**Den stora feta LCHF-tråden**
Kaya skrev 2011-03-29 12:02:13 följande:
Hej Kittycat! Vad härligt med Sälen - blev du frisk och kunde åka skidor som du hade längtat så efter?Jag gjorde våfflor i fredags på vanliga receptet till LCHF-pannkakor (ägg + grädde + fiberhusk) men jag vispade äggvitorna till hårt skum först för mera fluff och blandade ner smält smör i smeten + stekte i mycket smör. Ingen kokos alls (varken innehåll eller smak) och otroligt lätta, fina, fluffiga våfflor. (Inte "frasiga" men jag har aldrig fattat vitsen med FRASvåflor så det gjorde mig inget!) Fyllde dem med rökt lax, CF med dill och löjrom, sedan nästa dag hade jag överblivna våfflor istället för korvbröd när vi grillade korv på torpet = GOTT!
K

Vad bra, tack för tipset. Men du hade äggulorna också sedan?
Nä, mina behöver inte heller vara frasiga

jeng skrev 2011-03-29 11:32:53 följande:
Varför måste det alltid bli helt extrema diskussioner så fort någon tycker eller tänker något som inte är strikt LCHF? Är det verkligen konstigt att LCHF får en sektstämpel när man läser vad som försiggår här?Marilla skrev 2011-03-29 12:06:00 följande:
Tack för de vegetariska tipsen! :_)Just nu är jag inte färdig med viktnedgången, har ca 5 kg kvar, och då försöker jag hålla mig lågt på kolisar, 10-20g. Jag ska se om det ändå går att koka ihop en vegetarisk dag i veckan, verkar inte omöjligt.
Sedan när jag är klar med viktnedgången ska jag börja inkludera bönor och linser, längtar fakiskt efter detta, och även bulgur och grovt bröd kanske. Får se hur kroppen reagerar.
Antar att man för vinka adjö till den här tråden då

Eller får man vara kvar fast man äter 50-100g kolisar?