flört

Tack och godnatt.....
    Det är nog bättre att vi pratar om paprika igen. Det har iaf resten av tråden lite mer behållning av  Tyst
    yena89 skrev 2011-04-05 15:44:57 följande:
    Nån mer än jag som älskar ägg till döds? ;D hahahah

Jag tror att äggen är rädda för den söta kissemissen... Katt {#emotions_dlg.djavulsk}
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Denebola skrev 2011-04-05 20:36:20 följande:
    Haha, NU såg jag vad som var fel med meningen Påskharen är väl för att ägg inte värper målade ägg! Jag tyckte liksom att något kändes fel, men nej, det stod inte målar värpta ägg, så då släppte jag det och gick vidare

Det är HÖNOR som inte värper målade ägg (och jag tror inte de målar värpta ägg heller)
    He he
    Jag tänkte faktiskt på det, men efter allt blaj om Annorna ville jag inte vara en Pet-Maja Flört

Kul dock att jag inte märkte det roliga i kinesen som trodde att vi firar att jesus blev korsfäst. Jag läste så snabbt (+ trött?) att jag tänkte att det är väl så det är.... Skäms

Kaya: Ang fakir så hittade jag en väldigt god veckomatsedel antingen när jag googlade, eller om det var när jag var inne på Kif. Iaf så borde det gå att söka rätt på igen, fö tyvärr sparade jag nämligen inte sidan.

Nu står jag och bakar kokostoppar. Ska till en kompis imorgon som försöker gå ner i vikt enligt vanliga lågkalorimodellen. Men hon sa att hon skulle laga lunch till mig "utan kolhydrater", men jag vet ju inte vad det blir. Fick nyss ett mess med frågan om jag äter morötter, jag sa ja. Vill ju inte vara hur jobbig som helst, jag tycker det är gulligt att hon anstänger sig. Min plan är iaf att äta mig ordentligt mätt innan jag åker härifrån, så att jag inte är hungrig och äter för mycket ifall det är mat med mycket kolhydrater.
    Det är en stor fest 22:a, och till den skulle jag gärna vilja komma i en av mina gamla klänningar, så jag känner att jag måste vara lite petig.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**